Vidím, že v době mé nepřítomnosti se tu rozběhla diskuze o zbarvení vtlakových klapek na pevné části křídla. Ale je to vyřešeno. Já jsem zatím upravil pár fotek ze stavby. Pomalu, ale jistě trénuju kreslení v Corelu a tak jsemn si nakreslil krytky v měřítku podle výkresu a nechal vyřezat na plotru u kamaráda a nalepil jsem je na model. (snad tobude vypadat dobře, předpokládám i trochu plasticky) slepil trup s křídly vytmelil dvousložkovým tmelem. Mezer na tmelení bylo požehnaně.Nalepil na trup lapače vzduchu, výmetnice klamných cílů a pokoušel jsem se udělat avioniku v trupu za kabinou. Myslel jsem, že to bude jednodušší. ( Když tak mě nadáte.) A nastříkal vnitřky brzících štítů.
Pekná snaha. Tými krytkami - vzhľadom na hrúbku fólie - si nie som istý, ten schod bude veľmi viditeľný, podľa mňa toto nebude vyzerať dobre. Tie bloky systému CVM-22 by som prerobil, sú také kostrbaté, nemajú rovnakú veľkosť, rovnobežnosť stien, bolo by škoda ich nechať tak. Inak sa mi to veľmi páči.
Ty krytky budou (vzhledem k tloušťce folie) úplně v pohode. Delám to takhle na většině modelů taky. Doporučuji to pak pečlivě zastříknout Surfacerem. Povrch je pak hezky plastický a kolem hran se i velice dobře drží wash.
Další dvě dobové fota z létání v Přerově. 3617 po startu s podvěšeným kontejnerem SPS-142 a UB-32, za kniplem pplk Navrátil a nácvik slétanosti akrobatické skupiny "DUHA"
Pěkně Ti to jde. Ty polohovky jsou ale dvě barevné žárovky pod průhledným krytem, objímky i vnitřek konstrukce je v barvě žlutého eloxu. A "zvednul" bych oboje křidélka - dělá je Quickboost /myslím na Hobbyboss./ A to PRNK - pravda oživí to model, ale pracnost je vysoká, navíc spojená s velkou přesností.
Tak ti sem pridam aj ja nejake foto na inspiraciu. M-4 mala pevny kuzel,takze antipumpazne dvierka boli vzdy otvorene.Gravitacia je svina ...
Ten priestor za kabinov bol taky akysi .... je to tusim 3311 ale ...
Nieco na farbu trysky
A zopar peroviek z drakarskeho albumu...
A este k tym kridelkam.Boli na nich pekne kotlaky a tak ako Su-25 ma ich aj Su-22 vychylene +3* .Ked som sa pytal preco,technolog v LOTn mi povedal ze je to kvoli bustrom ....
To harvy5: Zrovna fotka, co jsi sem dal není vůbec typická a asi bude ze spárky. Klasika pro sólo je, že horní přisávací dvířka zásluhou gravitace "spadnou" do vzduchového kanálu. Nemusí to být ale vždy. Na dvířkách byla pro utěsnění páska takové chlupatiny a u některých mašin tak těsnila, že dvířka zůstávaly zavřené i přes tvoji gravitaci. 3617 má na fotkách horní dvířka "spadnutá". Spárka má na rozdíl od sóla dvířka ovládaná hydraulikou.
Sakra pravdu mas!!! Pomylil som si to a spravne foto malo byt toto... MOOOC sa omluvam,no ale to je ta blba pamet...
Aj preto som pisal ze gravitacia je svina... A tusim ze dvierka boli ovladane na sparke mechanicky cez supacie.Sparka mala tusim M2,3 a kuzel bol nastavovany hydraulicky,kdezto M-4 mala maximalku len M 1,7 a pevny kuzel. Neviem preco ale automaticky som bral ze solo je zelene a sparka hneda...pamet...Su-25 take boli
To se stane při Tvé vytíženosti. Všimni si, že sólák má tu popisku s tím úhlem vyklopení "NARUŽU" na nule na rozdíl od 37 st. u spárky ! Díky regulovatelnému kuželu byla spárka rychlejší - M2,1 oproti sólu s M1,7.
Keby som bol aspon poriadne vytazeny,ale zase sa mam s bratcekom QE hrat a na Princovi z Wallesu nejake composite work robit! Ked uz mam team v karantene,tak asi nechcu mi dat len tak tie libry a musim makat Zase mi bude zle a nie z chlastu!!! Sparka mala iba M2,1?Myslel som ze bola rychlejsia.Neviem preco a le mam fixovane ze u nas 23 mala M2,1 a 22 M2,3....No a este v 21 som sa zviezol M2+ za sklenenu ruku... Asi pomohlo to ze pilotak na L-200 v 92 som dokoncoval s instruktorom co s plk.Gombik volal
Opět jsem trochu pokročil se stavbou. Přiznám se, že jsem zrovna nezačal šťastně. Snažil jsem se znázornit na podvozkových nohách kabeláž a hydraulické turbky. Pak jsem je nastříkal a zjistil že ta barva, že to prostě není ono. Tak jsem je namočil do odstraňovače starých nátěrů. Po určité době jsem si říkal, že už by mohla barva pustit a zbytek očistím starým kartáčkem na zuby. Když jsem je vytáhl tak mě polil smrtelný pot. To co jsem uviděl bych nepřál nikomu. napůl rozžblebtaný plast, který zdánlivě připomínal něco co bývala podvozková noha. To jste měli slyšet ten slovník! Těch bylo a každá jiná a zarámovaná! Já blbec jsem je namočil do čističe štětců místo do purisolu. Jak říkával náš učitel na dílenské praxi, když někdo něco zvoral:" Nejdřív jsem konal, potom jsem myslel!" Přesně můj případ. Nechápu proč jsem se nepřesvědčil co beru do ruky. Nehledě, že ten čistič štětců smrdí jak bolavá noha. No co, ponaučení pro příště. Raději jsem to ten den zabalil a pustil si na netu mluvenou detektivku. Naštěstí kamarád měl z depozitu druhou stavebnici a tak jsem ji od něj vydyndal. Výměnou za jiný model. Pro něj jsou prouďáky: " Vodoinstalační zařízení, popřípadě letlampy" Tak to zase nedalo tolik práce. Už se tak štengrujem 20 let. Já ho dráždím tím, že to co on stavý jsou :"Splašený trubky potažený náčiňovou hadró!" Další pokus už se vydařil. pak jsem se pustil do pohyblivých konců křídel. Navrtal jsem do náběžných hran dírky a do nich nalepil kousky drátků nacvakaných z háčků na vánoční ozdoby, jsou celkem ohebný a pevný. Pak jsem naměril a vyvrtal lehce otvory do vnitřních stran slotů, nastříkal a přilepil. Napapasoval a přilepil jsem stejným způsobem vztlaky. Pak jsem se pustil do trupu nastríkal surfem a černou varvou jsem předstříkal paneláž. Do teď jsem lepil jenom dvaasedmdesátky. A teď lepím svou druhou osmačtyřicítku. Musím přiznat, že oproti těm mrňousům je to už kus nábytku.