To nevyzerá dvakrát ako chromý čmelák , leda tak pochromovaný táto záverečná časť je asi najťažšia, už už vidíš koniec a ako naschvál sa vždy niečo skomplikuje čo stavbu predĺži. Jeden má chuť hodiť do toho vidle, tie sú taky chromové...
No přesně. Pořád nacházím nějaké nenalakované díly, obtisků je sice pomálu, ale pak přijdou popisky... Ale po víkendu jsou všechny obtisky na modelech, Hypersol aplikován. A dneska by snad mohl klapnout vrchní čirý lak. Sice se to táhne, ale ke konci už to snad spěje.
Menší postup - většina dílů venku z rámečku a očištěna, kokpit v barvě a lesklém laku, odvrtané elektrikářské dutinky lehce opáleny a připraveny místo výfuků - musím je ale ještě trochu zkrátit aby se vešly. Zaslepil jsem pro jistotu zevnitř křídla otvory pro podvozkové nohy - při zkoušení nasucho mi zajížděly moc dovnitř. Bylo potřeba taky ztenčit těch 6 držáků/ovládání klapek na křídle, na které se pak ty klapky nasazují.
Kokpit jsem doplnil akorát o pásy z domácích zásob - barvení výpletu sedačky i protažení pásů skrz konstrukci sedačky jsem teda odfláknul. Trochu jsem alespoň prodloužil kardany k rozmetadlu - ty původní mi přišly při skládání nasucho nějaké krátké (teda už i před odvrtáním otvorů do křídla).
ani si nepamätám kedy som naposledy videl otvorený kokpit na tomto modele, takže to odfláknutie pásov je v porádku. Nikto to nebude skúmať a téma je chromý čmelák, takže dokonalosť sa tu nenosí Ale samozrejme človek by mal mať aspoň ako takú snahu o čo najlepší výsledok. U mňa zatiaľ ticho po pešine.
Sunabi: kardany mi při použití rozmetadla ze stavebnice vyšly v pořádku. Ty madla dělám z drátků raději kvůli tvaru i pevnosti. Provrtám trup skrz, ohnu si účko z drátku, a prostrčím přes pásek plastiku abych zaručil odstup od trupu. A potom zevnitř zahnu volný konec drátu a vteřiňákem zalepím. No a až zaschne, tak vytáhnu zpod madla tem proužek plastu. Všechny jsou stejné, a pevné. Protože třeba nalepené pitotky jsem už dávno ulomil, a madla i kliky z drátku drží...
První Čmelda je v cílové rovince. Ještě červeně nabarvit madla, dolepit tu ulomenou pitotku, a dobarvit vrtuli. V sobotu jsem ho ale řádně zchromil... Do štítku jsem nalepil vnitřní trubky konstrukce, k čemuž jsem použil kapičku bezkouřového vteřiňáku do spodních rohů štítku s tím, že vršek zůstane volný. Což zafungovalo. Co ale nezafungovalo bylo to, že vteřiňák vyvzlínal a opticky zdeformoval trubky. Nelíbilo se, ale usoudil jsem, že s tím už nic nenadělám, tak jsem dolepil celou kabinu na model. V neděli jsem se na to šel podívat, a usoudil jsem, že tudy ne. Povedlo se mi bez ztráty kytičky dostat ven štítek kabiny a světe div se, vteřiňák fungoval jako gel, který nenaleptal plast. Tak jsem to špejlí vyšťoural, očistil, vzal nové plastové tyčinky, starou dobrou hustou Revell Contactu a zopakoval postup. Takže to nakonec dobře dopadlo
A pokračují práce na OK-HJC. Štefanovi stačilo přilepit ruku. U Otíka je to složitější, scéna se sloupkem ke Čmelákovi úplně nepasuje, tak jsem mu musel odřezat ruce a hledám pózu.
Tchert píše:A co kdyby pan Pávek za přispění Otíka couval ke Štefanovi?
Nápad dobrý, ale co zase s panem Pávkem? Takhle se Otík bude držet kliky a to celkem půjde. Ještě jsem uvažoval dát Otíkovi do ruky hadr, ale to mi moc nevycházely ruce k autu.