Arado Ar-96A 1/72 Special Hobby

Arado se mi dostalo do ruky jako vzorek k pohledu do krabičky, který jsem psal do Modeláře. Po odeslání článku jsem model obracel v ruce a hamletovsky přemítal "postavit, nepostavit?" Nakonec jsem podlehl, ostatně jako již mnohokrát předtím, boxartu mistra Hájka. Maďarská mašina mě lákala především díky krásné kamufláži. Mám na ty Maďary nějakou slabost. Asi to bude dělat těch 25% maďarské krve co v sobě mám.
Model bych zhodnotil jako "klasický SH shortrun" v tom dobrém slova smyslu. Odtokovce jsem musel vzít hrubou špónu, aby se to dalo akceptovat na pohled, ale jinak to chce jen klasické pasování a zkoušení na sucho. Přechod trup křídlo si vyžádal nějaký tmel, ale nic vážného. Pár kopanců jsem si způsobil já sám. Sem tam tady někdo zmiňuje, že návod je pro blbce. Pravda, sem tam není špatné se do něj mrknout. Díky nepozornosti jsem nabarvil celý interiér RLM 02, místo toho aby v téhle barvě nechal jen sedačky. Trochu jsem bojoval s leptem opěrky za hlavou pilota. On tam sedí celkem pěkně, ale musel jsem odstřihnout vzpěry mířící směrem dozadu. Teprve pak se mi podařilo lept dobře napasovat do překrytu. Spokojený s výsledkem jsem nalepil překryt, abych se pak škrábal na hlavě při pohledu na chybějící vzpěry, které jsem zapomněl zpět dolepit. Holt Maďaři to tam neměli. Poslední kapkou bylo, že znaky na křídlech nejsou souběžné s podélnou osou trupu. "Chytil" jsem se rytí na křídlech a to asi nebyl úplně dobrý nápad. Naštěstí to jde víc vidět na spodní straně, kam se tak často nekoukám. Člověk se chybami učí, v mém případě na každém modelu.
Jinak musím vyzdvihnout pěkně vybavený interiér (ale bacha na barvu
), krásně čirý překryt kabiny a hezká kola z resinu. Použil jsem masky od Peewit masks a jsem rád, že se někdo věnuje i tak okrajovým typům, palec nahoru
. Barvy jsou komplet Gunze, jen trochu jiné odstíny než jsou v návodu. Inspiroval jsem se knížkou na maďarské stíhačky od MMP.
Tak snad se bude tenhle trochu netradiční cvičňák líbit.
Model bych zhodnotil jako "klasický SH shortrun" v tom dobrém slova smyslu. Odtokovce jsem musel vzít hrubou špónu, aby se to dalo akceptovat na pohled, ale jinak to chce jen klasické pasování a zkoušení na sucho. Přechod trup křídlo si vyžádal nějaký tmel, ale nic vážného. Pár kopanců jsem si způsobil já sám. Sem tam tady někdo zmiňuje, že návod je pro blbce. Pravda, sem tam není špatné se do něj mrknout. Díky nepozornosti jsem nabarvil celý interiér RLM 02, místo toho aby v téhle barvě nechal jen sedačky. Trochu jsem bojoval s leptem opěrky za hlavou pilota. On tam sedí celkem pěkně, ale musel jsem odstřihnout vzpěry mířící směrem dozadu. Teprve pak se mi podařilo lept dobře napasovat do překrytu. Spokojený s výsledkem jsem nalepil překryt, abych se pak škrábal na hlavě při pohledu na chybějící vzpěry, které jsem zapomněl zpět dolepit. Holt Maďaři to tam neměli. Poslední kapkou bylo, že znaky na křídlech nejsou souběžné s podélnou osou trupu. "Chytil" jsem se rytí na křídlech a to asi nebyl úplně dobrý nápad. Naštěstí to jde víc vidět na spodní straně, kam se tak často nekoukám. Člověk se chybami učí, v mém případě na každém modelu.
Jinak musím vyzdvihnout pěkně vybavený interiér (ale bacha na barvu


Tak snad se bude tenhle trochu netradiční cvičňák líbit.