Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

Avia BH.10

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 212 • Stránka 1 z 15 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 15
  • Odpovědět s citací

Avia BH.10

Příspěvekod KLuK » 07 čer 2024, 16:24

Potřebuji si na chvilku odpočinout od stavby Gripenů. Tak na chvíli uteču ke stavbě mých oblíbených Avií řady BH. Na myšlenku postavit Bé Há desítku mě již před nějakým časem přivedl Radek (dr.zvied) a od té doby ji nosím v hlavě. Jednak proto, že se desítka bude hodit k mým již postaveným Aviím BH.3, BH.9 a BH.11 a hlavně proto, že novostavby a velké přestavby s množstvím řezání, úprav a výroby nových dílů mám nejraději. Je to pro mě skvělý relax, u kterého se dobře bavím.

Pokud vím, stavebnici Avie BH.10 v měřítku 1:48 nikdo nedělá. A protože si Avia BH.9 a Avia BH.10 byly svým vzhledem a konstrukcí v mnohém podobné dovedlo mě to k myšlence využít jako základ pro stavbu BH.10 některé díly ze stavebnice BH.9 od KP. Samozřejmě vím, že podobné neznamená stejné. „Desítka“ je jednomístná a proto také menší, Má kratší trup s jedním kokpitem, křídla mají mírně odlišný tvar a menší rozpětí … a těch rozdílů je mnohem víc. Takže díly ze stavebnice „devítky“ se budou muset upravovat. Ale pořád je to lepší, než je vyrábět nové od nuly.

Bez názvu_01.jpg
Jako základ pro stavbu mi poslouží tento model od KP. Stavebnice už je nějakou dobu v prodeji, takže předpokládám, že už informace o její kvalitě je už známá. Ale pokud by někdo přece jen nevěděl, o co jde, tak ve stručnosti alespoň pár údajů. Ta nejdůležitější věc je měřítko. Nedejte se zmást měřítkem 1/48 uvedeným na krabičce modelu. Ve skutečnosti je model v měřítku 1:50, tedy o něco málo menší. Měřítko modelu souvisí s tím, že tato stavebnice nebyla v době uvedení taková novinka, jak by si mohl někdo myslet. Stavebnice vznikla tak, že KP použily bez jakýchkoliv úprav díly z notoricky známé letité stavebnice BH.11 od SMĚRu (tato stavebnice byla vyrobena v měřítku 1:50) a k nim přidaly jeden nový rámeček s trupem a díly inerieru pro Avii BH.9. A aby nové pasovalo dohromady se starým, tak je i nový rámeček s díly v měřítku 1:50.

Takže co ve stavebnici najdete:

rámeček_1.jpg
První ze dvou rámečků s původními díly Avie BH.11 od SMĚRu...



rámeček_2.jpg
... a druhý ze dvou rámečků s původními díly Avie BH.11 od SMĚRu. Pokud tento a předcházející rámeček porávnáte s rámečky ze stavebnice Směr, nenajdete žádný rozdíl. Jedině v barvě, rámečky s díly od Směru byly z bílého plastu.



rámeček_3.jpg
Nový rámeček dodaný KP. Nové díly trupu mají upravený tvar přídě s oválnou motorovou přepážkou a negativním rytím panelů na přídi a z vnitřní strany trupu V místě pilotních kabin naznačenou vnitřní konstrukcí.



rámeček_4.jpg
Větrné štítky jsou opět použité ze stavebnice Směr.



Návod.jpg
Návod je v celku přehledný, ale já ho potřebovat nebudu.



obtisk_01.jpg

obtisk_02.jpg
Obtiskové aršíky jsou ve stavebnici hned dva. Na jednom jsou obtisky pro zbarvení verze prezentované v této krabičce a na druhém "univerzálním" najdete výsostné znaky. Stejný aršík najdete i u modelu jednomístné verze BH.9, Který KP vydaly jako samostatný model. Některé obtisky se budou hodit i pro BH.10.
Mimochodem, stavebnice jednomístné a dvoumístné Avia BH.9 od KP obsahují naprosto stejné stavební díly a liší se pouze obrázkem na krabici, barevnými schématy a obtiskovým aršíkem.
Naposledy upravil KLuK dne 10 čer 2024, 15:06, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 07 čer 2024, 18:17

Když už mám z čeho stavět, je také dobré mít podle čeho stavět.

Mimo fotografií, kterých bohužel není až tak moc, mám k dispozici dva výkresy:

Výkres Avia BH-10_01.jpg
Tento výkres jsem jsem našel přímo na Model fóru. Jestli se nepletu, tak ho sem dal Zdesko, za čož mu touto cestou děkuji. Jediné co jsem udělal bylo, že jsem v grafickém editoru poskládal jednotlivé snímky do jednoho výkresu.



Výkres Avia BH-10_02.jpg
Druhý výkres byl zveřejněn v Model Hobby Magazínu č.7/2007.

Shodou okolností oba výkresy zobrazují stroj z první výrobní série s oválnou motorovou přepážkou, výztužnými lištami naklíženými zevnitř trupu a kulatou náběžnou hranou křídel. Což se hodí, protože právě tento stroj si chci postavit. Po vytisknutí obou výkresů v měřítku 1:48 a jejich vzájemným porovnáním jsem zjistil, že tvarově jsou prakticky shodné a liší se jen množstvím nakreslených detailů.

Před započetím stavby modelu jsem nejdříve promyslel postup stavby a nutné úpravy dílů trupu a křídel ze stavebnice Avie BH.9. Přikládáním a pošupováním dílů ze stavebnice po výkresech jsem si zvolil, podle mě optimální, místa a tvar řezů pro zmenšení dílů do správného rozměru a tvaru.
O tom, že Avia BH.10 je oproti BH.9 a 11 výrazně menší, svědčí i fakt, že při jejich stavbě "devítky" a "jedenáctky" jsem musel jejich díly do měřítka 1:48 zvětšovat. U BH.10 budu muset do stejného měřítka (1:48) stejné díly zmenšovat. A to i přesto, že jsou v měřítku 1:50.



Stavbu jsem začal úpravou křídel.

02_křídlo horní polovina.png
Křídla pro desítku je potřeba zúžit a zkrátit. Abych pokud možno zachoval tvar profilu křídla a vzdálenost nejvyššího žebra od trupu, vyřežu podle tohoto obrázku z horního dílu proužek o šířce cca 4,5 mm a konec křídla zkrátím o 6 mm.



03_křídlo dolní polovina.png
V podstatě to samé udělám se spodním dílem křídla, jen v tomto případě zkrátím křídlo o 6mm na straně u trupu. Tím se zbavím jeho snížení v této části (viditené připohledu ze předu).



Jak na to už vím, mohu se tedy pustit řezánání a přesvědčit se, že mé úvahy povedou ke kýženému výsledku.

IMG_7549.JPG
Nejdříve jsem horní poloviny křídel zkrátil na kocích o 6 mm. Potom jsem ze všech 4 dílů křídel vyřízl 4,5 mm široký pruh pro zmenšení jejich hloubky křídel.



IMG_7550.JPG
Rozřezaná křídla jsem slepil v místě podélných řezů opět k sobě a z vnitřní strany zpevnil slepené spoje proužky nařezanými z 0,3 mm tlusté plastové destičky.



IMG_7553.JPG
Po zaschnutí lepidla jsem k slepil horní a dolní poloviny křídel. Dolní poloviny křídel ještě nejsou zkrácené. Zkrácení dolních polovin křídla až po slepení horní a dolní poloviny záměrně. Lépe tak udržím mírné prohnutí kopírující tvar trupu.



IMG_7554.JPG
Z pohledu na spodní stranu slepených křídel s ještě nezkrácenou spodní částí je na pravé straně viditelné zkosení konce křídla u trupu. Avie BH.9 a 11 ho měly, ale u Avie BH.10 nebylo. To je důvod, proč spodní poloviny křídel zkrátím právě v tomto místě.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KiR » 07 čer 2024, 18:38

Tak tomu se říká řezničina.... Budu držet palce, ať se vše podaří
Uživatelský avatar
KiR
 
Příspěvky: 2117
Registrován: 29 pro 2007, 17:02
Bydliště: Bohumín
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 07 čer 2024, 19:18

Děkuji za podporu!

Řezničina to sice bude, ale Bé Háčka od Avie už jsem stavěl, A protože jsem je zvětšoval z padesátiny do čtvrtky, bylo s tím řezání a úprav taky dost. Takže mám celkem přesnou představu, do čeho jsem se pustil.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod Michal Dub » 07 čer 2024, 21:36

Že bych paralelně říznul do 1/72? V každém případě sem budu aspoň nakukovat a kibicovat. :)
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2164
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 07 čer 2024, 22:32

IMG_7555.JPG
Po slepení křídel jsem ořízl přesah dolní dílu křídla a pak přišla na řadu úprava tvaru odtokové hrany. Křídla Bé Há desítky měly rovnou náběžnou hranu a mírně lomenou odtokovou hranu. Při pohledu shora tvoří první třetina křídla od trupu k nejvyššímu žebru obdélník a od nejvyššího žebra ke konci se křídlo mírně zužuje. Pro úpravu tvaru odtokové hrany jsem využil toho, že je původní odtoková hrana slepených křídel je poměrně silná. Po celé její délce jsem na ni přilepil půl centimetru široký proužek z 1 mm silné destičky. Po zaschnutí lepidla jen na přilepené proužky překreslil správný tvar odtokové hrany, přebytečný materiál odřízl a odtokovou hranu ztenčil. Nakonec jsem konce křídel přiléhající k trupu uzavřel tenkou plastovou destičkou.



IMG_7556.JPG
Při pohledu zepředu je vidět, že typický tvar křídel zůstal zachován.
Naposledy upravil KLuK dne 02 led 2025, 11:04, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 07 čer 2024, 22:41

Ahoj Michale, rád Tě tu vidím.

Paralelní stavba by byla určitě zajímavá. I když BH.10 v dvaasedmě má své mouchy, proti tomuhle to bude asi jednoduší.

A klidně kibicuj, každá rada je předem vítána.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod Michal Dub » 08 čer 2024, 09:45

Z výkresů existuje ještě Modelář 7/1986, kde je náznak i druhé série, ale radši se na něj nekoukej. Jakou konkrétní mašinu budeš stavět? Tajně doufám v Hamšíkův speciál B-10.4 L-BONO. Téma od Pavla Kloučka se životopisy jednotlivých mašin asi znáš, ale pro jistotu: Avia BH-10 1. série pokus o přehled
Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2164
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 08 čer 2024, 11:15

Chci postavit stroj z první výrobní série ve čtyřbarevné kamufláži s praporovými znaky. Ale pro konkrétní stroj jsem se ještě nerozhodl. Pokud by to byl Hamšíkův stroj, tak v původní podobě s pylonem za kabinou a bez aerodynamického krytu motoru. Uvažuji také o stroji BH.10.5 s bílou sedmičkou na trupu, se kterým Dr. Lhota v roce 1924 vyhrál závod o cenu prezidenta republiky.
Ale problém u strojů se čtyřbarevnou kamufláží je, že ani k jednomu nemám tolik fotek, aby se podle nich dalo bezpečně určit tvar a rozmístění jednotlivých barevných polí na celém letadle. Takže se budu muset s největší pravděpodobností uchýlit k improvizaci.

O článcích Pavla Kloučka věnovaných Bé Háčkovým Aviím moc dobře vím a čerpám z nich informace. Pavel ve svých přehledech odvedl vynikající práci. ;-I Ale i tak díky za radu.
Dalším vynikajícím pomocníkem a zdrojem informací je kniha Marcela Sezemského - Letadla Avia konstrukce Beneš-Hajn, vydané nakladatelstvím Svět křídel v dubnu 2021. Pro fandy českého letectví a strojů Avia vřele doporučuji!
Naposledy upravil KLuK dne 08 čer 2024, 11:51, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod Jouza » 08 čer 2024, 11:40

No a nebude jednodušší raději dokončit toho Gripena, Antone Pavloviči? :lol:
Petr Schickl, prostý lepič...
člen štětečkové galaxie č.50
Uživatelský avatar
Jouza
 
Příspěvky: 2294
Registrován: 05 zář 2010, 18:33
Bydliště: Příbor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod Dr. zvied » 08 čer 2024, 12:10

Michal Dub píše:Z výkresů existuje ještě Modelář 7/1986, kde je náznak i druhé série, ale radši se na něj nekoukej.[/url]

Ten výkres z Modeláře není moc přesný.

Koukám Ludvíku, že jsi to nevydržel a pustil se do práce.
Tak to já Tě budu sledovat. Třeba něco zužitkuju až s vrátím ke stavbě té své plánované OK-AVO. :wink:
Uživatelský avatar
Dr. zvied
 
Příspěvky: 1640
Registrován: 26 dub 2010, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 08 čer 2024, 15:54

Petře,
dodělat Gripena momentálně jednodušší, bohužel, nebude. Protože mi praskl spoj na spodní straně přídě, musel jsem ho opravit. To se neobešlo bez tmelení a broušení a nyní je potřeba opravená místa přestříkat (a těch věcí na stříkání je ještě víc, kryty podvozkových šachet, raketová výzbroj, pár detailů do kabiny ...). A s tím mám problém, protože kompresor odmítl spolupráci a vyžaduje opravu. Náhradní díly už mi přišly a teď čekám na to, až se můj známý pochlapí a dá kompresor dohromady. Pravda, mohl bych pokračovat v drátování šachet. Ale je tam toho fakt hodně a už mi to pomalu lezlo na mozek. Takže si rád na chvíli od Gripena odpočinu a využiji rozbitého kompresoru jako záminky ... a budu chvíli relaxovat při stavbě Avie.
Ale neboj - Gripeny jsem neodepsal. Určitě se k nim v relativně krátké době vrátím.
________________________________________________________________________

Radku,
máš pravdu. Když jsem se rozhodoval, čím vyplnit čas na opravu kompresoru, jako první věc mě napadla Avia BH.10. Už jsem se zmiňoval, že brouka do hlavy jsi mi nasadil Ty, když ses o její stavbě zmínil v době, kdy jsem stavěl Avii BH.9. Od té doby jsem už myšlenku na stavbu BH.10 neopustil. A chuť pustit se do její stavby podpořily dvě náhody. Na letošní modelářské soutěži v Jihlavě jsem se setkal s Michalem (MH Models), a dostal od něj zkušební kus 3D tištěného motoru Walter NZ60, za což patří Michalovi můj velký dík, ... a k tomu jsem na této akci koupil za zvýhodněnou cenu stavebnici Avie BH.9. To mě dovedlo k tomu, že jsem si začal promýšlet a připravovat postup, jak by šla z té stavebnice "desítka" udělat. Druhá náhoda - oprava kompresoru - mi dala prostor pro spuštění stavby. A jak už jsem se několikrát zmiňoval, tuhle řezničinu spojenou s novostavbami a rozsáhlými úpravami mám nejraději. A tak volba modelu byla jednoduchá. (:)
Naposledy upravil KLuK dne 09 čer 2024, 00:17, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 08 čer 2024, 22:58

Úprava křídel je na hrubo hotová, je na čase pustit se do úpravy trupu.

IMG_0010.png
Při porovnávání trupu "devítky" s výkresem my vyšlo jako nejlepší řešení zkrátit trup o 6 mm vpředu, o 15 mm vzadu, snížit trup odříznutím spodní části podle linie naznačené na fotografii, odstranit pylon a zaslepit vstupní otvory do kabin.



IMG_0011.png
Jediné místo, kde se projevilo měřítko 1:50 a bude proto potřeba materiál přidat, je šířka přední části trupu od motorové přepážky po pylon za zadním otvorem. Podle výkresu je potřeba tuto část trupu rozšířit o 1 mm. A po odříznutí 15 mm z konce trupu je potřeba zbývající část trupu od hrany zadního pilotního prostoru směrem dozadu zúžit, tak jak je červeně naznačeno na fotografii.



IMG_0012.JPG
Plán mám, není na co čekat. Díly trupu jsem jsem nejdříve na začátku a konci podle plánu zkrátil, odříznul z nich pylon a na bocích jsem si červeným fixem označil část, kterou později odříznu.



IMG_0013.JPG
Na vnitřních straně obou polovin trupu jsem mikrobruskou odfrézoval nálitky znázorňující vnitřní konstrukci trupu. Budu vyrábět nový kokpit a jeho součástí bude i nová vnitří konstrukce.



IMG_0014.JPG
IMG_0016.JPG
Po odstranění vnitřní konstrukce jsem zbrousil zadní část hřbetu aby se plynule zužoval. Na jednu polovinu trupu jsem na přední část přilepil proužky z 1 mm tlusté plastové desičky a přilepil k nim druhou polovinu trupu.



IMG_0015.JPG
IMG_0017.JPG
Po zaschnutí lepidla jsem slepil zadní část trupu a zaslepil vstupní otvory. Na zaslepení předního pilotního prostoru jsem použil díl ze stavebnice, na zadní otvor jsem použil plastovou destičku upravenou do tvaru otvoru.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod KLuK » 08 čer 2024, 23:56

IMG_0018.JPG
Když bylo lepidlo na slepeném trupu dostačně zaschlé, odřízl jsem z trupu dno a boky trupu zabrousil podle výkresu do požadovaného tvaru.



IMG_0019.JPG
Po odříznutí přední čísti přídě jsem získal správnou výšku trupu v místě motorové přepážky, ale přišel jsem o její zaoblený tvar. Abych mohl motorovou přepážku vybrousit zpět do oválného tvaru, vyplnil jsem příď dvousložkovým tmelem. Ten příď zpevnil a zároveň zajistil, že mi po zbroušení přepážky do oválného tvaru nebude na přídi chybět materiál.



IMG_0020.jpg
Na vyplněnou příď (na obrázku vlevo) jsem přilepil plastovou destičku s oválným tvarem motorové přepážky podle výkresu a podle ní vybrousil příď s motorovou přepážkou do požadovaného tvaru (na obrázku uprostřed) Vpravo je pak fotka přídě skutečného letadla.



IMG_0021.JPG
Během stavby mě sem tam napadnou drobná vylepšení. Když jsem kontroloval hřbet trupu se zaslepenými otvory kokpitů, napadlo mě, že bude lepší tuto část hřbetu odříznout a místo ní udělat nový hřbet s jedním otvorem. Vyhnu se tak pracnému tmelení a broušení s následným vyřezáváním nového otvoru do původního hřbetu se zaslepenými otvory a také díky tenké plastové destičce, ze které udělám nový hřbet, nebudu muset ztenčovat hranu otvoru do kabiny. A do třetice, otvor po odříznutém hřbetu mi umožní lepší přístup při instalaci nového kokpitu do trupu.



IMG_0022.JPG
Pro zpevnění a zajištění mírného klenutí boků trupu jsem do zadní části vlepil dvě přepážky a trup odložil, aby lepidlo mělo dostatek času k vyschnutí.



IMG_0027.JPG
A zatímco na odloženém trupu vysychalo lepidlo, z plastové destičky 1 mm tlusté jsem vyřízl nové ocasní plochy. Tím mám nahrubo připravené hlavní části letadla a mohu se začít věnovat jejich postupnému vylepšování.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Uživatelský avatar
KLuK
 
Příspěvky: 2048
Registrován: 26 črc 2018, 16:05
Bydliště: Třebíč
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: Avia BH.10 1/48 - téměř novostavba

Příspěvekod Michal Dub » 09 čer 2024, 10:10

Ta motorová přepážka se mi zdá až moc oválná, ale možná se mi to jen opticky zdá.
Hledal jsem vhodný srovnávací snímek a našel aranžovanou tovární "letovku" B-10.1.
Přilož si na tu Tvou přepážku "zkusmo" motor a udělej si vlastní úsudek.

Tříbarevná kamufláž se bude rekonstruovat asi stejně těžce jako na B-9 nebo B-11.
Na B-10.1 existují záběry zleva a zezadu (včetně křídel), ale chybí záběry zprava.

MF_240609_B-10-01_KLuK.jpg

Jsem líný nevyhraněný modelář 40+. Stavím pomalu a nekvalitně a přesto mě to občas baví.
Rozcestník na moje stavby na MF: Roční rekapitulace staveb letadel čs. pilotů
MF oblíbené skupinovky: MiG-21 v čs. službách, 80. výročí SNP, B-534 do každé vitrínky
Michal Dub
 
Příspěvky: 2164
Registrován: 21 úno 2005, 08:33
Nahoru

Další

Odeslat odpověď
Příspěvků: 212 • Stránka 1 z 15 • 1, 2, 3, 4, 5 ... 15

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: BERD a 15 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY