Děkuji Martine, mám radost, že se Ti to líbí. Ještě mám před sebou pořádnou porci práce. Po doplnění interiéru transportní kabiny bude následovat zasklení jejích okének, dokončení interiéru spojovací chodbičky a částečné vybavení obou kokpitů. A před slepením obou polovin trupu musím ještě upravit koncové část motorů s výfuky a vývodem na reduktor a také díl s uchycením rotoru. Odhaduji, že po slepení trupu budu přibližně v třetině cesty k hotovému modelu.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Stihl jsem akorát levý bok transportní kabiny přestříkat surfem ...
... a po jeho zaschnutí nastříkat interiérovou šedomodrou barvou.
Po zaschnutí barvy jsem začal doplňovat drobné detaily. Zatím jsem jich stihl jen pár, další přijdou na řadu zase příště.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Na levou stranu transportní kabiny jsem doplnil vnitřní vybavení.
Transportní kabina je hotová. Po zasklení okének mohu do zadní části kabiny přilepit lavici a konstrukci kabiny uzavřít stropem. Zatím je vše seskládáno bez lepení.
Po uzavření trupu bude pohled na vnitřní vybavení transportní kabiny omezený.
Levá a přední stěna kabiny a částečně i zadní stěna bude díky otevřeným dveřím na pravé straně trupu celkem dobře viditelná.
Pravá strana kabiny však bude vidět jen skrze okénka v levé polovině trupu.
Zadní stěna kabiny bude částečně vidět i skrze propojovací chodbičku do pilotní kabiny. Po doplnění stropu propojovací chodbičky však bude i tento pohled částečně omezený.
A něco málo se ještě schová za sklopnou lavici. Ta (zatím) na všech fotkách chybí. Překážela by při zasklívání okének v pravé polovině trupu.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Okénka v pravém boku jsem zasklil průhlednou fólií. Před vlepením do okna jsem na fólii nalepil z obou stran maskovací pásku, abych předešel jejich "zapatlání" lepidlem. Po vlepení okýnek do trupu (a zaschnutí lepidla) jsem maskovací pásku z vnitřní strany okénka odstranil. Na venkovní straně jsem ji ponechal pro další práce.
Do transportní kabiny jsem vlepil sklopné lavice a přilepil strop kabiny.
Před slepením polovin trupu musím mít hotový díl s reduktorem a výfuky motorů. Takže jsem začal s výfuky. Motory nebudu potřebovat (ani by nebyly vidět), tak jsem je od výfuků odřezal. Fotolepty s výstupní turbínou jsem našel ve svých zásobách. Přilepil jsem na plastovou destičku a vlepil do výfuků. Protože plast se při broušení v mikrovrtačce taví, hřídele náhonů jsem vybrousil z bambusové špejle. Na vybroušené hřídele jsem přilepil plošky z tenkého plastu.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Pokračuji v úpravě dílů, které je potřeba vlepit do trupu, před jeho uzavřením.
Nabarvil jsem vnitřní části koncových dílů motorů a slepil je dohromady. Později na tyto díly přilepím koncovky výfuků.
Díl ze stavebnice pro upevnění rotoru má vylisované pěkné detaily, bohužel však většina těchto detailů neodpovídá skutečnosti.
Z tenké plastové destičky jsem vytáhl nový díl horní části reduktoru. Jako kopyto mi posloužil originální díl ze stavebnice od Zvezdy.
Z původního dílu jsem odbrousil všechny "zbytečnosti" a nechal jen osu rotoru. Na "podlahu" jsem nalepil tenkou plastovou fólii a na osu rotoru navlékl a přilepil horní díl reduktoru. Nový základ je připravený, před zabudováním do trupu bude potřeba doplnit ještě pár drobností a nějaká ta "hejblata".
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Dnes jsem toho moc neudělal, ale o to dýl jsem to dělal.
Z reduktoru jsem vyrobil docela pohledného ježka. Z plastové destičky jsem řezacím kružítkem vyřízl mezikruží, které jsem přilepil shora na reduktor. Z tenkého drátu a bužírky jsem si připravil šrouby s maticemi a ty jsem postupně přilepil na mezikruží. "Šrouby" ještě nejsou zašroubovány. Nechal jsem je delší, aby se mi s nimi lépe manipulovalo během lepení na místo. Později je "zašroubuji" (štípačkami) na správnou délku.
Z kousků plastu, drátů a bužírek jsem sestavil ovládací páky rotoru. Po začištění a nabarvení (a zkrácení šroubů na reduktoru) bude vše připraveno k montáži.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Dnes jsem nic neudělal, protože jsem se byl podívat na dni otevřených dveří na letišti v Čáslavi.
Mimo jiné jsem si mohl prohlédnout tohoto fešáka.
A to jak zemi ...
... tak i během letové ukázky.
Pro případné zájemce jsou další fotky ze dne otevřených dveří na letišti Čáslav TADY
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Po včerejším relaxu v Čáslavi jsem se dnes vrátil k práci na modelu.
Na sestavu pák jsem doplnil středovou objímku.
"Šrouby" z drátů na hlavě reduktoru jsem zkrátil a zabrousil jejich konce do roviny.
Dokončený reduktor a sestavu pák jsem nastříkal světlou šedomodrou barvou. Na fotce to vyšlo do zelena. Fotil jsem večer pod lampičkou a zapomněl jsem přehodit vyvážení bílé z denního světla na umělé.
K dokončení sestavy reduktoru s ovládacími pákami, nebo přesněji toho, co bude po vlepení do trupu vidět, ještě pár věcí chybí, ale už se to začíná rýsovat.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Do pravé poloviny trupu jsem přilepil upravený díl se zadní stěnou kabiny a vybavením boku chodbičky.
Totéž jsem udělal i na levé polovině trupu.
A taky jsem začal připravovat palubní desku. Palubka je na film s ciferníky přístrojů je jen položená, tak to trochu nesedí.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
@markII Díky za podporu, čte se to moc pěkně. K těm fotkám s krbovejma sirkama, ještě mám v záloze fintu s korunovou mincí velikosti talíře. Ale ta se shání podstatně hůř, než ty krbové sirky.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Mimo to, že jsem skládal a rozebíral trup kvůli naměření rozměrů pro další práci v interiéru, jsem stihl nabarvit boční panel a přístrojovou desku do pilotní kabiny.
Boční panel byl příliš dlouhý a přístrojová deska by byla pod stínidlem hodně utopená. Proto jsem panel v místě kde navazuje na zadní stěnu kabiny o 1,5 mm zkrátil. Sice tím lehce utrpěla modelovost, ale přístrojová deska se dostala na správnou pozici, což celkovému vzhledu prospěje víc než odříznutý proužek z bočního panelu. Po zkrácení panelu jsem v příslušných místech panelu navrtal dírky a protáhl jimi tenké drátky coby páčkové přepínače a z rubu je přilepil sekunďákem. Před slepením přístrojové desky s bočním panelem ještě musím páčky vyrovnat.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily