Stránka 1 z 4

Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals HOTOVO

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 7:13 am
od Martin F
Poté, co Rising Decals vydal nové obtisky na japonská armádní cvičná letadla, jsem se vrhnul na Manshú Ki-79 Kó od RS Models. Zatím mám hotový kokpit.....

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 8:55 am
od Karel Pilát
Martin F píše:...víte někdo proč se fotky zobrazují v opačném pořadí oproti vkládání???

Protože to je tak udělaný. :-D
Mám na to takovou pamatovací pomůcku, že to je jako když s prckem skládám na sebe kostky.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 9:04 am
od Martin Černý 'Černoch'
Mě se zobrazujou fotky v normálním pořadí, fotka která má být poslední tak jí vkládám jako první do přílohy vložením další fotky se tě odsune o pozici dolů a po odeslání se mě to zobrazí v tom pořadí jak jsem přikládal. zkus přehodit pořadí vkládání fotek, prostě od konce.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 10:00 am
od Martin F
jo, teď už to budu dělat opačně - to, co vložím jako první, tak se zobrazí jako poslední - zajímavá logika, snad na to do příště nezapomenu :D

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 1:41 pm
od Lesný Ladislav
Šmárjá, já to tušil, že v případě modelu japíka se zásadně nemám řídit popisem zbarvení v návodu... Předpokládám, že tou zelenou v kokpitu jste si jistý a šedomodrá z návodu je špatně ...

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 1:51 pm
od Martin F
zelenou si jistý nejsem, ale jistý jsem si tím, že modrošedá se na kokpity (třeba Ki-21 nebo Ki-27) používala pouze do počátku války, tedy cca do roku 1941 Ve výrobě v letech 1942-45 se už nepoužívala - máte tedy možnost vybrat si z různých zelených, modrozeleného laku nebo barvy kovu (ti odvážnější také okrové, typické pro letadla od Kawasaki). Osobně jsem zvolil zelenou používanou Mitsubishi - důkaz pro ni nemám, je to jedno z možných řešení. Modrošedá naopak takovým řešením zcela jistě není.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 2:03 pm
od Lesný Ladislav
Děkuji ! [-o<

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 2:42 pm
od Martinicky Vladimir
Aaaa,bude sa vypilovavat otvor na druhy cockpit...neokukane jap. ero -tu na foru tusim este nebol...Martine drzim palec do stavby!Vladimir M.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 3:19 pm
od Martin F
ba ne, druhý otvor se vypilovávat nebude - stavím jednomístnou verzi v markingu 44. Kyóiku Hikótai

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 5:44 pm
od Martinicky Vladimir
Clovek by si mal viac vsimat cely nadpis tematu...to Ko som nejak nezaregistroval :) Samozrejme Martine,ze ten druhy cockpit nebude-nie je to verzia Ki-79 b /Otsu /...Zdravi,Vlado M.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 9:57 pm
od Marian Holly
Martin F píše:zelenou si jistý nejsem, ale jistý jsem si tím, že modrošedá se na kokpity (třeba Ki-21 nebo Ki-27) používala pouze do počátku války, tedy cca do roku 1941 Ve výrobě v letech 1942-45 se už nepoužívala - máte tedy možnost vybrat si z různých zelených, modrozeleného laku nebo barvy kovu (ti odvážnější také okrové, typické pro letadla od Kawasaki). Osobně jsem zvolil zelenou používanou Mitsubishi - důkaz pro ni nemám, je to jedno z možných řešení. Modrošedá naopak takovým řešením zcela jistě není.

Ja by som k tej stredne-modrej (modro-sivej) az taky skepticky nebol. Mansyu/Manshu vyrabala Ki-27 v licencii a beruc do uvahy ich ekonomicku bazu (stepi a uhlie) tak by bolo logicke, ze zaviseli na dodavkach z Japonska, vratane farieb. Z logistickeho hladiska tam mohli byt nejake zasoby pouzitelne/pouzite na naslednu vyrobu Ki-79 v r.1942. Nemyslim, ze ich priorita bola promptne nasledovat zmeny u Nakajima v Japonsku. Tiez by som netvrdil, ze sa tato farba nepouzival po roku 1942. Je dokumentovana napr.na Ki-49, ktorej vyroba pokracovala veselo po r.1942, a tiez Ki-21, ktore Nakajima vyrabala v licencii, ze?
Mimochodom IJAAF standard na nater interierov sa zmenil okolo 1938 z aotake na modro-sivu. Pouzitie aotake v interieroch sa este stale silne prehana. Je skor vynimka ako pravidlo. Podobne NM, opakujem, standard IJAAF bol interiery natierat, az do konca vojny, priklad je Ki-100 v Cosforde. Urcite, vynimky boli.
Tesim sa na hotovy model.
Marian

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: úte lis 11, 2008 10:06 pm
od Marian Holly
Martinicky Vladimir píše:Clovek by si mal viac vsimat cely nadpis tematu...to Ko som nejak nezaregistroval :) Samozrejme Martine,ze ten druhy cockpit nebude-nie je to verzia Ki-79 b /Otsu /...Zdravi,Vlado M.

Mozno sa mylim, ale Ko, Otsu, Hei, Tei... oznacuje zmeny vyzbroje (ktoru Ki-79 nemala, ze?) a nie zmeny draku. Mne to pripada ako zotrvacnost z oznacenia Ki-27 Ko a Otsu, co si nemyslim, ze je spravne, kedze vyzbroj Nate sa nezmenila do konca vyroby. Ano, v literature, aj japonskej, sa to stale uvadza.
Marian

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2008 7:51 am
od Martin F
protože důkaz neexistuje, tak se můžeme o barvě v kokpitu dohadovat do nekonečna....ale budiž. Pravda, mnohé Ki-49 mohly být natírány barvami, které zůstaly ve skladech - navíc Ki-49 je Typ 100 - tedy stroj zavedený do výzbroje v roce 1940, takže výroba v počáteční fázi produkce využila skladové zásoby. Zda byly šedomodrou natřeny vnitřky všech vyrobených Ki-49 si ovšem nejsem jist.
Tedy v roce 1942 se mohly maximálně spotřebovávat skladové zásoby s tím, že tato barva již nebyla zásobovači objednávána.
Výroba Ki-79 začala sice v roce 1942 (logicky s pomalým náběhem a malým počtem měsičně vyrobených strojů), ale na mašiny vyrobené později (vyrábělo se až do konce války) byla s největší pravděpodobností použita úplně jiná barva, než šedomodrá - i kdyby ji tam ti Číňani měli, tak by ji poměrně rychle spotřebovali. Takže pokud se bavíme o strojích, které byly nalezeny na konci války na nějakém letišti, tak si opravdu myslím s pravděpodobností hraničící s jistotou, že neměly kokpity šedomodré.

Dvoumístná verze - tedy Ki-79 Otsu - byla bez výzbroje, jednomístná - Ki-79 Kó měla jeden kulomet ráže 7,7 mm.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2008 9:23 am
od Surefootson
Marian Holly píše:Mozno sa mylim, ale Ko, Otsu, Hei, Tei... oznacuje zmeny vyzbroje (ktoru Ki-79 nemala, ze?) a nie zmeny draku. Mne to pripada ako zotrvacnost z oznacenia Ki-27 Ko a Otsu, co si nemyslim, ze je spravne, kedze vyzbroj Nate sa nezmenila do konca vyroby. Ano, v literature, aj japonskej, sa to stale uvadza.
Marian


Já bych řekl, že označování Ko, Otsu atd. se neomezuje jen na změny výzbroje, ale i menší změny v konstrukci. Příkladem je nejen uvedená Ki-27, ale i Ki-61-I, kde u verzí Hei a Tei dochází nejen ke změne výzbroje, ale i prodloužení trupu o 20 cm a Ki-100, kde výzbroj u verzí Ko i Otsu je shodná, ale mění se kabina, tedy ta samá konstrukční změna jako u Ki-27. Dalším příkladem může být Ki-44-Ia a Ib, kde, pokud se nemýlím, zůstává shodná výzbroj, ale mění se podvozkové kryty a snad kužel vrtule. I když tohle je extrémní príklad, protože označení Ki-44-Ia bylo dodatečně přiděleno předsériovým strojům, které se díky postupnému vylepšování navzájem taky lišily. Domnívám se proto, že změna verze, označované římskými číslicemi, je u armádních letounů spojena se změnou motoru, změny konstrukce pokrývají písmena.

Jinak k té barvě kokpitu, myslím, že přípustné jsou obě varianty, šedomodrá se mohla vyskatovat v začátcích výroby, v pozdějších fázích bych věřil spíš v tu zelenou.

Těším se na pokračování stavby.

Re: Ki-79 Kó, 1/72 RS Models + Rising Decals

PříspěvekNapsal: stř lis 12, 2008 9:32 am
od Martin F
je sice trochu off topic, ale u ki-44-I neexistovaly subvarianty....označení Ki-44-Ia, Ki-44-Ib a Ki-44-Ic jsou nesmyslná. Předsériové stroje nedostaly zpětně žádné označení...