Mitsubishi Ki-15 I Babs, Hasegawa, 1:72

Mitsubishi Ki-15 (spojenecké kódové označenie „Babs“) bol japonský dvojmiestny jednomotorový celokovový dolnoplošník s pevným kapotovaným podvozkom ostrohového typu, ktorý ako prieskumné lietadlo používalo japonské cisárske armádne letectvo.
Lietadlo Ki-15 vzniklo na požiadavku armádneho letectva na strategický prieskumný stroj, ktorý by bol schopný pri rýchlosti 450 km/h prenikať až 1000 km nad nepriateľské územie. Jednomotorové lietadlo malo chrániť predovšetkým jeho rýchlosť a iba jediný pohyblivý guľomet Typ 89 kalibru 7,7 mm. Jediným nedostatkom bol zlý výhľad pilota dopredu pri rolovaní, vzlete a pristátí.
Druhý prototyp, patriaci tlačovému koncernu Asahi Shimbun a pomenovaný Kamikaze, vykonal ako civilné diaľkové lietadlo Mitsubishi Karigane 1 (imatrikulácia J-BAAI) etapový prelet z Japonska do Londýna. Akcia sa konala v dňoch 6. až 9. apríla 1937 pri príležitosti korunovácie kráľa Juraja VI. Piloti Iinuma a Tsukagoshi prešli vzdialenosť 15 353 km za 51 h 17 min a 23 s čistého letového času priemernou rýchlosťou 162,8 km/h. Medzinárodná letecká federácia (FAI) tento výkon uznala za svetový rekord. Po úspechu japonsko-anglického letu bol malý počet Ki-15 predaný civilným zákazníkom. Jedno z prvých vyrábaných lietadiel bolo pomenované „Asakaze“ (J-BAAL) a používali ho aj Asahi Shimbun.
(Zdroj: Wikipedia)
A práve stroj Asakaze mi poslúžil ako predloha na model. Farebnú schému som urobil podľa tejto fotky, na ktorej je Asakaze zapožičaný armádnemu letectvu a je v celošedej kamufláži, ale s Hinomaru na krídlach.
Model je postavený zo stavebnice Hasegawa v mierke 1:72. Použité farby MRP-415 - šedá, MRP-417 - modrošedá ( kokpit ), MRP-432 - čierna ( kryt motora ), MRP-004 - biela a MRP-411 - červená ( Hinomaru ).
Biele pruhy na chvoste a Hinomaru sú striekané. Dekály na trup sú kreslené v grafickom programe a vyrobil mi ich Luboš Vinař.
Postup prác je možné vidieť od tejto stránky: viewtopic.php?f=57&t=139687&start=1920
Lietadlo Ki-15 vzniklo na požiadavku armádneho letectva na strategický prieskumný stroj, ktorý by bol schopný pri rýchlosti 450 km/h prenikať až 1000 km nad nepriateľské územie. Jednomotorové lietadlo malo chrániť predovšetkým jeho rýchlosť a iba jediný pohyblivý guľomet Typ 89 kalibru 7,7 mm. Jediným nedostatkom bol zlý výhľad pilota dopredu pri rolovaní, vzlete a pristátí.
Druhý prototyp, patriaci tlačovému koncernu Asahi Shimbun a pomenovaný Kamikaze, vykonal ako civilné diaľkové lietadlo Mitsubishi Karigane 1 (imatrikulácia J-BAAI) etapový prelet z Japonska do Londýna. Akcia sa konala v dňoch 6. až 9. apríla 1937 pri príležitosti korunovácie kráľa Juraja VI. Piloti Iinuma a Tsukagoshi prešli vzdialenosť 15 353 km za 51 h 17 min a 23 s čistého letového času priemernou rýchlosťou 162,8 km/h. Medzinárodná letecká federácia (FAI) tento výkon uznala za svetový rekord. Po úspechu japonsko-anglického letu bol malý počet Ki-15 predaný civilným zákazníkom. Jedno z prvých vyrábaných lietadiel bolo pomenované „Asakaze“ (J-BAAL) a používali ho aj Asahi Shimbun.
(Zdroj: Wikipedia)
A práve stroj Asakaze mi poslúžil ako predloha na model. Farebnú schému som urobil podľa tejto fotky, na ktorej je Asakaze zapožičaný armádnemu letectvu a je v celošedej kamufláži, ale s Hinomaru na krídlach.
Model je postavený zo stavebnice Hasegawa v mierke 1:72. Použité farby MRP-415 - šedá, MRP-417 - modrošedá ( kokpit ), MRP-432 - čierna ( kryt motora ), MRP-004 - biela a MRP-411 - červená ( Hinomaru ).
Biele pruhy na chvoste a Hinomaru sú striekané. Dekály na trup sú kreslené v grafickom programe a vyrobil mi ich Luboš Vinař.
Postup prác je možné vidieť od tejto stránky: viewtopic.php?f=57&t=139687&start=1920