MiG-21MF 9805 1/48 Eduard
Napsal: 08 pro 2011, 10:00
Tak po dodělání oloupaného MiG-21MF 9413 (viewtopic.php?f=57&t=55593&st=0&sk=t&sd=a&start=105) jsem dostal chuť do dalších MiGů-21. Ta stavebnice se fakt pěkně staví, protože se mi za celý modelářský život nestalo, že bych hned po dodělání jednoho modelu měl chuť začít další. Většinou jsem byl rád, že už je od toho pokoj. Jako dvojče budu současně dělat šedo-zelenou eMeFku 7702, ale ta bude o krok v závěsu za 9805.
Proč zrovna 9805? Když se začaly někdy v roce 2003 stříkat tyto low-viz kamufláže, připadaly mi docela komické. Ne proto, že by to byla škaredá kamufláž, to vůbec ne, myslím, že i jednadvacítce slušela, ale přišlo mi to stejně absurdní jako když si náš soused nastříkal starou Škodu 105 stříbrnou metalízou. Taky z toho žádný západní bourák neměl. A to samé ty jednadvacítky, měly za sebou nějakých 28 let (!) lítání, před sebou dva roky a bylo to na nich dost vidět. A do toho kvalitní low-viz nástřik. Nádhera, když jsem to viděl poprvé, hned jsem zatoužil po modelu. Ale představa překopané academky nebo OEZu mě dostatečně odradila. Dnes je to v pohodě díky Eduardům.
Původně jsem měl v plánu 9801, protože měla znak letky (a to se mi líbí, znaky letek, to já "můžu"). Pak ale vyšla limitka a jednak lenost s předěláváním obtisků zvítězila a jednak je to v podstatě jediný MiG s prokázanými bisovskými koly (z náhradních dílů). Ploché disky byly určitě ještě na některých jiných (viz třeba fotka v 4+ z TOPu, ale nepodařilo se mi ji ztotožnit s konkrétním číslem).
A jak chci pojmout stavbu. Po zkušenostech s 9413, kde jsem hoodně ošidil detaily, se jim chci podstatně více věnovat (šachty, kokpit, povrch). Nic nechci otevírat, podvěšené dva baky a dva registry R-60. Samozřejmě přestavba na klasickou MF + drobné NATO avionické dodělávky.
Na tomto modelu chci poprvé zkusit udělat zvlněný povrch v kombinaci s low-viz nástřikem. Jak to bylo v reále.
Dost povídání a jde se dělat...
Proč zrovna 9805? Když se začaly někdy v roce 2003 stříkat tyto low-viz kamufláže, připadaly mi docela komické. Ne proto, že by to byla škaredá kamufláž, to vůbec ne, myslím, že i jednadvacítce slušela, ale přišlo mi to stejně absurdní jako když si náš soused nastříkal starou Škodu 105 stříbrnou metalízou. Taky z toho žádný západní bourák neměl. A to samé ty jednadvacítky, měly za sebou nějakých 28 let (!) lítání, před sebou dva roky a bylo to na nich dost vidět. A do toho kvalitní low-viz nástřik. Nádhera, když jsem to viděl poprvé, hned jsem zatoužil po modelu. Ale představa překopané academky nebo OEZu mě dostatečně odradila. Dnes je to v pohodě díky Eduardům.
Původně jsem měl v plánu 9801, protože měla znak letky (a to se mi líbí, znaky letek, to já "můžu"). Pak ale vyšla limitka a jednak lenost s předěláváním obtisků zvítězila a jednak je to v podstatě jediný MiG s prokázanými bisovskými koly (z náhradních dílů). Ploché disky byly určitě ještě na některých jiných (viz třeba fotka v 4+ z TOPu, ale nepodařilo se mi ji ztotožnit s konkrétním číslem).
A jak chci pojmout stavbu. Po zkušenostech s 9413, kde jsem hoodně ošidil detaily, se jim chci podstatně více věnovat (šachty, kokpit, povrch). Nic nechci otevírat, podvěšené dva baky a dva registry R-60. Samozřejmě přestavba na klasickou MF + drobné NATO avionické dodělávky.
Na tomto modelu chci poprvé zkusit udělat zvlněný povrch v kombinaci s low-viz nástřikem. Jak to bylo v reále.
Dost povídání a jde se dělat...