MS 505 / Fi-156 Duxford Academy 1:72

Při již téměř tradičním posezení před slušně zaplněným kitníkem jsem zjistil, že mám na skladě dvě stavebnice typu Fieseler Fi 156 C v měřítku 1:72 – jedna je originál Heller z roku 1976 a druhá Academy z roku 1998. Obě dvě umožňují stavbu jak Fi 156 tak francouzké modifikace MS 500/502. Napadlo mně, že by bylo třeba s tím něco udělat. Fi 156 v pouštním zbarvení gen.Rommela už ve vitrince mám a tak mně napadlo zhmotnit si zážitek z návštěvy IWM Duxford v roce 2006, kde jsem si nafotil MS 505 ve fiktivní kamufláži luftwaffe. A bylo rozhodnuto. Ve výběru stavebnice zvítězil model Academy.
První úpravu jsem provedl na přibaleném hvězdicovém motoru do pokud možno odpovídající podoby motoru SALMSON 9ABb, který duxfordská „505“ má. Následně jsem upravil tvar vrtule podle snímku. Další úpravou byl změněný tvar přídě pro montáž motoru- nebyl problém s použitím kousků plastu a vteřinového lepidla. Podle fotografií různých modelů typu na netu jsem doplnil výztužnou konstrukci kabiny, kulatý sedák druhého člena osádky jsem zaměnil za sedačku, doplnil pasy ze zásob na obě sedačky. Ke kniplu jsem dodal blokovací držák pro parkování (to pro dobrý pocit, ve finále není vidět). Potom už stavba docela uspojivě odsýpala, tmelu nebylo potřeba. Ještě jsem upravil ostruhové kolečko a jako poslední změna oproti návodu bylo otevření nástupních dvířek vyklopením nahoru ke křídlu. Při finálním zbarvení jsem využil své fotografie z návštěvy muzea IVM včetně imatrikulace. Poněkud jsem nedodržel velikost písmen, menší v zásobě „luftwaffe“ od Propagteamu nemám. Dekály jsou původní Academy, svastika ze zásob. Barvy ze sady Humbrol, technika štětečky. S celkovým výsledkem stavby jako vzpomínky na výlet „ze hranice snů“ jsem spokojen.
PS: v registru IWM je zapsán pod civilní imatrkulací G-BPHZ, originál wn. je 1827
Dědek Franta
První úpravu jsem provedl na přibaleném hvězdicovém motoru do pokud možno odpovídající podoby motoru SALMSON 9ABb, který duxfordská „505“ má. Následně jsem upravil tvar vrtule podle snímku. Další úpravou byl změněný tvar přídě pro montáž motoru- nebyl problém s použitím kousků plastu a vteřinového lepidla. Podle fotografií různých modelů typu na netu jsem doplnil výztužnou konstrukci kabiny, kulatý sedák druhého člena osádky jsem zaměnil za sedačku, doplnil pasy ze zásob na obě sedačky. Ke kniplu jsem dodal blokovací držák pro parkování (to pro dobrý pocit, ve finále není vidět). Potom už stavba docela uspojivě odsýpala, tmelu nebylo potřeba. Ještě jsem upravil ostruhové kolečko a jako poslední změna oproti návodu bylo otevření nástupních dvířek vyklopením nahoru ke křídlu. Při finálním zbarvení jsem využil své fotografie z návštěvy muzea IVM včetně imatrikulace. Poněkud jsem nedodržel velikost písmen, menší v zásobě „luftwaffe“ od Propagteamu nemám. Dekály jsou původní Academy, svastika ze zásob. Barvy ze sady Humbrol, technika štětečky. S celkovým výsledkem stavby jako vzpomínky na výlet „ze hranice snů“ jsem spokojen.
PS: v registru IWM je zapsán pod civilní imatrkulací G-BPHZ, originál wn. je 1827
Dědek Franta
