Ahoj kolegové!
Můj nový model letadla je sovětský vrtulník vyrobený z nové stavebnice TRUMPETER v měřítku 1/48.
Nějaké informace
Tento sovětský víceúčelový jednorotorový vrtulník s 5listým hlavním rotorem, 3listým zvednutým ocasním rotorem a tříkolovým podvozkem nahradil předchozí transportní konfiguraci. Díky instalaci nových plynových turbínových motorů TV3-117MT se nosnost zvýšila na 4 tuny a zvýšila se stoupavost. Měl také novou hlavní převodovku RV-14 a nové APU - AI-9V a další nové vybavení. Tento vrtulník byl široce používán ve válce v Afghánistánu (1979-1089). od 80. let 20. století. Dá se říci, že jako „tažný kůň“ pro přesun jednotek, evakuaci raněných, přepravu různých nákladů a velmi často také pro palebnou podporu vojsk. Se změnou poměru tahu a hmotnosti se zvětšil dosah zbraní namontovaných na třech pylonech na každé straně. K ochraně vrtulníku byla na obou stranách instalována protiprachová zařízení (DZU), clonová výfuková zařízení (ESD), IČ rušící stanice Lipa, vyhazovací zařízení tepelné pasti ASO-2V a kabina byla chráněna pancéřovými pláty. .
Taktika - technické vlastnosti
Délka trupu - 18,42 m, výška - 5,34 m, průměr hlavního rotoru - 21,3 m, průměr ocasního rotoru - 3,91, maximální vzletová hmotnost - 13 000 kg, výkon motoru - 2 x 1900 hp, maximální rychlost - 250 km/h, cestovní rychlost – 220 km/h, praktický dolet – 520 km. praktický strop – 5000 m Rychlost zdvihu – 540 m/min. Posádka – 3 osoby. Počet výsadkových jednotek je 24 osob.
Zařízení
Vzduchem řízené střely - UB-32-57 a B8V20 na středním a vnitřním pylonech, podvozek UPK-23-250, GUV (bazén) - univerzální vrtulníkový podvěs GUV-8700 s 1x12,7 mm YakB-12,7 a 2x7 kulometem. 62mm kulomety. GShG-7.62, GUV (gran) - univerzální vrtulníkový podvěs GUV-8700 s 1x30 mm AG-17A "Plamya-A" granátometem, bomby různých ráží - FAB-100, 200, 250, 500M62. Přední kulomet PKT (tank), zadní kulomet PKT (ráže 7,62 mm), kulomet KORD (ráže 12,7 mm) byl někdy instalován ve dveřích nákladového prostoru
Moje změny
- kabina byla upravena instalací obtisků Quinta Studio 3D na přístrojovou desku a doplněny chybějící prvky interiéru
- bylo přepracováno upevnění listů hlavního rotoru a na jejich hroty byla přidána boční světla
- upravený hlavní rotor; přidány kabely pro sběr proudu
- ocasní rotor upraven přidáním kabeláže
- chybějící prvky nákladového prostoru byly vyrobeny od začátku
- elektrický naviják od E.V.M. společnost přidána (Sevastopol).
- upravený příďový kulomet PKT
- byly vyrobeny stožáry pro uchycení kabelových antén a nataženy samotné antény s izolátory
- všechna madla a madla jsou vyrobena z drátu
- zpětná zrcátka jsou vyrobena z plastových dílů
Lakování - AKAN emaily (6 sérií), lesklý lak - FUTURE a TAMIYA matt
Mytí - MIG (tmavé)
Na obrázku je víceúčelový vrtulník Mi-8MT s ocasním číslem „31“ z 262. vrtulníkové letky na letecké základně Bagram. Afghánistán, 1988
Užijte si sledování!