Konverze první (před)sériové verze Me 210 A-0 od ZG-1 postavená na základech Edurdí Me 410. 5 let dlouhá stavba byla (až na pár detailů) přesnou kopií 10 let staré konverze Karla Piláta, viz. zde.
Pokud bych měl popsat náročnost konverze v jednotlivých sestavách:
1) křídlo - zlomení křídla jsem prováděl přesně jako Karel, s tím, že jsem jinak řešil oddělení chladičů. Problém na závěr, je broušení a zachovní povrchový detailů. Jinak nečekaně snadné
2) motory - tady jsem postupoval naprosto stejně jako Karel, není co vymýšlet. Nejprve se zhotový mustr jedné poloviny motoru a podle něj se dovyrobí druhá polovina a následně i celý druhý motor. Pohoda, až na finální usazení na křídlo (ono to nesedí ani u origánl 410).
3) trup - jedním slovem masakr. Až na partii přechodu zadní části kabiny do trupu, jsem zvolil stejný postup, jako kolega. Trup se musí zkrátit a zároveň snížit, což se částečně děje v místech bočních střelišť - lahůdka. Aby toho nebylo málo, tak nad bočními střelišti se musí řešit poněkud záhadný tvar přechodu kabiny do trupu.
Na udržení geometrie taky nic moc. Trup nesmí jít do vrtule (pohled ze zadu), ani se prohýbat do banánu (pohledu z vrchu). Z těchto důvodů jsem trup 3x řezal a rovnal. Na závěr se člověk náramně pobaví u obnovy detailů a rytí paneláže trupu (finální rozmístění jsme udlělal na 4tý pokus). K tomu zkrácení trupu a rytí ještě jedna poznámka, je nutné počítat s umístěním dekálů, vůči paneláži a povrchovým detailům. Reálně hrozí to, že se obtisky na bok trupu prostě nevejdou...
4) pumovnice - blbost, kterou jsem celou stavbu akorát zkomplikoval. Pumy z krabice jsou hnusný a Brassin se tam nevejde. Na závěr jsem zjistil, že mám sice pumy v pomovnici, ale nám kam dát vrata od pumovnice... Navíc se tato pratie poněkud odlišuje od reálné předlohy, protože otevřená vrata by měly kopírovat boky trupu. Takže řezání rovnání a násilné lepení vteřiňákem, to vše na téměř hotovém modelu. Toto se Japoncům moc nepovedlo. Doporučuji nachat zavřené.
5) dekály - až do nedávna to byl docela velký problém. Nikde se mi nadařilo sehnat správný tvar a velikost písmen (už jsem to chtěl řešit maskou), ale loni se objevila tato novinka od HAD Models, kterou mohu jen doporučit
Pár věcí jsem nedotáhnul, nebo záměrně vynechal, podkladů je málo a ty co jsou, tak si dost často odporují.
Např. na rozdílné rámování kabiny jsem si vzpoměl, až když jsem sundaval masky.
Každopádně, bych rád poděkoval Karlovi Pilátovi za velkou inspiraci a také za výhodný odkup jedné stavebnice 410 od Eduardu. Karle ještě jednou Díky!
Naposledy upravil Honza Šimůnek dne 13 kvě 2018, 09:46, celkově upraveno 1