Bf 109G-6, Tamiya 1/72
Napsal: 14 kvě 2019, 19:52
Na tento nový model jsem se těšil docela dlouho a mnohdy jsem se smál sám sobě, to když jsem neustále volal do našeho místního "Mladého technika" (MPM) s otázkou kdy už to konečně bude. Ten toužebně očekávaný den nadešel sedmého května, ale pro jiné povinnosti jsem komínek stavebnic odnášel až devátého.
Mezitím už své stavby založili ostatní. Jako první Robert a hned za ním trojice neméně výborných modelářů z Brna a okolí. Já sám jsem své dvě stavebnice začal kompletovat v neděli. Jak Rob tak Zdeněk nasadili vysoko laťku již tím, jak perfektně udělali interiér. Já se jako téměř vždy na káblíky vybodl a přestože jsem se snažil, tak palubku tak dobrou jak Zdeněk prostě nemám. Asi by to chtělo více "odvahy" při suchoštětcování.
Recenzi napíše určitě někdo povolanější a tak se omezím jen na pár postřehů ze stavby:
Jedná se o naprostou technologickou špičku a co do kvality výlisků, lícování a ostrosti neznám model, který by byl lepší.
Jako vždy je u modelů Tamiya potěšitelné, že konstrukce je řešena i s ohledem na lepení a lícování jednotlivých detailů a tak se vám nemůže stát, že je vtok umístěný na místě, kde by bylo po přilepení vidět broušené místo, že zaměníte díly a nebo, že je nalepíte křivě.
Interiér je mimořádně detailní a valné většině modelářů bude postačovat to co nabízí stavebnice.
Prostor pro zlepšení, ale určitě je a v tomto smyslu se těším i na připravované plechy od Eduardu. Jsem si jistý, že lept bude obsahovat pedály řízení, které jsou ve stavebnici určitě k náhrazení. Diskutabilnější bude leptaná a barvená palubka, protože ta stavebnicová je po nalepení obtisku výborná.
Pokud někdy v budoucnu vydá Eduard stavebnici Bf 109 v 1/72, tak bych si dovolil zalobovat pro řešení palivové trubky stejně jak ji mají udělanou ve čtvrtce, tj. z průhledného plastu a dolepovanou zvlášť. Tak jak ji má lisovanou Tamiya, tedy spolu s panelem na pravé straně kokpitu je velmi obtížné ji vymalovat tak, aby to bylo ostré a čisté.
Při lepení trupu vynikne absolutní přesnost výlisků a Tamiya má dokonce techniologicky vyřešenu i charakteristickou linku na hřbetu i spodku trupu a po slepení vznikne skutečně jemná spára, která má přesnou hloubku jako rytí. Ostatně návod na to upozorňuje.
Při lepení celků trup/křídlo jsem si však vypomohl rozpěrkou, která zajistí dokonalé lícování spoje. Jsem zvědavý jestli tohle potvrdí i trojice z Brna. Rob rozepřít trup nemusel.
Nyní mě čeká nýtování a kompletace.
Mezitím už své stavby založili ostatní. Jako první Robert a hned za ním trojice neméně výborných modelářů z Brna a okolí. Já sám jsem své dvě stavebnice začal kompletovat v neděli. Jak Rob tak Zdeněk nasadili vysoko laťku již tím, jak perfektně udělali interiér. Já se jako téměř vždy na káblíky vybodl a přestože jsem se snažil, tak palubku tak dobrou jak Zdeněk prostě nemám. Asi by to chtělo více "odvahy" při suchoštětcování.
Recenzi napíše určitě někdo povolanější a tak se omezím jen na pár postřehů ze stavby:
Jedná se o naprostou technologickou špičku a co do kvality výlisků, lícování a ostrosti neznám model, který by byl lepší.
Jako vždy je u modelů Tamiya potěšitelné, že konstrukce je řešena i s ohledem na lepení a lícování jednotlivých detailů a tak se vám nemůže stát, že je vtok umístěný na místě, kde by bylo po přilepení vidět broušené místo, že zaměníte díly a nebo, že je nalepíte křivě.
Interiér je mimořádně detailní a valné většině modelářů bude postačovat to co nabízí stavebnice.
Prostor pro zlepšení, ale určitě je a v tomto smyslu se těším i na připravované plechy od Eduardu. Jsem si jistý, že lept bude obsahovat pedály řízení, které jsou ve stavebnici určitě k náhrazení. Diskutabilnější bude leptaná a barvená palubka, protože ta stavebnicová je po nalepení obtisku výborná.
Pokud někdy v budoucnu vydá Eduard stavebnici Bf 109 v 1/72, tak bych si dovolil zalobovat pro řešení palivové trubky stejně jak ji mají udělanou ve čtvrtce, tj. z průhledného plastu a dolepovanou zvlášť. Tak jak ji má lisovanou Tamiya, tedy spolu s panelem na pravé straně kokpitu je velmi obtížné ji vymalovat tak, aby to bylo ostré a čisté.
Při lepení trupu vynikne absolutní přesnost výlisků a Tamiya má dokonce techniologicky vyřešenu i charakteristickou linku na hřbetu i spodku trupu a po slepení vznikne skutečně jemná spára, která má přesnou hloubku jako rytí. Ostatně návod na to upozorňuje.
Při lepení celků trup/křídlo jsem si však vypomohl rozpěrkou, která zajistí dokonalé lícování spoje. Jsem zvědavý jestli tohle potvrdí i trojice z Brna. Rob rozepřít trup nemusel.
Nyní mě čeká nýtování a kompletace.