Z důvodu naprosté pracovní vytíženosti, natož času pro modelaření, nejsem schopen vyřezat krytky na zakázku pro He 115, tak jsem se rozhodl je dát volně ke stažení na 1/48 stavebnici Special Hobby. Jsou tam dva soubory - krytky na křídlo a krytky na plováky. Nedovoluji komerční využití. Link bude aktivní 14 dní: EDIT: link deaktivován
Mám vyřezáno 6 sad do vinylové samolepící folie, pokud o to někdo budete mít zájem, potkáte mě osobně v kanceláři v Plzni, Žižkova 66, Bory nebo doma - Líně, U mateřské školy 632. Nemám kapacitu to rozesílat.
Aby toho nebylo málo, začal jsem drátkovat první motor a kolega mě upozornil na chybějící kabely ke svíčkám. Tak jsem začal hledat fotky a byl jsem nepříjemně překvapený nejen absencí dvou svíček na válec, ale i absencí celého olejového filtru a čerpadla mezi spodními válci. Odlitek je o 2mm menší než kryt a chybí jakékoliv usazení na křídlo, tak se snažím dohledat základní rozměry motoru abych si ho mohl nakreslit a vytisknout.
V mezičase si hraju s dalšími díly jako plováky . . . Normálně bych řekl drobotí ale to u stroje této velikosti nehrozí.
Opět táhnu sám celou skupinovou stavbu, tak trochu popojedem: Na trupu se neustále opakuje kolečko tmelení, broušení, rytí.
I teď jsem si na fotkách pár míst všiml, ale jinak už se blížím k finálnímu výsledku. Krytky na křídle mám vyřezané od Ondry podle Kubrta. Tímto oběma děkuji. Na křídle jsem zaslepoval přistávací reflektory.
Na dobových fotkách ani z restaurování vidět nejsou. Poziční světla jsem udělal z pryskyřice od HPH.
Aktuálně připravuju plováky na usazení leptaných plůtků. Pak mezi ně umístím krytky vyřezané z folie.
Když jsem zjistil, že Ondra bude vydávat motory BMW 132, tak jsem ho přesvědčil aby mi nejdřív udělal verzi K a až potom se pustil do dalších, takže motory budou zajímavé.
Na profily potřebné k dokončení plováků stále čekám, ale mám tu od Ondry hotové motory.
Přemýšlím, jestli to jde nazvat i jinak než nádhera. Oba motory jsou krásně vytisknuté a rozdělené na minimum nutných dílů. Jsou na nich i takové detaily jako kabely ke svíčkám. Na dílech krytů je znát jemný rastr daný použitou technologií. Ze všech dílů jsem odstranil podpěry a fouknul surf.
Díly motorových krytů jemně přeleštím aby rastr úplně zmizel a můžu začít barvit.
Hele a nemáš strach že ti po všech těch nástřicích navzlíná na kabinky zevnitř povlak? Ono se tam vždycky něco dostane. Já ty skleníky radši lepím vždy až je karosářská práce na trupu hotova.
Trochu se bojim ale ten prekryt nesedi uplne dokonale, takze jsem ho dal predem a dokazu se v pripade potreby dovnitr dostat skrz predni nebo zadni streliste. Naytesti se mi dovnitr moc bordelu nedostava a kdyztak staci 2x zahnuty ochostour a otrit.
V pauzách barvení motorů jsem dokončil plováky. Zvrchu se mají usazovat leptané protiskluzové plůtky se kterými sem se dost trápil, abych při hledání fotek zjistil, že byli dělané omega profilem. Takže ty dva kusy leptů které se mi povedlo usadit, sem zase utrhl a místo nich použil kulatý profil 0,5mm.
Leptané jsem použil pouze kýlovky. Teď budu muset vzpěry k trupu a plovákům pojistit čepy z kusu drátu, protože natupo se mi je lepit nechce. Přeci jen ten model už má nějakou váhu.