Pro toho, kdo model obchází a bojí se výpletů, zkusím popsat svůj postup:
Co používám:
- pružnou nit Uschi síly Standard (pro ovládací lana Fine)
- vrtáček 0,3 mm (nedávám ho do sklíčidla, ale je nasunutý do mosazné trubičky stisknuté kleštěmi, kouká jen malá část = nezlomí se tak snadno a díky tenké trubičce se s ním všude dostanu)
- dobrou pinzetu
- tenké ostré nůžtičky
- vteřiňák střední hustoty
- akcelerátor na vteřiňák - ale nepoužívám ten rozprašovač
- a ze sady Eduard 72438 (napínáky a podobně) kování s "očkem"
Už na začátku stavby si předvrtám otvory v místě kotvení drátů (po barvě před vyplétáním je pak ještě projedu, abych je zbavil barvy).
Protože má Tiger 4 místa, kde se scházejí dva dráty (na horní ploše spodního křídla u náběžky těsně u trupu a na spodní ploše horního křídla u baldachýnové vzpěry), nalepil jsem tam Eduardí kování s očkem.
Po barvení, lakování, obtiscích a finálním laku nejprve natáhnu dráty mezi baldachýnovými vzpěrami - všechny 4 nitě vlepím do trupu - a postupuju tak, že konec nitě lehce namočím do kapky vteřiňáku, do otvoru štětečkem vpravím trochu akcelerátoru a rychle umístím vlákno. Pak druhý konec přilepím k baldachýnovým vzpěrám - není to 100% modelové, ale čert to vem.
Teď je čas v klidu si ke spodnímu křídlu ukotvit všechny ostatní dráty a nalepit horní křídlo na baldachýn.
Následně přilepím na každé straně zadní mezikřídelní vzpěru a po zaschnutí jdu na dráty - nejprve ty "boční" - tedy mezi vzpěrami. Drát si pinzetou natáhnu k příslušnému otvoru a nůžtičkami zastřihnu tak, že je trochu kratší = bude pěkně napnutý. A potom zase: konec do lepidla, akcelerátor do dírky a šup tam konec drátu.
Ty dlouhé provleču očkem a zakotvím stejným způsobem na druhé straně.
A teprve potom zbývající dvě vzpěry.
Ovládací lana kotvím nejprve do trupu, na vrchol táhla (směrovky nebo výškovky) kápnu trochu lepidla, drát na něj položím napnutý (držím za táhlem) a po zaschnutí uříznu žiletkou.
Snad jsem to popsal srozumitelně, nejsem technik.