boticka5 píše:Nejdříve vám chci pochválit stavbu, fakt super.
Chtěl bych se vás zeptat, jaký je rozdíl mezi těmi třemi stavebnicemi co výrábí Gas Patch ? Chtěl bych si postavit čechoslováka, ale nevím kterou z nich mám vybrat. (třeba to popmůže i jiným)
Děkuji
Československé Salmsony byly téměř s jistotou vyrobeny ke konci války. Podle sériového čísla to ale odvodit nejde. Kromě mateřské továrny je vyráběly další firmy a existovalo několik číselných řad. Naše Salmsony vyrobila firma Latecoére (jeden jediný kus vyrobil Hanriot - ten k nám ale víceméně zabloudil odjinud) a vzhledem k malému rozptylu čísel se dá předpokládat, že byly uskladněny a do "Velké války" už nezasáhly. Jinak by asi následoval přirozený úbytek a v číselné řadě se nebudou vyskytovat případy, kdy jdou sériová čísla za sebou (např. 4489, 4490, 4491) nebo téměř za sebou (např. 4440, 4445, 4446).
Pokud chceš stavět československý aeroplán, tak nejspíš "Late type". Určitě ne "Mid type" - na stránkách GasPatch models je vidět nápadný detail - na levé straně trupu najdeš bouli krytu generátoru, která je štíhlejší a kapkovitější než u "Late type". Ani tak to není úplně bez komplikací a asi je třeba prozkoumat fotografii konkrétního stroje - schválně se podívej na přiložené detaily čs. Salmsonů a přepočítej "žábry" před krytem generátoru. Zároveň u první fotografie zaregisruješ, že je ten kryt o něco delší. Aeroplány se prostě v detailech liší. Další problém je, že na fotografiích málokdy vidíš zároveň sériové číslo na ocase (pokud tam vůbec je) a detaily na levé straně čumáku.
P.S.: stavbu musím samozřejmě také pochválit. Parádní práce. Poslintal jsem klávesnici. To se mi tu ostatně stává dost často.