Ahoj, To Téčko se mi velice líbí prostě tak akorát a doufám že se přiblížím po dodělání mého tvým kvalitám. Vždycky prostě znejistím doděláním patiny na pásech čím více to studuji tak si nevěřím. Jinak co se týká uchycení věcí na Abramsech tak to parádně popisují publikace od Sapo publikation a i starší od WWP opravdu se asi nic nemění na možnostech posádek tanku. Luboš
Servus Ľuboši. V prvom rade prepáč, že odpisujem až teraz. Napriek tomu, že mnohé veci vyšli nakoniec trochu inak ako som plánoval v istom momente som si povedal, dosť, lepšie to už nebude. Preto ma teší, že na model som dostal dosť kladných hodnotení, vrátane toho tvojho. Čo sa týka pásov, tak na tie práve bolo poukazované, že sú také „málo farebné“. Nechcem sa vyhovárať, ale fotoaparátu sa nepodarilo zachytiť všetky farebné „nuansy“. Je však aj pravdou, že teraz vídam pásy techniky denne a často je to hra max štyroch farieb.
Ak ti môžem poradiť, tak pri patine postupuj podobne, ako keď sa špiní skutočný stroj. Pásy sú tmavo hnedé, sem tam niektorý článok je mierne posunutý k svetlejšiemu, či tmavšiemu odtieňu. Styčné plochy sa najprv oderú na svetlo sivý odtieň a až pri dlhšej trase po spevnenom povrchu, či abrazívnom type hliny, piesku vyleštia do lesku (na napodobenie je najlepšia mäkká tuha), lesk postupne dostáva aj plocha pásu, kde sa po ňom pohybujú kolesá. Potom nasleduje zaprášenie, pri styku s vlhkosťou pribudnú hrdzavé odtiene a tak ďalej a tak ďalej. Podobne som postupoval aj ja a na celom modeli. Veľmi mi pomohlo, že som si zostavil kolesá a pásy dopredu tak, že som ich priliepal ako celok až v priebehu patinovania.
Na blatenie a ďalšiu inšpiráciu ti odporučím pozrieť tieto videá