Tohle letadélko padlo do francouzského zajetí dne 22.11.1939 po boji s francouzskými Morany 406, kdy byl pilot Fw. Karl Hier z 1./JG76 donucen nouzově přistát v blízkosti Woerthu. Messerchmitt W.Nr. 1304 "Weisse 1" zcela nepoškozený byl na rychlo pokryt větvemi a ochráněn tak před případným útokem ze strany Luftwaffe. Pilot putoval do zajetí.
Letounek dorazil po drobných úpravách dne 6.prosince 1939 do zkušebního leteckého střediska CEMA ve Villacoublay, během několika následujících dní bylo letadlo připravené na letové a porovnávací zkoušky.
V dubnu 1940 byla Weisse 1 porovnávána s domácími konstrukcemi - zejména s nejnovější francouzskou stíhačkou Dewontine D 520 a pokročilou verzí Blochu MB 152. Pro cvičné souboje bylo letadélko vybaveno dýchacím přístroje Munerelle a fotokulometem Debrie 35mm.
3.května 1940 přenechali Francouzi letoun kolegům z RAF a ti jej ještě ve Francii porovnávali s Hurricany. Následný den přelétl pilot F/O Brown "Weisse 1" do Boscombe Downu v Anglii, kde byla podobena daleko detailnějším zkouškám.
V dubnu 1942 přenechali Britové stoj svému americkému spojenci ale 3.listopadu téhož roku utržila "Weisse 1" těžká poškození při nouzovém přístání a letadélko bylo sešrtováno.
Tahle předloha měla hodně podob, mě však nejvíc zajímá z jara 1940, kdy původní německé kříže byly přetřeny barvou vert-kaki a spodní barvou gris-bleu clair. Na ně pak francouzská trikolora. Emblém 76 stíhací "Lowe von Aspern a číslice Weisse 1 byla ponechána až do přeletu do Británie. Zbytek kamufláže tvořené RLM 70/71/65 byla původní.
Stavebnice je Eduard 8262
Naposledy upravil JiříVránek dne 07 bře 2023, 19:34, celkově upraveno 2