Zdarte bando, tak po večerech se snažím sem tam máknout...základ jsem nadvakrát přestříkal Chipping médiem od Valleja, a foukl Tamkou XF-88, ředěnou jejich akryl ředidlem (prostě ne lacquerem se žlutým víčkem, prý se pak barva hůř škrábe). Má ještě o něco žlutější barvu než na fotkách; je to zas jenom pod lampou mobilem z ruky. Škrábal jsem vesměs dentálním kartáčkem a párátkem. Někde je to trochu moc (třeba víko levé schránky na věži), kde jsem namočil moc nebo do toho nechtíc brnkl prstem. Jinak odřeniny jsem se snažil co nejreálněji - na hranách, na místech pohybu a možného otěru...berte to jako postup, ne finální výsledek...spíš plánuju trochu utlumit a do odřenin až na kov půjdu fakt minimálně.
Kryt průzoru řidiče vypadá efektně, ale neodpovídá fotce, budu opravovat...
Výfuky i jejich držáky ještě dostanou samozřejmě nějaké to očouzení
Na mantlu celkem pěkně vyniká podkladová špinavá bílá barva zimmeritu
Tady ten dekl schránky na věži je moc, jinak s motorem a síťkama su celkem spokojený
To kolo vlevo hore není nějaká specialita ala ocelové kolo jiné barvy na pantheru, prostě jsem zapomněl...
V dalším kroku musím doplnit nějakou šepleť, co jsem zapomněl - madlo poklopu, okruh na věžičku a tak...pak ještě kamufláž zelenou a hnědou, kterou zas pak budu čipovat. Pak bych udělal lokální opravy všema barvama štětcem...a pak snad brzo lak, abych to zafixoval...ale to asi každý zná.
Popojedem...zatím jenom nafoukaná a očipovaná hnědá, zelená přibyde co nejdřív. Nechtělo se mi do ní včera odpo, tak jsem se aspoň podíval na ty internety a inspirován Martinem Kováčem tak nějak zbastlil výfuky; jsou teda trochu jednodušší, ale stejně přijdou z větši části zakrýt. Nefotil jsem jejich kryty, ty jsou zevnitř směsí lehké rzi a tmavých splodin.
Ahoj, pěkně jedeš. Ty výfuky vypadají dobře, jen asi focení to hází trochu do lesku. Jinak přes to chipping médium je asi těžký uhlídat rozsah odřenin podle tvých představ? Sleduji již dlouho, držím palce v dalším postupu a těším se na finále.
Čau kluci, díky moc za podporu a že sledujete Do lesku šly trochu ty držáky výfuků, rozmýval jsem oleje ředidlem...počítám, že to po úplném zaschnutí zmatní, kdyžtak ještě něčím pak přepráším. Chipping médium jsem zkoušel podruhé, chce to holt trénovat a nespěchat - jinak se to celkem udržet dá. Ale s opravama samozřejmě počítám. Jinak dneska jsem foukl zelenou a taky rovnou očipoval, budu ju ale ještě místama opravovat žlutou; snad s tím zítra ještě před víkendem pohnu.
Ahoj Tome, vypadá to parádně, máš to v ruce! Výfuky se podle mě hodně povedly. Pěkně to sypej dál, těším se na zelenou. Zrovna nějak teď pořád narážim na Tygry, ta knížka o Knispelovy co vyšla, Kováčův Fehrmann Tygr, tvůj Tygr... no hned mám chuť si ho taky postavit ae mořim se s něčím jiným až mě to trochu přestalo bavit... držim palce a dávej!
Promiň, všichni se tady rozplývají nad výfuky, bohužel ja tam vidím rozhozenou geometrii.
Montážní linka a lakovna: Hetzer http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=65499 Hotovo: Demag, King Tiger II, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.B, Pz.Befw.38(t) Ausf.G, 15cm s.IG.33 auf Pz.I B, Pz.Kpfw.38(t) Ausf.E/F-G, Sd.Kfz.251/10C, Flakpanzer 38(t), 7,5 cm horský kanón vz. 15, 3.7 cm, KPUV vz.37 typ M + 3,7 cm PAK 37(t), Tiger I, Hetzer "Pražačka"
Kluci díky hodím teda zas nějakou aktualizaci...Marder má pravdu, hlavně na pravém výfuku ten vrch trochu letí - otáčel jsem je podle tiger1.info, protože dragon má špatně pootočené jejich šrouby...a muselo mi to blbě chytnout, přičemž barva to vytáhla. Řezat jsem to už nechtěl a nebudu, kor když kryty to pěkně zakryly. Dofoukal a očipoval jsem mezitím zelenou, dneska dal matný lak na celý tank a ještě dělal nějaké dofuky pískovou. Nahoře na věži před periskopem střelce mi to trochu ujelo, ale ten rozdíl barev pak v klidesu srovnám patinou. Špinavou bílou jsem zvýraznil lehce vyloupanou zimmeritovou pastu - místy to dobarvím až jakoby "na kov", teď je to trochu divočina...ale lehký wash to pak taky pěkně srovná. Taky jsem načal barvení a patinu pásů, černícím přípravkem od Wildera; napoprvé mi to nepřijde nijak špatné. Dál pak budu ještě určo pokračovat - rád bych měl pásy na věži co nejvíc v šusu, než budu nanášet obtisky (čísla na pásech a věži, viz první strana) a pak teprve budu řešit oleje na tanku a další kroky...jo a ještě dvě klipsny musím dodělat znovu na zadek, v různých fázích stavby a barvení zbaběle opustily svá místa. Dnešní rychlé fotky teda:
Makejte taky hoši, jedem dál ... u mě pár vrstev patiny a různé rzi náhradních článků, lokální lesklý lak, obtisky, hektolitry hypersolu a sprostých slov jak v BDSM salonu, matný lak, pocity lehké beznaděje, znovu patina na článcích (bo ty oleje lak docela sežral a utlumil), tečky na rovných (nezimmeritovaných) plochách a jejich rozmytí...na poslední fotce zadní a horní hrana korby pokus pastelkou AK Red Primer o podklad, zjištění že touhle to teda rozhodně nepude
Až se po víkendu proberu, tak bych asi předbarvil nářadí a lana; pak přijde na řadu Migův wash na německou žlutou - dám jenom lokálně na detaily, s vymýváním; žádné zamatlání a stírání...nechci barvy na plochách až tolik ztmavovat, zimmerit washovat skoro nebudu (ztmaví to povrch zbytečně ještě víc). Dál pak hlavně oleje a opravy chippingu akrylama. Spodky jsem nahodil Acrylic Mudem taky od Miga, jenom lehce - nafotím, až bude nějaký postup v barvě a v blatě; skoro všecky fotky z prostorů Tarnopol - Brody 1944 ukazují dost "komplikovaný" terén.