Stránka 1 z 2

Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 07 srp 2023, 10:35
od Skřivan
Řekl jsem si, že je potřeba zase čili opět rozvířit trošku stojaté vody zde na MF.
Dávám to sem speciálně pro Hanze, aby si trošku rozšířil obzory v letadlech Luftwaffe, které se po válce testovali u nás :grin: :grin: :grin:

Napřed trocha hysterie :lol: :lol:

V roce 1944 vytvořila společnost Focke-Wulf tři návrhy bombardéru se dvěma proudovými motory Heinkel-Hirth He S 011. Tyto bombardéry byly známy pod názvem 1000x1000x1000 Bomber-Projekt a řídili je Dipl.-Ing. H. von Halem a D. Küchemann. Toto označení znamenalo, že letoun mohl nést 1000 kg pumového nákladu na vzdálenost 1000 km a letět rychlostí 1000 km/h.
Druhý návrh pod konstrukčním číslem 031 0239/10 se týkal uspořádání létajícího křídla. V něm byl malý trup, který obsahoval pilotní kabinu a příďový podvozek. Křídlo bylo odkloněno dozadu pod úhlem 35 stupňů a palivový náklad v pružných nádržích byl nesen před hlavním nosníkem křídla. Motory a hlavní podvozek byly umístěny za hlavním nosníkem křídla. Dva proudové motory Heinkel-Hirth He S 011, každý o výkonu 13kN. Vstupů vzduchu byly umístěny v náběžné hraně křídla poblíž kořenů křídla. Konce křídel byly ohnuty směrem dolů a sloužily jako svislé stabilizátory a obsahovaly malá kormidla. Křidélka sloužila také jako výškovky a navíc byly ve výdechu proudových motorů namontovány malé deflektory, což bylo jedno z prvních použití vektorování tahu. Hlavní podvozek se zatahoval dovnitř a příďový se vyklápěl nahoru a dopředu. V rozsáhle prosklené kabině umístěné v krajní přídi seděl jediný pilot a v této fázi vývoje se neplánovala žádná výzbroj. Ve vnitřní pumovnici umístěné ve středním křídle bylo možné nést 1000 kg pum.
V půlce roku 1944, začali H. von Halem a D. Küchemann pracovat z vlastní iniciativy na výkresové dokumentaci. Protože v té tobě bylo Německo pod silnými nálety spojenců, byl konstrukční tým přesunut do Prahy, kde v továrně Aero pracovali na výrobě prvního prototypu. Do konce války byla hotova pouze kostra křídla osazená motory a kabina. Po prozkoumání stavu letounu bylo rozhodnuto k jeho dokončení. Vzhledem ke složitosti konstrukce došlo k slavnostnímu vytažení letounu až ke konci roku 1946.
Po úspěšném záletu, který se uskutečnil 4. 2. 1947 byl stroj převzat vojenskou zprávou, kde dostal označení B-38 a následně předán do VLÚ kde byl podroben zkušebním letům a měřením. I když průběh zkoušek byl velice pozitivní a dokonce se uvažovalo i o sériové výrobě, ale průběh roku 1948 dal všem těmto drahým a komplikovaným projektům stopku.
Letoun byl opatřen pokusnou kamufláží, která se skládala z horních ploch tvořenou kombinací barev tmavá zelená (RLM83) a světle šedé (RLM76) spodní plochy byly světle modré (RLM65). Podobné zkušební zbarvení bylo použito na letounu C-3A v roce – 1951, jen barva khaki byla změněna na hnědou. Výsostné znaky s bílým lemováním byly na křídle a no ohnutých konců křídel. Označení VLÚ V-12 bylo na spodní straně křídla v černé barvě a malé pod kabinou kde bylo bílé.

Návrh obtisků - Pavel Šenk, tisk - Luboš Vinař

Stavebnice

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 07 srp 2023, 10:36
od Robert Blaschke
Tak toto som naozaj nečakal :)

Ale vyzerá to skvele. Paráda! =D> =D> =D>

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 07 srp 2023, 11:02
od hans dlouhán
Skřivan píše:... Dávám to sem speciálně pro Hanze, aby si trošku rozšířil obzory v letadlech Luftwaffe, které se po válce testovali u nás :grin: :grin: :grin:



Mě z Tebe asi jednou jebne, Dane. :grin: :grin: :grin:

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 07 srp 2023, 11:36
od Skřivan
Roberte - díky
Honzíku =; :-D

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 09 srp 2023, 11:07
od Recoil
Nádherné je to =D> . Tie farby sú super a tvar lietadla rigorózny :P .

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 09 srp 2023, 17:22
od david76
=D> =D> =D>

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 09 srp 2023, 20:46
od Milovník modelů
Pěkné zpestření sbírky tuzemských poválečných strojů, vedle Lt-38 by se jistě vyjímal. Rád bych taky něco takového dokázal.

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 10 srp 2023, 13:19
od Skřivan
Díky. :)

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 11 srp 2023, 09:40
od onysx
Dane parádní nápad jako vždy =D> =D> =D>

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 11 srp 2023, 13:51
od dido
Krásný stroj [-o< Nejnovější zprava je, ze momentálně prochází renovaci v LOM Praha a od 1. dubna příštího roku bude vystaven v Muzeu ve Kbelích. O víkendech se plánují i vyhlídkové lety s cvičným bombardováním Letňanskeho aeroklubu.

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 11 srp 2023, 16:23
od modelar81
Vtipný příběh a hezký model. Tleskáč a palec hore

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 13 srp 2023, 12:16
od pazz
Super historka, skoro bych ji uvěřil :) , a moc pěkný model =D> =D>

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 14 srp 2023, 17:09
od Milan Holzapfel
Ach můj Bože! :lol: =D>

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 20 srp 2023, 11:08
od Skřivan

Re: Aero B-38 Mlok (Modelcollect 1/48)

PříspěvekNapsal: 22 srp 2023, 18:04
od komisař
Dane, Ty prostě nezklameš! :grin: =D> ;-I