Stavebnice od edů je celkem fajn, celá vana kokpitu do sebe zapadla slušně, horší už bylo ji napasovat do trupu a chtělo to trochu větší tlak, ale dalo se. Hradecká utina byla vyrobena v Aeru a šla do Polska, kde ji ale konvertovali na místní Lim-2. Hlavním rozdílem jsou štíty, které jsou větší z verze bis. Takže jsem si opatřil trup bisu a pěkně u zadku jsem ho přeříznul, stejně tak utinu (pilkou samozřejmě). Odříznuté poloviny zadku jsem dal k uti zbytku trupu a sedělo to bez potíží, ani dolepení trysky nebyl větší problém. Jen bylo potřeba dvousložkou zatmelit díry pro radiokompas a na trupu utiny výmetnice, které jsou rovněž posunuté. Další úpravy bylo dodělání nových antén, polohového majáku a vykousnutí levého vnitřního plůtku. V kabině přirozeně bude nějaký ten nový panýlek s rádiem, ale to jsem neřešil. Trochu na prd je podvozek, resp. lepení krytů. Na podvozkové noze je potřeba ohnout trn, který pak má korigovat správnou polohu malých krytů u kořene podvozku. Ten trn doporučuju ohnout hned jak nohu připravíte na barvu, ne až potom. Kryty mi tak taky trochu nesedí jak mají ale sere pes.
Říkal jsem si, že obtisky budou pohoda, je jich jenom pár. Mašina nemá žádné popisky. Bohužel mě obtisky APC velmi zklamaly a vypekly. První tři kokardy jsem chtěl korigovat hypersolem. Ač jsem ho nedal moc, tak bílým plochám znaků se to vůbec nelíbilo a zůstaly ve stavu zkrabaceného povrchu vzor šmirgl 250. To se mi nakonec podařilo opravit opětovným lakováním a přebroušením do roviny a není to tolik ve finále poznat. Co mě však sralo mnohem víc byl fakt, že všechny znaky měly přesazený tisk bílé a tedy otravný bílý lem. Takže vše zamaskovat a přefoukat, no jak vidno na vrchním křídle, u některých mi to trochu ujelo. Druhé vytočení se konalo při aplikaci tygřího motivu na vršek směrovky, ten na aršíku byl svou velikostí určen spíš na čtvrtku, takže další příjemná práce ořezávání již sloupnutého obtisku a jeho korekce. Vršek směrovky tak nemusí úplně korespondovat s realitou.
Poslední radost byla tradičně po sundání masek, maličká mlha v zadním kokpitu. A jelikož jsem koumes tak jsem zadní kokpit přilepil klasickým lepidlem, přední naštěstí herkulesem, tak i přes kovový povrch jsem si při štědrovečerní pohádce dodal odvahy (s trochou bílého v krvi to jde líp) a kabinu odřízl a drátkem obaleným páskou zadní kokpit vyčistil. Vše se naštěstí už obešlo bez dalších nehod.
Kuba Jirásek
Beep! Beep!
in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298
Hotovo v r. 2020 Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023
Beep! Beep!
in progress: Antonov An-225 Mrija
Hotovo v r. 2018 - viewtopic.php?f=6&t=124977 Hotovo v r. 2019 - viewtopic.php?f=6&t=131298
Hotovo v r. 2020 Hotovo v r. 2021 Hotovo v r. 2022 Hotovo v r. 2023