Kugisho R2Y1 Keiun, FineMolds 1/72

Jeden z mých dovolenkových modelů. Trávil jsem ji na chatě obklopen šesti krabicemi (2 letadla - obě dokončena – a 4 tanky) takže po týdnu mi modelaření začalo tak krásně lézt na nervy, že pomalu dřív, než dozněla řečnická otázka, že by bylo třeba něco udělat s tím kompostem, byl jsem v holínkách a na cestě pro vidle.
Model je FineMoldsí kvality, doplnil jsem pásy na sedadla a mřížky do chladičů (pod trupem i v křídlech) a z čirého plastu udělal poziční světla. Dvě kritická místa jsou přechod křídlo-trup zespoda, kde je na úrovni odtokové hrany naprosto nesmyslně vylisován snad milimetrový schod, který je nutno zatmelit (sbohem okolní rytí) a boční okénka v trupu, která po zalepení okolo sebe mají větší mezeru, než je zdrávo (napraví surfacer a štětec) a hlavně v sobe mají menší, ale viditelné propadliny (nenapraví nic, resp. jen výroba nových a do té se mi nechtělo). Další komplikace jsem si způsobil tím, že jsem vrtuli s kuželem chtěl slepit vteřiňákem a on byl rychlejší než já – křivý spoj a mezery, násilné rozpojení a oprava mi připravilo roztomilé chvíle s tmelením mezi listy šestilisté vrtule.
Barvy vespod „moje“ oranžová C 58+C 59, shora C 15, kterou jsem asi málo naředil, neb po preshadingu nezbyly ani stopy.
I na polní podmínky byla stavba příjemná, jen doufám, že na podvozkové nohy (hlavně tenkou přední) nebude mít vliv 15g zátěže v čumáku, bez které by letoun měl nos hodně nahoru.

Model je FineMoldsí kvality, doplnil jsem pásy na sedadla a mřížky do chladičů (pod trupem i v křídlech) a z čirého plastu udělal poziční světla. Dvě kritická místa jsou přechod křídlo-trup zespoda, kde je na úrovni odtokové hrany naprosto nesmyslně vylisován snad milimetrový schod, který je nutno zatmelit (sbohem okolní rytí) a boční okénka v trupu, která po zalepení okolo sebe mají větší mezeru, než je zdrávo (napraví surfacer a štětec) a hlavně v sobe mají menší, ale viditelné propadliny (nenapraví nic, resp. jen výroba nových a do té se mi nechtělo). Další komplikace jsem si způsobil tím, že jsem vrtuli s kuželem chtěl slepit vteřiňákem a on byl rychlejší než já – křivý spoj a mezery, násilné rozpojení a oprava mi připravilo roztomilé chvíle s tmelením mezi listy šestilisté vrtule.
](./images/smilies/36_1_42.gif)
Barvy vespod „moje“ oranžová C 58+C 59, shora C 15, kterou jsem asi málo naředil, neb po preshadingu nezbyly ani stopy.

I na polní podmínky byla stavba příjemná, jen doufám, že na podvozkové nohy (hlavně tenkou přední) nebude mít vliv 15g zátěže v čumáku, bez které by letoun měl nos hodně nahoru.
