Jak uz chalani spomenuli hore, ta trojmetrova zapalka vyzera super realisticky . Nazov projektu = " jezek v kleci ". Velmi pekna prace, s radostou saledujem a fandim.
Název "ježek v kleci" mě taky napadl. Bylo to při výrobě šroubů na hlavě reduktoru, než jsem zkrátil dráty.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Zavolejte chocholouška ,to nemyslíš vážně ,když si vzpomenu jak si dlouho krouhal vrtuli na avii ,tak tohle nemůžeš stihnout do konce života ,hrozně obdivuji jak si dokážeš pohrát a poradit se spoustou detailu ,hlavně vydrž ať vidím výsledek co nejdřív
Nazdar Pepsini, rád Tě opět vidím. A neboj, Chocholoušek mi dělá konzultanta Ještě na tom mám práce jak na kostele, ale zatím se držím svého časového rozvrhu. Až zavřu trup, půjde to už trochu rychleji.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Dokončil jsem úpravy reduktoru a doplnění "hejblat" okolo. Tedy těch, co budou po slepení polovin trupu alespoň trochu vidět. Pro porovnání - takhle vypadal díl ze stavebnice před provedenými úpravami. Sice celkem pěkné detaily, ale buhužel mimo realitu.
A takto vypadá po provedených úpravách.
Na levou stranu pilotní kabiny jsem vlepil dokončenou sestavu bočního panelu s přístrojovou deskou.
Pilotní kabina je zase o kousek blíže k dokončení.
Pokud půjde vše podle plánu, zítra přilepím zevnitř trupu výfukové roury motorů a upravený reduktor a pak už budu moci slepit poloviny trupu.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Na čelní stěnu transportní kabiny a zavřené dveře na levé straně trupu jsem přidal pár obtisků s popisky. Poté jsem do obou polovin trupu zevnitř přilepil upravené koncové díly motorů, a v pravé polovině trupu přilepil upravený reduktor. Nyní již nic nebránilo tomu ...
... abych mohl slepit poloviny trupu.
Po dobu schnutí lepidla zajistí správnou polohu dílů svorky.
To, že jsem z původního dílu znázorňujícího oba motory s výfuky použil jen výfuky rozdělené na dva samostatné díly a že jsem změnil uchycení reduktoru mělo svůj důvod. Na místo původního uchycení dílu s reduktorem pomocí kolíků a nálitků mezi obě poloviny trupu jsem díl s reduktorem přilepil pomocí svislé destičky, vlepené mezi střechu transportní kabiny dno reduktoru. Díl s reduktorem se nyní bočních stěn jen dotýká. Tímto řešením jsem odstranil potenciální zdroj pnutí při slepování levé a pravé poloviny trupu. Můj předpoklad se ukázal jako správný. Při lepení polovin trupu opravdu pnutí nebylo nijak velké. Po srovnání horní strany trupu a dotlačení polovin trupu k sobě, udržely díly ve správné poloze spojovací kolíčky a lepidlo. Svorky jsem použil hlavně pro celkově lepší dosednutí lepených ploch a tím i pevnější spoj.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Ocasní nosník jsem prodloužil o 6 mm vlepením plastového bloku slepeného ze tří 2 mm destiček. Vložený blok jsem nahrubo vybrousil do tvaru a spoje vytmelil gelovým "prstolepem".
Podle výkresu jsem upravil sklon směrovky. V místě zlomu jsem od shora ocasní nosník nařízl zhruba do tří čtvrtin výšky nosníku. Směrovku jsem mírně odklonil a do vzniklé mezry jsem vlepil klínek z plastové destičky a spoj opět vytmelil gelovým vteřiňákem.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
@ Martin Hatala Děkuji Martine! Není to sice žádná super stavba, ale dobře se u ní bavím.
Dr. zvied A já pořád, kdo mi to dýchá za krk
Jsem docela rád, že už mám slepený trup a že to šlo bez větších problémů. Po přilepení směrovky to už pomalu začíná připomínat svoji předlohu.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Než k trupu přilepím díl se vstupy vzduchu do motorů a k olejovému chladiči, musím dokončit chodbičku mezi pilotní a transportní kabinou.
Dokončil jsem přepážku s průchodem do transportní kabiny.
A pod stropem doplnil příčný nosník a pár kabelových rozvodů.
Ještě mi zbývá vyrobit hasicí přístroj na pravou stranu za pilotem a přístroje s kabeláží na protější straně a nakonec přijde na řadu strop chodbičky.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Na výrobu drobných dílů jsem použil, co dům dal. Drátky, bužírky, kousky plastových destiček, kovovou náplň do propisky a tenký plech. O tom, že je všechno hodně prťavý svědčí přiložená zápalka.
Po nabarvení drobotina docela prokoukla. Jo a ta sirka fakt není krbová.
Z hasícího přístroje po jeho vlepení do trupu moc vidět nebude.
O trochu lepší s viditelností to bude s přístroji na protější straně. Ke stropu chodbičky se snad dostanu zítra. Zatím mám jen připravenou destičku zaříznutou na rozměr.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Čudlíky, páčky, držátka,druty..... koukám, jak můžou být modeláři postižení , samozřejmě v dobrém, monogram mám samo taky, ale jen jsem to před patnácti lety přeryl šroubovákem a vevnitř ty čudlíky, tečky bílou barvou fakt zírám jak na tom řádíš
No jó před 15 roky. Já bych to před 15 roky jen slepil rovnou z krabice, natřel, nalepil obtisky a měl bych hotovo. A nepřerýval bych to ani tím šroubovákem.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Včera jsem stihl udělat jenom strop k chodbičce mezi pilotní a transportní kabinou.
Strop jsem vykrouhal z bezpečnostní tabulky. Všiml jsem si, že některé stroje měly černé polstrování stropu prošité béžovou nití. Ta barevná kombinace se mi líbila, tak jsem to zkusil udělat i na svém stropu. Strop bude na sestaveném modelu vidět jen při pohledu odspodu skrze otevřené dveře pilotní a transportní kabiny, takže pokud byl strop u stroje 4011 celý černý, nebude to tak hrozná chyba, normálně to nebude vidět.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily