Dokončil jsemsvou druhou chmelnici a přestože je to zpatlané hrozně se spoustou chyb, mám z ní radost. Není to stavba na týden, ale baví mě.
Ve stavebnici je krásný resinový motor (vlastně dva), se stavbou (hlavně s vnitřkem) jsem trochu bojoval, ale vcelku to šlo. Největší strach jsem měl ze vzpěr křídel, ale moc nevzdorovaly. Použil jsem hodně vteřinového lepidla, aby byly spoje pevné, takže se mi jen třikrát odlepil podvozek, obě zadní VOP... takže je to trochu zprasené, ale aspoň to drží.
Nejvíce se mi líbilo celodřevěné zbarvení s lozenge, i když i zbylé dva čs. stroje jsou atraktivní. A právě lozenge mě nejvíce potrápilo - pruhy lozenge v obtiscích jsou dimenzované na spodní křídlo, které je užší než horní, takže cca 3 mm na horním křídle chybějí. Vyřešil jsem to tím, že jsem zelené porty namaloval po celém obvodu křídel. Zabralo mi to asi měsíc práce, výsledek je uspokojivý.
Dřevo jsem maloval technikou fládrování, ale když jsem povrch maskoval kvůli nástřiku ocelových poch, páska mi barvu na několika místech strhla, přestože jsem použil surfacer a povrch řádně zalakoval.
Výplety jsou dělané tenkou plastovou nití a bronzovými trubičkami. U téhle techniky zůstanu. Tam, kde jsem musel nit proplétat očky, jsem použil tlustší o průměru 0,8mm, jinde o průměru 0,5mm.
Něco k historii:
https://czwiki.cz/Lexikon/Roland_D.VI