Tak ja štandardne neviem nič...
Info o tom mám od známych, ktorí vedia o Spitoch takmer všetko + vlastné štúdium. Ak sa nemýlim, so zavedením farieb smooth a ustanovením finisherov u jednotiek sa malo dosť dbať o kvalitu povrchu Spitov, pretože to malo preukázateľne pozitívny vplyv na maximálnu rýchlosť. Rozdiel v nitovaní na krídle je často patrný na prvej tretine hĺbky krídla. Či boli zapustené nity tmelené, brúsené alebo oboje neviem (rozdiely môžu určite vyplývať aj z rôznej hrúbky plechov, ktoré mohlo na lepšie zapustenie dovoliť - nábežná hrana bola 2x hrubšia ako zvyšok). Na dobových fotkách však často vidieť úplne hladkú nábežnú hranu a občas nepatrný spoj - málokto si totiž uvedomuje, že Spity mali plechy spájané a nitované na nábežnej hrane. Takže ak vás niekto zdrbe, že máte nevytmelenú nábežku, môžte ho poslať odkiaľ prišiel.
Príklad hladkého krídla na Mk.V (pri koreni je plech jednotný, pozeraj vľavo od nohy figuranta + vidieť prasklinky na nábežke kde je spoj plechov):
Za povšimnutie stojí aj úplne hladký bočný kryt motora pod výfukmi, ktorý má Eduard nitovaný.
Veľmi dobre nafotený povrch NMF Mk.VIII s viditeľným spojom na nábežnej hrane tu:
https://www.largescaleplanes.com/walkar ... hp?wid=146A na poriadne omlátenej mašine: