Pustil jsem se do tety Ju, bude to československá poválečná D-1. Spousta výživných informací je v místním vlákně viewtopic.php?f=51&t=121147. Interiér jsem vařil z vody, vím, že by tam asi měla být jedna řada sedadel navíc, ale fotka není a v interiéru stejně skoro nic vidět nebude, tak mi snad bude prominuto. Teprve, když jsem do toho říznul, tak jsem si uvědomil, že je téměř nemožné mít to správně
Jinak palubka je Eduard a sedadla quickboost.
Přílohy
Naposledy upravil Lochy dne 15 úno 2023, 11:44, celkově upraveno 1
Jinak je dost možné, že tahle mašina opravdu mohla mít jen těch 15 sedadel. Prošel jsem veškeré lety, co mám k dispozici a k překročení 15 ks cestujících došlo jen čtyřikrát. Z toho dvakrát mělo být 16 lidí, jednou 18 a jednou dokonce 20 na cestě do Anglie a k tomu 6 členů osádky, ale tam podle mě úředník sečetl osádku s cestujícími. Od jara 1946 pak mašina létá na pravidelných linkách po Evropě (nejčastěji Londýn) a z původních tří členů osádky se počty zvyšují na 5 až 6 lidí. To by mohlo souviset se zavedením letušek. Jestli si ale holky měly kam sednout netuším.
Pavel Klouček: Já bych si skoro tipnul, že jich těch 17 být mohlo. Když spočítáš lidi na fotce, je jich fakt hodně Ale je fakt, že to mohlo být jen na čumendu, fakt nevím...
No hlavně jsou v tom davu děti a ty klidně mohly sedět na klíně. Znovu si projíždím záznamy z Ruzyně a třeba u takového Toucana OK-ZDO je do poloviny roku 1947 taky standardním počtem cestujících 14 až 15 kusů. Na 16 nebo 17 se dostali opravdu jen párkrát. Od května 1947 však, zřejmě po nějaké repasi, skokově stoupá typické obsazení na 18 cestujících (opět občas navýšené na 19 nebo 20 kusů). Baťa ve svých Toucanech těch 18 lidí vozil prakticky od začátku. OK-PDC má typické obsazení 17 až 18 lidí taky rovnou, stejně jako OK-TDI a další vojenské kusy. Zřejmě se tedy i vnitřní uspořádání co do počtu míst mohlo lišit kus od kusu.
Tak teta je opět na stole, mám snad hotovou hrubou stavbu. Válčil jsem s klapkami, spoustu jejich závěsů jsem v průběhu stavby olámal, ty zbylé jsem navrtal a spoj zpevnil drátky, snad to takhle přežije do konce. No a nezadržitelně se blíží barvení, kde pořád dost tápu, zajímal by mě váš názor, co použít za barvy, podle diskuze v tomhle místním tématu https://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=51&t=121147&start=135 určitě nebyla v nmf, takže předpokládám nějakou světle šedou, nicméně nějaký odbornější pohled by bodnul A ještě prosba - na znaky budu potřebovat masky, nemáte někdo template našich znaků bez lemu v Silhouette studiu? Já už bych si s nimi pohrál, ale ten základní návrh je pro mě už vyšší dívčí.. Díky moc
Pěkná stavba Lepší než masky by asi bylo sehnat odpovídající obtisky, pokud takové jsou. U masek bych měl bobky z podfuků na tom vlnitém povrchu. Nebo to nechat vyřezat do kabuki a pokusit se to do povrchu nacpat párátkem a uchošťourem Držím palce ke zdárnému dokončení.
Parádní to máš. To uchycení klapek je zlo. Taky jsem s tím bojoval. Masky bych úplně nezatracoval. Je potřeba je mít z kabuky a pohrát si s nima, ale mnohem víc bych se bál obtisků. Spíš bych to rozměřoval, aby se ti při kopírování povrchu nezkrátili a původně kulatý znak nebyl šišatý.
Pomalu postupuji, už mám hotový nástřik a trochu šejdingů. Snažil jsem se vše dělat max podle fotek, rozměřoval znaky atd, tak se to snad blíží, i když, jak to mám nakoukaný, chyby tam vidím. Znaky jsou nastříkané, překvapivě to i na tom vlnitém povrchu bylo ok. Ještě musím nějak vyřezat číslo 1 na SOP a budu moct lakovat a pokročit dál. A teda neskromě myslím, že jí to v tomhle kabátu fakt sekne