Byl jsem moc rád, že se mi podařilo sehnat tento model. On je taky jediný který je v plastu ( který znám ). Nicméně je takový nějaký podivný. To mi však nebrání si jej s drobnými úpravami do vytrínky postavit. Některé partie modelu jsem nahradil za pomoci kanibalizace výlisků 109 G od AZ ( střední šedá ). Kokpit je použit také od AZ.
Díky všem. Hanzi, tu tvojí roubovačku sleduji, jen už jsi dlouho nic na ní neudělal. Občas tyhle projekty potřebují uležet. Pomaličku postupuji vpřed a upravuji tvar trupu do alespoň přijatelných tvarů. Originál stavebnice má totiž celou spodní část od křídel dopředu hodně zaoblenou a zkosenou asi jako Spitfire V. Centroplán je celý podivný, takový zaoblený.
již to má zajímavý tvar
hodně moc broušení
Přední část je zatím jen na Takitu, ještě se bude ladit.
Pomalu ale jistě si myslím, že by bylo jednodušší 209 poskládat ze dvou stavebnic 109 G než upravovat Humu. Asi se do toho postím.
Tento model mám také zakoupený a v dlouhodobém výhledu se na něj chystám, takže budu sledovat se zájmem tu stavbu. Držím palce. Jako resin ho dělá ještě Kora Models, ale po shlédnutí výlisků jsem si raději koupil tu Humu. .
Rozestavěno 1:72: Ju 388 J (R.V.Resin), 2x Gladiator (Airfix), Spitfire Mk.VC (Airfix), Ju 287 V1 (Huma), He 111 H-5 (Airfix). Čekatelé 1:72: B-25 G konverze (Airfix), Ju 288 (Huma), 3x Fw 190 (Eduard). Hibernace: Do 17 Z (Airfix). https://Hawk.zonerama.com Fotky z modelářských soutěží 2012-2024
Model mám nahrubo sestavený, proto jsem ho stříkl surfem, abych viděl , kde je třeba opravovat.
Celý " čumák " je rozšířen vložením plastového štěpu pod výfuky. Prostor na spodu trupu , mezi křídly je celkem brutálně sbroušen . Byl tam takový podivný hrb. Teď mě čekají opravy . Takže hurá s tubou tmelu na opravy.
Ten motorovej kryt je divnej. Jsem si vědom, že fotka na V-5 je snad jen jedna, ale nezdá se (ač je příšerná), že by mezi chladičem a horní hranou motorového krytu byl tak obří schod, jako to tam máš Ty. Podle mě se ten kryt ke chladiči příliš svažuje u Tvého modelu. A hlavně spodní část motorového krytu je pěkně plynulý oblouk, není to tak, že by byl zaoblený spodek motorového krytu a chladič byl kolmý k trupu. I celý ten prstenec chladiče mi přijde vůči motorovému krytu příliš velký. Z čeho je použitý?
Aby bylo jasné, nerejpu do kvality stavby, nebo něčeho jiného, to v žádném případě. Reaguji pouze na obrysovou věrnost. Jinak za způsob nápravy špatné délky trupu tleskám, to se mi moc líbí a ten zadek trupu tomu rozhodně prospěl
foto jsem otočil, aby bylo ve stejné pozici, jako dobová fotka. Zjednodušeně: spodek hladiče je vodorovný a plynule nenavazuje na spodní linii krytu motoru
Na originální foto je vidět dole plynulá křivka průběhu spodní části krytu do chladiče. Na horní straně krytu se mi zdá mnohem menší schod a označená část se příliš svažuje ke chladiči, kterou jsem vymezil bílými úsečkami
Spodek chladiče máš rovný, ale on by měl být klenutý a plynule navazovat na ten podbradek.
Výsledek bude myslím opravdu dobrý, sám jsem na to zvědavý
Díky za postřehy! Žádné rýpání se nekoná, naopak jsem rád, že někdo kontroluje tvar modelu. Přeci jenom je to dělaný podle jediné fotky. Díky za názorné ukázky na fotkách, kouknu na to a zkusím poladit.