Gordon – Kora 1:72 - hotovo

Ani Ramsay ani Brown ani Blue
, ale Fairey Gordon, pokračovatel Fairey IIIF, pojmenovaný po slavném britském důstojníkovi zabitém v Chartúmu v roce 1885. Budu ho stavět coby K3992, v barvách 14. perutě RAF, jejíž působnost byla po většinu z dvaceti let služby v tehdejší Palestině a Transjordánsku rozdělená mezi letiště Ramleh (Ramla) a Ammán. K3992 je dobře zdokumentovaný letoun, patřící do poslední výrobní série 24 kusů Fairey Gordon (K3986 - K4009), označovaných jako Mk.II a dodaných v roce 1934. Náležel taky k těm několika málo Mk.II, které se mohly pochlubit řadovou službou u perutě RAF. Většina Mk.II byla totiž držena v záloze, a 14 (některé zdroje uvádějí 13) z nich bylo posléze v roce 1939 převedeno k RNZAF.
Mk.II se od standardních Gordonů lišily. Nejnápadnější změnou bylo vyšší směrové kormidlo s rohovým vyvážením (stejně jako to měl Fairey Seal), a pak pár drobností na zadní části trupu a výškovce. Obě křídla byla navíc vybavena Friseho křidélky (tak jim říká česká Wikipedie).
Některé rozdíly stavebnice postihuje alternativními díly (modré nahoře), některé pak jsou ponechány na šikovnosti modeláři (žluté šipky).
Kola s balónovými pneumatikami jsou odlitá z resinu.
A to samé platí pro motor AS Panther. Ten je hodně markantním prvkem letounu, takže si nelze nepovšimnout poměrně výrazných rozdílů odlitku oproti skutečnosti. Bohužel, pokud vím, tak na trhu neexistuje žádná přímá náhrada od té doby, co Panthera dělal Aeroclub z bílého kovu. Ten už se bude shánět těžko, takže řešení zatím hledám, motor ze stavebnice se mi nelíbí.
Na Gordona neexistuje žádná ultimativní kniha, je třeba pátrat, kupka referenční literatury je tedy o něco větší než obvykle.

Mk.II se od standardních Gordonů lišily. Nejnápadnější změnou bylo vyšší směrové kormidlo s rohovým vyvážením (stejně jako to měl Fairey Seal), a pak pár drobností na zadní části trupu a výškovce. Obě křídla byla navíc vybavena Friseho křidélky (tak jim říká česká Wikipedie).
Některé rozdíly stavebnice postihuje alternativními díly (modré nahoře), některé pak jsou ponechány na šikovnosti modeláři (žluté šipky).
Kola s balónovými pneumatikami jsou odlitá z resinu.
A to samé platí pro motor AS Panther. Ten je hodně markantním prvkem letounu, takže si nelze nepovšimnout poměrně výrazných rozdílů odlitku oproti skutečnosti. Bohužel, pokud vím, tak na trhu neexistuje žádná přímá náhrada od té doby, co Panthera dělal Aeroclub z bílého kovu. Ten už se bude shánět těžko, takže řešení zatím hledám, motor ze stavebnice se mi nelíbí.
Na Gordona neexistuje žádná ultimativní kniha, je třeba pátrat, kupka referenční literatury je tedy o něco větší než obvykle.