Také jsem se s vervou vrhnul na "třiadvácu" z Afgánu. Velmi atraktivní verze bílá 55 ze střetu s pákistánskými F-16 mě dostatečně navnadila. Výlisky vypadaly dobře provedené, tak hurá na to!!. První rozčarování přišlo při začišťování vtoků plastu. No, stane se, 0,5 mm ještě není nic hrozného. Horší už to bylo při pasování dílů k sobě. A to další??? No, katastrofa!!! Výtoková tryska, to je kapitola sama o sobě - díly neodpovídaly plánku ani v náznaku a v reálu neseděly o 0,5 cm. SOP - tmelení a tmelení, pilotní prostor - variace na volné téma. Měnitelná geometrie křídel??? Ale no tak... Co se třeba inspirovat u ITALERY F-14 nebo REVELL F-111 (rok 1985) atd, aby se křídla neplácaly jak je napadne, ale fungovala spolu? Dále jsem zatím nepokročil. Nemyslím si, že jsem nějak extrémně náročný, ostatně modelářské začátky s modely NOVO v pytlíku bez obtisků a těžce orientačním návodem byly dostatečná škola a skoro 30 let praxe také zanechá stopy, ale toto byl první model, který málem letěl do popelnice. V době 3D modelování na počítači mi tento hybrid z Kovozávodů přijde jako těžký úlet. A to jsem si říkal, že nebude nic horšího než La-5FN od stejného výrobce. Beru teď dokončení MiGu jako výzvu a tím s Kovozávody jednou pro vždy končím!!! V +/- stejné cenové relaci zakoupím Hasegawu a ušetřím hromadu tmelu a hledání technických výkresů a oblézání MiGu ve Kbelích.
Mnoho zdaru všem, kteří se nachytali jako já. H