Avia C-10.1 / S-99 Revell-AZmodels-já 1:72

Při probírce exponátů svého minimuzea a „šrotiště“ zbytků a přebývajících dílů ze staveb různých messerschmittů jsem dostal nápad tyto zbytky nějak využít. Ve sbírce mám Avii S-199 (EDU), v krabičce Avii CS-199 (EDU) tak co třeba zkusit stylem „Avia 1947“ poskládat S-99. Díly jsem vytřídil, vybral ty designově lepší,stáhnul z netu výkres G-10,
z návodu od EDY potřebné stránky a začal pátrat po kamufláži a popisu. Jako zdroj dekálů mi posloužily zbytky od stavby S-199 od EDY (stavěl jsem policejní verzi) a vlastní zásoby z let předchozích. Při kontrole shromážděných zdrojů jsem pátral po podobě stroje, který jsem chtěl stavět. A našel: první vyrobený kus C-10.1/S-99 W.Nr.613156 z plánovaného počtu 21 kusů měl číselné označení V-9, takto označený byl otestován ve VZLÚ v Praze a zálet absolvoval 22.února 1947 v Plané u Č.Budějovic.
A mohl jsem začít. Použité díly jsou vyznačeny na infofotografii. Zjistil jsem, že výlisky Revell (G-10) a AZmodels (G-6 a G-14) na sebe bez problémů navazují včetně linek paneláže. Něco jsem doryl a vyznačil. Kokpit je AZmodels – pasoval s malou úpravou O.K., dělený kryt kabiny je Eduard, protože jsem chtěl otevřený (ve stavebnici G-10 byl pouze zavřený), kužel s vrtulí je AZmodels. Do sání pod motorem a do chladičů pod křídlem jsem doplnil kovovou síťku.
Ve finále byl problém s odstínem šedozelené RLM02 – mám čtyři barvy s tímto označením a každá má poněkud jiný údajně správný odstín. Tak jsem si zvolil Humbrol H31matt a výsledek nabízím k posouzení. Povrchová úprava jak jinak štětečky a přečesání do polomatu.
Dědek Franta
z návodu od EDY potřebné stránky a začal pátrat po kamufláži a popisu. Jako zdroj dekálů mi posloužily zbytky od stavby S-199 od EDY (stavěl jsem policejní verzi) a vlastní zásoby z let předchozích. Při kontrole shromážděných zdrojů jsem pátral po podobě stroje, který jsem chtěl stavět. A našel: první vyrobený kus C-10.1/S-99 W.Nr.613156 z plánovaného počtu 21 kusů měl číselné označení V-9, takto označený byl otestován ve VZLÚ v Praze a zálet absolvoval 22.února 1947 v Plané u Č.Budějovic.
A mohl jsem začít. Použité díly jsou vyznačeny na infofotografii. Zjistil jsem, že výlisky Revell (G-10) a AZmodels (G-6 a G-14) na sebe bez problémů navazují včetně linek paneláže. Něco jsem doryl a vyznačil. Kokpit je AZmodels – pasoval s malou úpravou O.K., dělený kryt kabiny je Eduard, protože jsem chtěl otevřený (ve stavebnici G-10 byl pouze zavřený), kužel s vrtulí je AZmodels. Do sání pod motorem a do chladičů pod křídlem jsem doplnil kovovou síťku.
Ve finále byl problém s odstínem šedozelené RLM02 – mám čtyři barvy s tímto označením a každá má poněkud jiný údajně správný odstín. Tak jsem si zvolil Humbrol H31matt a výsledek nabízím k posouzení. Povrchová úprava jak jinak štětečky a přečesání do polomatu.
Dědek Franta
