Arado Ar 68E Roden 1/48

Mám sice rozdělány dva Spitfiry, ale nedalo mi to a pustil jsem se do čerstvé novinky od Rodenu, Arada Ar 68E 1/48. Jak jsem psal v pohledu do krabičky (viewtopic.php?f=720&t=129881&start=15), je to spíše shortrun, takže opravdu neočekávejme Eduard nebo Tamiyu. Čeká nás spousta začištování dílů. Rozhodl jsem se, že pokud možno, použiji díly ze stavebnice. Výjimkou jsou hlavně kulometů, které jsou ve stavebnici nepoužitelné. Zakoupil jsem tedy výrobek od Aberu A48002 (mn-modelář kód ABRA48002). Dále použiji poutací pásy z Eduardí sady 49002 pro stíhačky Luftwaffe. Protože jsem chtěl vyzkoušet barvy Real Colors od AK, pořídil jsem si ředidlo, dvě varianty barvy RLM 02: RC265 a RC266, dále barvu RLM 63 RC270. Tu poslední proto, neboť jsem trochu prozkoumával net, hledal na Arado podklady a narazil jsem na informaci, že barva RLM 02 se jako kamuflážní barva nepoužívala, tudíž je správnější použít místo návodem doporučované RLM 02 šedou RLM 63. Také jsem v podkladech narazil na nesrovnalosti v tom, zda spodní plochy nebyly, stejně jako u Bf-109, nastříkány světle modrou RLM 65.
Stavbu jsem zahájil obvyklým začišťováním dílů. Dělící rovina je opravdu velmi zřetelná, takže nás čeká dlouhodobá práce. Na některých dílech vtoky zasahují i do dosedacích ploch. Práci ztěžuje velmi měkký plast, proto si musíme při broušení dávat pozor. Začišťování si užijeme hned v úvodu na dílech krytu motoru a žaluziích chladiče, kde jsem měl na jedné z nich vlasovou prasklinu, což je vidět na fotografiích, neboť k tmelení vzhledem k vlastnostem plastu jsem (místo mého oblíbeného vteřiňáku) použil pružnější černý od Boltu. Sedačce, na které musíme vytmelit vtok a rýhu, jsem ztenčil stěny.
Knipl se mi podařilo při vyřezávání žiletkovou pilkou zlomit.
Na vině byla částečně má nešikovnost, částečně to, že knipl nemá kulatý profil, ale je placatý. Proto jsem vyrobil nový z profilů Evergreen a olověného drátku. Náročnější na čas je také začišťování trubkové konstrukce v pilotním prostoru. Na podlaze chybí otvor pro usazení pedálů, který musíme vyvrtat.

Stavbu jsem zahájil obvyklým začišťováním dílů. Dělící rovina je opravdu velmi zřetelná, takže nás čeká dlouhodobá práce. Na některých dílech vtoky zasahují i do dosedacích ploch. Práci ztěžuje velmi měkký plast, proto si musíme při broušení dávat pozor. Začišťování si užijeme hned v úvodu na dílech krytu motoru a žaluziích chladiče, kde jsem měl na jedné z nich vlasovou prasklinu, což je vidět na fotografiích, neboť k tmelení vzhledem k vlastnostem plastu jsem (místo mého oblíbeného vteřiňáku) použil pružnější černý od Boltu. Sedačce, na které musíme vytmelit vtok a rýhu, jsem ztenčil stěny.
Knipl se mi podařilo při vyřezávání žiletkovou pilkou zlomit.
](./images/smilies/36_1_42.gif)