Neodpustím si dotaz - odkud bereš ty informace k předlohám? Už jsem se chtěl zeptat u "černé 3", ale jsem stydlivej. Konkrétně tohle: "Ta 152H-1 Ofw. Willi Reschke, 7/JG301, Alteno" Nemám to úplně nastudované, ale už jsem se u žluté 1 vícekrát setkal s informací, že se jedná o H-0, v době, kdy Ta152 přišly do Alteno, létal Reschke na Fw190A, byl příslušníkem 9./JG301, na jaře byl převelen ke štábu JG301, 7./JG301 neměla nikdy Ta152 … atd. atd. … Díky.
Co se týká žluté "1" je dost problém. Někdo uvádí H-0, někdo H-1. Je pravda, že podle té jedné fotky to nelze rozeznat. Více publikací a knih uvádí H-1, včetně 4+ a REVI. H-0 bylo poměrně málo, neměly MW 50 a některé ani přetlakovou kabinu, což bylo pro výškovou stíhačku nanic. Proto jsem se přiklonil na stranu H-1. a bylo to přání zadavatele stavby.
Moc pěkné, zajímavá předloha. Přijde mi, že tím, jak je kamo sama o sobě zajímavá, jsi tolik netlačil na patinu a je to ku prospěchu. Samozřejmě, jde jen o můj vkus.
Znovu jsem se probíral literaturou a opravdu byla většina z 26 TA 152 v Altenu (foto) verze H-1. Je v tom dost hokej, ale bylo by velmi divné, že při poměru vyrobených (alespoň podle v.č.) 34-134 (ve prospěch H-1) by byly zdokumentovány pouze tři mašiny 150 003 (prototyp), 150 16 (fotky v hangáru) a 150 169 (zelená "9").
Díky pánové. Proč 82/83, protože takový byl předpis. 81/82 měla, také dle předpisu, Ta 152C-0 na trupu, křídla 83/75. Ta 152C-1 měla 81/83. Zajímavá je, dle Model Artu, Ta 152H-1 zelená "9". Na této mašině byla 82/83 doplněna kolem kabiny a na kraji křídla, 81. Tu asi udělám jako druhou.