Jirko a jak moc jsi tu svou PF upravoval? ... a jak to dopadlo?
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
JimiX píše:... To teda nebude jednoduché sjednotit...
Ahoj Radku, díky za podporu
S tím sjednocením to nebude tak zlé. Ačkoliv je Academka dvacetiletá dáma, povrchové rytí a detaily jsou na srovnatelné s Eduardem. Když pominu rozdíl v barvě plastu, rytí z obou stavebnic k sobě pěkně pasuje. Ale v konečném důsledku je mi to málo platné, protože vzhledem k rozsahu úprav budu muset velkou část rytí dělat znovu anžto vezme za své při tmelení a broušení
P.S. Už jsem začal jsem balit modely na sobotu
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Nu tož... Ani v nejmenším nepochybuju, že to dáš dokupy bez větších problémů. Mám už nakoukané Tvé předchozí kousky, včetně dnes už legendárních sluchátek v malém Piperovi Na sobotu se těším a moc rád Tě zase uvidím. Slepíme si s dětmi Tvé dary. Jsem zvědavej, jesli překonáme těch 40 slepených kousků z minulé výstavy
Michale, díky za pozvání, zvážím to. To moje PFM je ale už dost rozestavěná. Stavím ji jen tak z krabičky a mám ji jako relaxaci k této PFce No a navíc ji mám v plánu jako stroj č. 4410 a ten už jsem v tom vlákně zahlédl. Ale jestli to nevadí ...
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Křídla ve stavebnici odpovídají spíše novějším verzím se systémem SPS. Pé eFka však měla klasické Fowlerovi přistávací klapky bez ofukování. Ty byly na horní straně křídla více zakryté než zespodu. Chybějící zakrytí části klapek jsem znázornil tenkou plastovou destičkou, vlepenou do výřezu pro klapku v horní polovině křídla.
Poté jsem doplnil na horní a dolní plochu křídel aerodynamické krytky a vedení klapek.
Na vnitřní stranu vlepených destiček jsem přilepil fotolepty s vnitřní konstrucí prostoru pro klapky.
Ve spodních polovinách jsem opravil tvar výřezů podvozkových šachet a ztenčil jejich viditelné hrany. Vybarvil jsem díly podvozkových šachet určených do křídel (sada od CMK) ...
... a vybarvené díly jsem vlepil je do spodních polovin křídel.
Naposledy upravil KLuK dne 14 bře 2022, 01:06, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Závěrem jsem ještě upravil tvar přistávacích klapek.
A na upravené přistávací klapky jsem přilepil fotolepty.
Víc jsem toho dnes nestihl, ale nevadí. Zítra je taky den
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
KLuK píše:Jirko a jak moc jsi tu svou PF upravoval? ... a jak to dopadlo?
Vzhledem ke kvalitě modelu jsem to stavěl jenom tak pro zábavu, neupravoval jsem na ní nic (jen sedačku jsem vyměnil za eduardí). V podstatě se to ani nedá nazvat PéeFkem, protože jsem do ní narouboval doplňky pro jiné verze. Ani SOP není klasická úzká PF, protože se mi ten tvar nezdál, tak jsem použil širší. Pověsil jsem jí do našeho klubového chlívku: viewtopic.php?f=57&t=64396&p=2440272#p2440271
Jirko, mě se to Tvé pojetí líbí. Zajímavý nápad jak využít starou stavebnici
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Dnes jsem pokračoval na úpravách trupu. Konkrétně jsem se věnoval boulím nad podvozkovými šachtami. Na modelu mají boule špatný tvar - jsou příliš dlouhé a posunuty dopředu.
pohled na levou stranu trupu s původními boulemi ...
... a stejný pohled na levou stranu trupu
Proto jsem původní boule na trupu odbrousil a nahradil je novými se správným tvarem. Pro výrobu nových boulí jsem použil plech z tuby od hořčice. Tento plech je dostačně tenký a tvárný na to, aby byl schopný okopírovat správný tvar a dostatečně pevný na to, aby nový tvar bez problému udržel. Po vyhlazení plechu na rovné podložce jsem si z něj vystřihl dva proužky o rozměrech cca 2 x 6 cm. Proužky jsem přilepil lepící gumou Tack It na trup Migu -21PFM od Eduarda tak, aby překryl bouli. Takto přilepený plechový proužek jsem postupně násadkou štětce přitlačoval k trupu tak dlouho, až se do něj vytlačil tvar boule. Poté jsem opratrně proužek odlepil a celou akci zopakoval s druhým proužkem na druhé polovině trupu. Nakonec jsem nové boule z plechových proužků vystřihl, jemným smirkovým papírem zabrousil hrany a vteřiňákem přilepil boule na jejich místo
Pro porovnání plechové boule na trupu PF a boule na trupu eduardí PFM ...
... pohled na trup s novými boulemi shora
Naposledy upravil KLuK dne 30 črc 2022, 08:27, celkově upraveno 1
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Můžete mi někdo poradit? Jakou barvu měla sedačka v modrozeleném kokpitu po generálce? Zatím jsem dohledal, že záhlavník byl po generální opravě černý.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily
Začal jsem tmelit a přebrušovat všechny spoje na na trupu. Po dvojím vytmelení a vybroušení už se špatně hledaly místa, která budou ještě vyžadovat úpravy, tak jsem celý trup a křídla přestříkl surfem. Míst, která budou potřebovat ještě další tmelení a broušení je celkem dost, ale jedná se už jen o drobné úpravy a rýhy.
K hotovému modelu mám ještě daleko, ale docela příjemně mě překvapilo, jak trup po sjednocení povrchu surfem prokoukl.
stavím pro své potěšení modely 1:48 letadel československých pilotů od prvních nesmělých pokusů o létání až po současnost ... a příležitostně (pro odpočinek od letadel) staré automobily