K tomuto typu letadla mám osobní vztah a vzpomínky z dob začatku mé školní docházky, kdy mi několikrát týdně při mé cestě ze školy v létech 1951-1953 létal střídavě se Spitfirem a Aradem docela nízko nad hlavou. Bydlím od roku 1946 /kdy jsme se do Chebu v rámci osidlování pohraničí přistěhovali ze Šumavy/ kousek od chebského letiště a tím pádem i od hranic, kde tyto mašiny hlídkovali a občas honily Cesny americké armády/. Přidal jsem ještě jednu fotku, kde jsou všechny tři typy pohromadě v barvách našeho bezpečnostního letectva. Arado a Spit jsou staré dobré dvaasedmdesátky od Kovozávodů/postavené již před mnoha léty v mých kitařských začátcích/.
Doporučuji velmi zakoupení nedávno vyšlé knihy Super Sabry nad československem, je to super počteníčko/včetně kamufláží/ o ochraně našich hranic od konce války do šedesátých let.
Stavba modelu protože to je Eduard byla v podstatě bez problémů. Bylo nutno pouze dodatečně vyvrtat otvory do vnitřních stran podvozkových disků a zkrátit o cca 1,5 mm spodní klapky chlazení na křídlech, aby nepřečnívaly při mé téměř zavřené poloze odtokovou hranu křídla /čerpal jsem z několika fotek Gé desítky na netu/. Barvy jsou Humbrol, Revell,Agama a matná lihovka od Agamy na sjednocení povrchu. Za pomeranč na červené barvě se omlouvám, neboť ten speciální odstín jsem míchal ze dvou barev a přes několikeré přestříkání to ten pomeranč dělalo stále.