Stránka 1 z 2

1/48 GWH L4814 MIG-29 IRIAF

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 08:42
od Pavel Hrnčíř
Se stavbou modelu jsem začal před 4,5 měsíci a po krátké době jsem začal pochybovat o tom, že se někdy dostanu k psaní příspěvku do galerie.

On i výběr varianty byl svým způsobem zajímavý, protože u prvně vydané verze late byly kritizovány krátké nádrže a pylony a chyby ve spodní části trupu. Takže i když jsem chtěl stavět tuto verzi, koupil jsem variantu early, ve které výrobce chyby opravil a ponechal vše pro stavbu verze late. Ovšem dost mě vyděsilo, když jsem zjistil, že horní díl trupu a křídel neodpovídá paneláži nakreslené v návodu. Naštěstí přesně odpovídal návodu u late. Tak nevím, jestli jsem měl štěstí a výrobce dal do krabice early vršek late a nebo dává do obou verzí stejný vrch a odlišnost je pouze v návodu.
Jako první věc jsem slepil motorové gondoly. Na nich jsem si všiml tenkého švu z vícedílné formy, který šel v tomto případě jednoduše odstranit (v přední části trupu prochází mělkou paneláží ...). Zajímavé bylo nýtování mající na jedné gondole tvar "stromečku" ve stejném směru a na druhé dvou stromečků proti sobě! No a krátké rampy sání a nedotažená nýtová řada na jedné z nich dávaly tušit, že stavba bude všechno, jenom ne pohoda. To se ukázalo vzápětí, při pokusu nalepit gondolu k trupu, což se povedlo až po opakovaném broušení, odřezávání a zkoušení. K tomu se ještě při dalších fázích stavby přidala místy nesmyslná konstrukce, jejímž typickým příkladem jsou trysky motoru.
Pro vylepšení vzhledu modelu jsem dokoupil:
1/ Eduard kola (Academy) - použitelná téměř bez úprav
2/ Eduard raketnice B-8M1 - použitelné bez úprav
3/ Eduard rakety R-60 - použitelné bez úprav
4/ Eduard lepty (GWH) - použitelné po přebarvení interiérové šedé
5/ Quickboost sedadlo Mig-29 - použitelné bez úprav
6/ Quickboost pitotova trubice Mig-29 - použitelná přední část
7/ Aires brzdicí štíty (Academy) - použitelné ale kvalita výroby nic moc
8/ Master vybíječe statické elektřiny - použitelné bez úprav
9/ Reskit masky - použitelné bez úprav
10/ Printscale obtisky - použitelné bez úprav
11/ HAD obtisky HAD48032 - něco tak příšerného z hlediska kvality jsem už hodně dlouho neviděl. Za 400,- jsem dostal výrobek mizerně vytištěný a z hlediska markingů nekompletní. Tenhle zmetek rozhodně nekupujte!

Jakmile jsem se dostal k barvení, začala být stavba normální záležitostí. Snad jenom popisky. Těch bylo opravdu moc, moc.

Byl to boj, ale výsledkem je ve vitríně svou velikostí nepřehlédnutelná "bestie" v atraktivním markingu.

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 08:45
od Pavel Hrnčíř
;

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 08:49
od Martin Černý 'Černoch'
Moc povedený. =D> =D> Na tuhle zajímavou výzbrojní kombinaci je nějaká fotečka?

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 08:56
od Pavel Hrnčíř
Děkuji za pochvalu, inspiroval mě slovenský Mig.

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 10:47
od modelar81
Moc pěkná prezentace, zvlášť fotka trysek k je velmi výživná. Zkrátka super jako celek i detaily.
Tleskáč a palec hore

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 11:03
od Lubomír Kerék
staval som tak viem o čom píšeš (:) , máš to výborné =D> =D> =D> =D>

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 11:19
od PetrB
Krásně čistě postavené a neokoukané :-)

Jediné, co bych si dovolil poznamenat, jsou právě ty trysky....zvládnuté jsou moc pěkně, ale prostě ty ze stavebnice jsou dost slabé, např.. ty lamely nad nimi a pozice trysek vůci nim....zasloužilo by si to nějaký resin :-)
Taky bych si dovolil tvrdit, ze u mašiny s vypnutým motorem nebudou vrchní zaluzie úplně spadnuté (ani v případě zavřených panelů na vstupu)... meli by tam být snad nejaké pružiny, které je zavírají a otvírají se "podtlakem" pri spuštěném motoru.
Podobně je to s brzdičákem - po vypnutí motorú postupně klesne tlak v hydraulice a vrchni dekl vlastní vahou klesne...

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 13:17
od DUNDR1
Hezky, čistě postaveno, neokoukané kamo, hezky nastříkané. Barva taková "šmolkoidní," ale proč ne, toto letectvo je pro mne velká neznámá. A opět "žábry" v akci. Dosud jsem se nedozvěděl /ani od hlavního inženýra pluku/, jak to má být a docela bych tomu přišel na kloub. Jedni tvrdí, že jsou dvě varianty - soupáčí uzamykatelné při vypnutí motoru, druhá pružinky, které fungují jen na základě podtlaku /někdy už unavené a tak je vidět na zemi malý pokles u některých/. Pružinky údajně praskaly, když po žábrech chodili technici. Korunu tomu dala Migina ve Kbelích 1991, která je měla úplně dole, na ostatních našich érech jsou zavřené, max. trochu pokleslé. Z fotky mi to připadá, že směrem dozadu mají ty žábry větší sklon....
Ty žábry na modely jakoby měly každá svůj rám, ale ve skutečnosti tam žádný není...

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 13:42
od alf
Moc pěkná migina =D> =D> :P !

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2024, 16:12
od Hindman
Krásná devětadvacítka v málo vídaném zbarvení, sluší jí to =D> Žaluzie a kryty vstupů již byly zmíňeny (i když teoreticky i taková kombinace možná byla, některé fotografie to dokazují, ale byla to asi souhra náhod, unavené pružiny a manuálně zavřený kryt vstupu, např. jako ochrana před nečistotami od diváků na statické stojánce leteckého dne, ale rozhodně to není standartní pracovní poloha vstupního ústrojí, ta je zkrátka na zemi při vypnutem motoru: žaluzie zavřené a vstup otevřený). Ještě bych očoudil ten otvor v zadní části podtrupové nádrže, je to výfuk od spouštěcího motoru.

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2024, 20:05
od tonislav
DUNDR1 píše:Hezky, čistě postaveno, neokoukané kamo, hezky nastříkané. Barva taková "šmolkoidní," ale proč ne, toto letectvo je pro mne velká neznámá. A opět "žábry" v akci. Dosud jsem se nedozvěděl /ani od hlavního inženýra pluku/, jak to má být a docela bych tomu přišel na kloub. Jedni tvrdí, že jsou dvě varianty - soupáčí uzamykatelné při vypnutí motoru, druhá pružinky, které fungují jen na základě podtlaku /někdy už unavené a tak je vidět na zemi malý pokles u některých/. Pružinky údajně praskaly, když po žábrech chodili technici. Korunu tomu dala Migina ve Kbelích 1991, která je měla úplně dole, na ostatních našich érech jsou zavřené, max. trochu pokleslé. Z fotky mi to připadá, že směrem dozadu mají ty žábry větší sklon....
Ty žábry na modely jakoby měly každá svůj rám, ale ve skutečnosti tam žádný není...


Dovolím si čiastočne poopraviť Dundra... už to tu bolo spomínané X krát, ale aj tak si ľudia postavia, "ako sa im to páči"...
Tie dve varianty sú použité obe na každom lietadle, takže aj hydraulické uzamknutie klapiek v hornej polohe, aj pružiny. Na tvojich fotkách sú jednoznačne klapky "prešlápnuté" personálom, nie je to spôsobené pružinkami, tie sú už prasknuté,
ale hydraulika ako sa snaží zamknúť klapky, tak zostanú takej medzipolohe, ani nie úplne hore, ani nie úplne dole.
Na druhú stranu, aspoň podľa predpisu je nariadené, že sa majú používať horné kryty klapiek tzv. TRAP-y... a taktiež predné kryty motorov, normálne aj počas letovej činnosti.
Takže, to údajne pokleslé, je práve že pružinky sú prasknuté ale hydraulika aj cez to zamkla tie klapky. Je mi divné, že na celkom nových strojoch sa tieto pružinky nemenili, u nás takáto vec sa menila hneď, ako sa na to prišlo... A majú medzi sebou rám rám, čiže dá sa opatrne stupiť na tú pevnú časť namiesto tej pohyblivej...

Ešte si dovolím k modelu.
Chýba mi nejaké olietanie prevádzkou. Tam by sa celkom dalo niektoré veci pekne olietať. Ale je to je môj názor.
A síce brzdiaci štíť otvorený je vyzerá celkom dobre, mal by byť úplne uzatvorený, nakoľko je podvesená podtrupová nádrž, a tá blokuje akékoľvek použitie brzdiaceho štítu.
Max. môže byť spodný štít trochu pootvorený, ale nie veľmi, ale horný štít by sa vplyvom svojej hmotnosti a gravitácie zasunul úplne.
A myslím, že fotky na podkrídlové nádrže asi u iránskych strojov moc nebudú, lebo asi nemali zástavbu v krídlach na nosenie týchto nádrží. Sú to mašiny, ktoré boli dodávané už v 90tych rokoch. Mnoho fotiek na nete sú lietadlá buď klasicky vyzbrojené alebo bez krídlových závesníkov. Ale keď sa to majiteľovi páči, prečo nie...

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 26 kvě 2024, 11:16
od DUNDR1
Díky za postřehy ohledně horních lamel. Našel jsem pár fotek s mírnou mezerou, ale plně otevřené, tak jak to měla jen jedna mašina /Kbely 1991,/ pouze muzea.

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2024, 09:31
od Pavel Hrnčíř
Děkuji za pochvalu a i vysvětlení činnosti některých komponent se hodí.

O resinové trysce od Edy jsem přemýšlel, ale je určena pro Academy a nebyl jsem si jistý, jak by pasovala. Navíc v té době jsem měl v modelu zainvestovány již 4000,- a další peníze se mi utrácet nechtěly.

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29

PříspěvekNapsal: 27 kvě 2024, 14:46
od PetrB
Poznámka k tryskám - asi bych vybíral mezi Amigo models, Reskit a Tempmodels

Re: 1/48 GWH L4814 MIG-29 IRIAF

PříspěvekNapsal: 14 čer 2024, 19:25
od MRMLA
Pěkná práce a elegantní výběr! =D> =D> =D> [-o< ;-I ;-I