MiG-29A (1/72, Trumpeter)

Před rokem jsem začal stavět tenhle kit k příležitosti 40. výročí prvního vzletu MiG-29. Termín se dodržet nepodařilo, stejně jako plán, že půjde o odpočinkovou stavbu. Trumpetí stavebnici jsem zvolil proto, že se v krabičce jevila poměrně jednoduše a měla pěkné rytí. Po podrobném prozkoumání rámečků jsem byl poněkud znechucen některými povrchovými detaily, které jsem se nakonec rozhodl překopat pomocí resinů a leptů vlastní výroby. Zároveň jsem si chtěl zkusit otevřít servisní panel. V průběhu stavby jsem se pokusil opravit některé nepřesnosti, jako je příliš vysoký podvozek nebo chybějící krytky. Přes všechnu snahu výsledek model MiG-29 spíše jen připomíná, než aby byl jeho věrnou zmenšeninou. V každém případě jsem si vyzkoušel nástřik kamufláže od ruky a míchání barev, jejichž odstín nebylo jednoduché trefit. Patinu jsem s ohledem na velmi krátkou službu předlohy nijak nepřeháněl a spíše jsem si vyhrál s detaily.
Předlohou byl stroj číslo 661 v barvách východoněmeckého letectva, který patrně jako jediný měl kdy podvěšenou výzbroj. Letectvo NDR obdrželo první devětadvacítky na jaře roku 1988, takže se v jejich barvách moc dlouho neohřál. Stroj výrobního čísla 2960525114/3503 sloužil na letišti Břešťany (Preschen) nedaleko polských hranic až do října 1990, kdy přešel do výzbroje Luftwaffe pod označením 29+06. Počátkem 90. let byl zapůjčen americkému letectvu na testování. Ve Spojených státech MiG-29 létal téměř dva roky v simulovaných soubojích proti F-15 a F-16. V prosinci 2003 byl stroj sériového čísla prodán Polskému letectvu za symbolické jedno Euro a létal v nové kamufláži pod označením 4107. Dnes je stroj odstaven.
Stavbu jsem popsal zde viewtopic.php?f=922&t=108137
Předlohou byl stroj číslo 661 v barvách východoněmeckého letectva, který patrně jako jediný měl kdy podvěšenou výzbroj. Letectvo NDR obdrželo první devětadvacítky na jaře roku 1988, takže se v jejich barvách moc dlouho neohřál. Stroj výrobního čísla 2960525114/3503 sloužil na letišti Břešťany (Preschen) nedaleko polských hranic až do října 1990, kdy přešel do výzbroje Luftwaffe pod označením 29+06. Počátkem 90. let byl zapůjčen americkému letectvu na testování. Ve Spojených státech MiG-29 létal téměř dva roky v simulovaných soubojích proti F-15 a F-16. V prosinci 2003 byl stroj sériového čísla prodán Polskému letectvu za symbolické jedno Euro a létal v nové kamufláži pod označením 4107. Dnes je stroj odstaven.
Stavbu jsem popsal zde viewtopic.php?f=922&t=108137