
Martin Janoušek píše:To marty-ma:
Copak dřív, když se do Humbrolek dávalo olovo, tak to se štětcovat dalo. To byly perfektní barvy, dodnes na to vzpomínám, že skoro nebyl rozdíl mezi natřeným a nastříkaným povrchem. Tahy téměř neznatelné, nevysychaly.. Samo blbě se dělaly měkké přechody. To dneska, samá ekologie, barva se dá skoro bez následků vypít
, jen natírat se s ní nedá.
![]()
Jinak sůčko dobrý. Jaderná puma taky zajímavá. Ale hlavně ta historka k tomu!
To Zdeněk Fabík:
To bylo jen juniorské mistrovství ČSR, myslím že rok 1988. Ve své skromnostimusím napsat, že jsem to mistrovství vyhrál. Nerad bych se doktnul soupeřů, ale bylo to tím, že konkurence byla slabá. Body? Něco tak pomíjivého už si nepamatuji, myslím že tak kolem 85. Ani nevím, jestli se v té době bodovaly přestavby a jestli maximum bylo 100 nebo míň. V té době se s tím nějak hejbalo. Stavěl jsem si konverze bez ohledu, jestli za to body byly nebo ne. Vůbec nelituji, že jsem v roce 1991 přestal soutěžit. (Ve své vrozené skromnosti
dodám, že po té co jsem vyhrál mistrovství seniorů ). Modely se mají stavět pro radost!
Cid2000 píše:Martin Janoušek píše:To marty-ma:
Copak dřív, když se do Humbrolek dávalo olovo, tak to se štětcovat dalo. To byly perfektní barvy, dodnes na to vzpomínám, že skoro nebyl rozdíl mezi natřeným a nastříkaným povrchem. Tahy téměř neznatelné, nevysychaly.. Samo blbě se dělaly měkké přechody. To dneska, samá ekologie, barva se dá skoro bez následků vypít
, jen natírat se s ní nedá.
![]()
Jinak sůčko dobrý. Jaderná puma taky zajímavá. Ale hlavně ta historka k tomu!
To Zdeněk Fabík:
To bylo jen juniorské mistrovství ČSR, myslím že rok 1988. Ve své skromnostimusím napsat, že jsem to mistrovství vyhrál. Nerad bych se doktnul soupeřů, ale bylo to tím, že konkurence byla slabá. Body? Něco tak pomíjivého už si nepamatuji, myslím že tak kolem 85. Ani nevím, jestli se v té době bodovaly přestavby a jestli maximum bylo 100 nebo míň. V té době se s tím nějak hejbalo. Stavěl jsem si konverze bez ohledu, jestli za to body byly nebo ne. Vůbec nelituji, že jsem v roce 1991 přestal soutěžit. (Ve své vrozené skromnosti
dodám, že po té co jsem vyhrál mistrovství seniorů ). Modely se mají stavět pro radost!
Zdravím Vás pane Janoušek. Jen pro informaci všech k vašemu modelu Su-7U(0510) 1/48, těch bodů jste získal v roce 1989 na Přeboru juniorů ČSR celkem 91,33. Přidávám i foto. Fakt bomba i po těch letech! Teď jen pro zajímavost mimo modelařinu. Tento model jsem si opravdu zapamatoval i po 25 letech!!!!Pořád jsem měl tuto fotku Su-7U z časopisu L+K v hlavě!!Nešla vymazat!!V červnu 2015 jsem pohovořil s panem Velkem z L+K na toto téma na letecké výstavě EFA Prague 2015.Protože on dělal tyto kolonky a s modelama v L+K i za komárů!Známe se i osobně z práce.Náhoda.Dělám na letišti.Pak jsem o prázdninách v červenci vylezl na půdu,kde mám uschované v bednách stará L+K.Asi po 20min hledání jsem našel toto konkrétní číslo s vašim Su-7U.To co jsem měl v paměti zafiksované přesně na pravé straně L+K jsem i našel.Jen jsem si chtěl pro sebe potvrdit měřítko provedené této Su-7U.Protože jsem si jej chtěl vždy udělat 1/48.V měřítku 1/72 jej dělá firma Modelsvit, ale já vždy chtěl měřítko 1/48.Vždy jsem, ale jako méně zkušený modelář skončil na překrytu kabiny,který nezvládnu dobře.Nevím stále jak dobře udělat napojení mezi kabinou a směrovkou efektivně.Tyto dvě věci nedokáži stále vyřešit.Takže zatím si udělám cvičně jen vitríňáka Su-7BKL.Úplně čirou náhodou jsem našel teď v říjnu 2015 toto konkrétní vlákno s tématem Su-7U 1/48.Tento model je stále pro mě super!Respekt k vašim modelářským dovednostem konverze už v těch 89-letech!Musel jsem to napsat,protože pro mě to je taková fakt modelářská náhoda dopracovat se náhodně k něčemu, co člověku uvízlo v paměti 15-letého modeláře a teprve ve 40 letech to možná realizovat.Přesně fotku vašeho Su-7U jsem měl v hlavě!!!Navíc poznat i pana Velka z L+K, který o vašem modelu psal je také náhoda, možná osud.Uvidím jak se poperu s tou kabinou atd.Bude to boj asi?Takže ať se Vám jinak daří i nadále. Cid2000 LKKB
Aeromodelar píše:Tomu říkám pořádná inspirace
Aeromodelar píše:Větší sousto asi jo, ale když nám sem Martin šoupne ony fotky kockpitů ...
Krab píše:A jak dokládá dobové foto, byl na rozhodčí Martin řádně připraven. To na čem "sučko" stojí je balík podkladů.
Krab píše:A jak dokládá dobové foto, byl na rozhodčí Martin řádně připraven. To na čem "sučko" stojí je balík podkladů.
Martin Janoušek píše:Zase tady vytahujete moji starou vykopávku![]()
Kecal bych, kdybych řekl, že mě to netěší. To zas ne, mám radost, že se líbí i po těch letech a v podobě jako je. Je úžasné, že ten model udělal na někoho takový dojem.![]()
Z dnešního pohledu je pro mně úplně nepředstavitelné, že jsem do takového "projektu" vůbec šel. Vždyť jsem o tom letadla vlastně nic nevěděl, teda zase z pohledu toho, co vím dnes. Tehdy bylo pár čb. fotek na interiér, pár celkkových na éro a už i ty stačily na to, aby z nich byla ostuda. Pro mě to byl tehdy takový malý šok, jak je i to modelářství prolezlé agenty... A tím, že jsem neměl pořádné podklady a znalosti, tak ten model vypadá ak, jak vypadá. Není natažen trup, špatný štítek, ani hřbet není nic moc. Ale co už, to je historie 26 stará![]()
Myslím, že to není až tak složitá konverze. Na ten hřbet jsem vzal obal od náplně do "číňáku" (psací pero). To byl klasický lepitelný polystyrén, trubička odpovídajícího průměru. Spodky jsem pak dotmelil dvousložkovým tmelem. Jiný nemá cenu používat, to se všechno propadá. A je celkem jedno jaký ten dvousložkový tmel se použije, já mám nejraději od Alteca z drogérie, za stovku nebo kolik stojí se s ním "užije legrace" aspoň na pět let práce na modelech. Slušně tvrdý, brousitelný, leštitelný atd. Z něj bych uplácal i ty přechody do kýlovky a do kabiny. Tehdy jsem lepil ten přechod do kýlovky z destiček a pak tmelil - zbytečně komplikované. Jenom dneska vím, že vlastní hřbet není z pohledu shora rovnoběžný, ale že se po celé délce zužuje. Na té 1/72 to mají dobře. Pak už jenom dorýt.
Konverze šachet už je ve stavebnici nachystaná, stačí jen obrousit boule na trup a je hotovo.
Nový překryt taky není nic složitého, v podstatě je ohnutý jen v jedné rovině, to se dobře tahá z acetátu. Stačí jenom trochu nahřát a ohnout přes kopyto, teplota stačí mnohem nižší než u kabin zaoblených ve dvou rovinách. Kopyto na Su-7U jsem dělal z plného plastu, aby bylo symetrické a v podstatě jsem těm navrstveným destičkám srazil horní hrany do kulata a bylo. Acetát nahřívám nad svíčkou, výborný bodový zdroj tepla, kterým si rozehřeji jen malou část acetátové destičky a nerozteklé okraje mi dělají rámeček, za který ten acetát držím.
A co k té konverzi víc? Interiéry, to je "pakárna", protože jsou dva.To mě dneska trochu odrazuje, asi jem nějak zleněl.
Tehdy jsem tam udělal všechny spínače, tabla s kontrolkama, každý
Uživatelé procházející toto fórum: Richard Dvořák a 4 návštevníků