Tak se pomalu vracím k tomuto kousku kluci - stodesítka je komplet onýtovaná, na první pokus samozřejmě místy více či méně úspěšně; obě kolečka od pana Douska ale odvádějí skvělou práci (na rozdíl od mých očí a pracek). Dal jsem dokopy nejprve VOP a pohlídal si geometrii pomocí jednoduchého přípravku s polystyrenu. Pak jsem přilepil křídla; snažil jsem se zase o celkovou geometrii a udržet horní spáru co nejlepší, bohužel dole mi to udělalo docela paskvil - ale viděl jsem podobné problémy i u ostatních staveb od Eduardu, snad i Martin Rychlý myslím někde spodek tmelil.
Oproti fotce mám už přilepené SOP a Dackelbauch - černé linky nýtových řad jsou zbytek tužky, kterou jsem si je předkresloval
Spodek trupu je momentálně už zakrytý Dackelbauchem, tam jsem nýtoval jako na prvním místě a spíše zkušebně
Příště už budu vědět, že se nemám bát nalepit a pak teprve onýtovat kryty chladičů (leptané mřížky jsou nabarvené a vlepené dovnitř, zakryté jednoduše odstranitelnou maskou z pásky). Taky si určitě ohlídám kryt 20mm kanonů, protože mi blbě drží a prohýbal se při nýtování - naštěstí je to už celé zakryté břichem nádrže (které ze stavebnice tak úplně přesně neodpovídá fotkám ani výkresu, ve skutečnosti jako by mělo nějakou obšívku po obvodu napojení na trup).
Co mě teď čeká, jsou podvozkové nohy (tam asi jenom doplním hadičky), šachty a kryty (tam se pokusím naznačit mechanismus zavírání) - ty budou RLM02. Jak jsem u Martina viděl, lepil skleník až po kamuflážní barvě. Jestli to fakt tak dobře sedí, asi půjdu podobnou cestou. Díky za tipy na RLM66 do skleníku, pořád si ale ještě pořád nejsu jistý. Připomínám, že krom přístrojů mám kokpit komplet v RLM02, tak nevím, jestli by ty rámy v rozdílné barvě nebyly jak pěst na oko. Bohužel asi nic v tomto není stopro jistota, tak se možná dám cestou, která bude nakonec více oku lahodící
Ahoj Tome. Máš to moc pěkné. Mě se to líbí. Jak ti sedl čumák se zbraněmi na zbytek trupu? Obdobně motorové gondoly na křídlo? U tvého modelu to vypadá, že ses s tím popasoval dobře a vše ti pěkně sedlo. Nebo jsi také hodně tmelil a brousil?
Jirko ahoj, díky moc...no nebyla to místama žádná hitparáda: - motorové gondoly nahoře neseděly nahoře na tom usazení, musel jsem vypodložit, aby tam nebyl schod...samozřejmě na jedné mi ten horní spoj půlek gondol povolil, takže je tam tmelení, broušení a opravovaného rytí až až; dole jsem podvozkové šachty trochu rozpíral, aby sedly do určeného prostoru a stejně jsem musel trochu tmelit a přerývat; stejně tak vzadu - tam jsem samozřejmě nechal tu spáru mezi gondolou a klapkou, ale taky jsem to opravoval, protože nebyla rovnoměrná. - čumák taky neseděl úplně přesně - nahoře a dole cajk, ale po stranách jsem měl schod, jako by to bylo trochu do boku - myslím že to bylo spíš nějakou chybkou či špatným sbroušením při stavbě té vnitřní partie; venku jsem to pak dotmelil, přebrousil a přeryl. Schod tam na dotyk pořád trochu je, ale není už to až tak hrozné.
Jelikož jsem ale zatím nestavěl žádný z nejnovějších Eduardích modelů a dlouho jsem neměl v rukách ani nějakou Tamku, tak to beru jako celkem běžnou stavbu; kterou si částečně komplikuju svýma chybama. Prostě ta stavebnice má své roky a já své limity (a vice versa). Včera mě napadlo, že si budu psát nějaký stavební deník, protože mám v plánu ještě nočníky C-6 a G-4. Budu snad aj víc fotit - jakmile dodělám vychýlené výškovky a stříknu nohy a šachty RLM02, tak přidám fotky některých těch komplikovaných detailů.
Díky za odpověďi Tome. Máme to stejně. Jen jsem chtěl vědět, zda ses potýkal se stejnými potížemi. Mám jednu 110ku hotovou a dvě ve fázi rozpracování a všude mi to vycházelo stejně. Je fajn vědět, že v tom nejsem sám.
Ahoj, tak hlásím šachty a podvozky jsou nabarvené RLM02 (stejně jako skleník zevnitř), vnitřní půlku levého křídla jsem ještě trochu přetmelil a přeryl (ta strana byla proti trupu lehce propadlá). Odstranil jsem táhla na ovládacích plochách a zkusil je udělat o něco lepší. Není to až tak dobře, jak to ukazoval Jirka Vránek, ale furt lepší jak ty knedle ze stavebnice. Díky obalu od Pikniku a výkresům z REVI publikace jsem si taky troufnul poopravit tu Dackelbauch nádrž, proti fotkám a výkresům vypadá ze stavebnice dost bídně. Odvrtal jsem dva otvory vepředu, naryl úchyty po bocích, doplnil víčko a vytvořil komplet obšívku po obvodu (čtu teď Patricka O'Briana, tak mě jiný název nenapadá )
Původní bakule jsem částečně odříznul
Navrtáno a jako táhlo jsem použil tenký drát (už mám i tenčí, ale vím že plochý kus by byl ještě lepší)
Podobná úprava na VOP
Původní podoba nádrže, porovnejte s fotkou opravdové Dackelbauch mašiny ze začátku tématu či co se dá najít na netu
Obmalovat, vystřihnout z měkkého plechu a po částech (podle spár na předloze) postupně přilepit vteřiňákem. Vepředu známý vystřihovánkový zoubkový trik pro oblé části a trocha tmelu
Zítra to trochu ještě přejedu šmirglem, až Dissolved Putty komplet zaschne
Já vím, že je to takhle rozbroušené a protmelené docela ekl na pohled, ale chtěl jsem ukázat, co jsem se snažil proti stavebnici vylepšit. V dalším kroku to trochu ještě přebrousím kde tmel přebývá a fouknu to surfem. Snad už naposled, rád bych pokročil ke "kamuflážní" (rozuměj černé) barvě
Dovolím si trochu opatrné radosti a můžu říct, že jsem zatím s černou celkem spokojen (AK RC001). Ředěno Gunze levellingem asi 3:1 až 2:1 ve prospěch ředidla, ale spíš tak baj voko do pidikelímku bez rysek. Poprvé jsem na tak velké plochy použil téměř novou H&S Blue line 0,2mm a fakt super. Umět to aspoň z poloviny dobře, jak dobře jede ta pistol, tak si pískám a nepronásledují mě po nocích předtuchy hádků na nočních Ju-88. Akorát že ta černá RC akutně dochází (jasné, vylil jsem trochu, proč ne), snad v Lysé někde splaším novou.
V levém křídle doplněný náznak světlometu
Focení i s drobotí, ale stejně jsem určitě něco zapomněl tou černou fouknout
Dackelbauch a její scratch obšívka nevypadá špatně, jsem rád, že jsem to zkusil
Není to na fotkách tak úplně vidět, ale někde jsem středy panelů nestříkal úplně poctivě do černa, aby to zůstalo trochu jakoby vyšisované. Další krok asi bude ještě lehké dostínování s lehkým nádechem do šedé, něco jako kokpitové RLM66 (nebo mám zkusit zesvětlit jinou barvou...?) na středy některých panelů a exponovaná místa. Potom lesklý lak pod obtisky, obtisky, matný lak (polomat by mi přišel až moc, nebo...?) a nějaká ta patina. Abych si ušetřil potenciální katastrofy (nebo si jich naopak přivodil ještě víc), nalepím asi skleník až po zalakování nebo patině. Viděl jsem to tak na několika stavbách a snad to bude cajk.
Co jsem ale opomněl nafotit a trochu mě trápí, jsou lehce zanikající porty na levém křidélku dole (které jsem blbec nejprve zespodu onýtoval a pak musel tmelit). Přemýšlel jsem, že zkusím někde vysockovat úplně nové křidélko, ale pod barvou ty tmelové orgie už nejsou tak hrozné a trochu kontrastu možná pak nahoním stínováním oleji. Starosti mi taky dělají červené popisky na trupu (čísla přepážek?), které REVI bokorys ukazuje, ale můj arch neobsahuje. Nemáte někdo tip, kde by se červené čísla a popisky na noční Bf-110 daly sehnat? Pokud ne, asi s tím budu muset žít, že je prostě vynechám...
UP pro Jirku Vránka, co už mi tu prý dlouho neviděl nic nového a kontaktní foto ze včerejšího nočního lakýrnického dýchánku. Nejprve jsem zamaskoval místa, kam přijdou kříže a označení...a pak mě trklo, že trup vlastně skrz plno popisek maskovat nemá cenu. Je to Super Clear III ředěný levelingem asi 1:4, možná aj víc. Vrstev docela hafo, ještě to možná zkusím trochu přebrousit (mám ale jenom 3000 GSI utěrku, tak fakt jenom opatrně zkusím).
Na pár místech mi papírová páska strhla černou barvu až na surf, ale to po obtiscích opravím. Mám v plánu dát popisky podle eduardího návodu, plus samozřejmě ty Owl markingy. Malinkatá čísla přepážek a ještě jinou popisovací droboť má REVI bokorys v červené, ale ty nemám a nesahnal jsem - takže černé je tam ani dávat nebudu. Jinak krom základní černé jsem ještě před lakem trochu dolaďoval místa opotřebení a středy některých panelů mixem černé a šedé tamky, ale na fotkách to vidět není...
Pěkná práce. S popiskama bych si moc starostí nedělal. Celočerné stroje byli ve většině případů polní úprava kamufláže a mechanici se zakrýváním popisek nebo jejich opětovným nanášením moc nezdržovali. Budeš nějak znázorňovat omlácenou náběžnou hranu? Matný lak určitě nepoužívej. na fotce je jasně patrný pololesk nebo dokonce lesk.
Kluci díky moc, no akorát to jde pomalu... Tu náběžku bych asi houbičkou lehce "očipoval" nějakou tmavě šedou barvou nebo co myslíš Peťo...? Stejně tak bych lehce odřel aj jiné místa podle fotek ostatních černých stodesítek...ale to už jenom decentně...
Jinak fotky je ukazují v různých stádiích, asi bych to tady taky viděl na nějaký polomat. Víc patiny bych pak chtěl přidat na lak, trochu to ještě tu jednolitost rozbije a s olejovkama si přece jenom věřím víc jak na patinu pistolí...
Trocha středeční frustrace - v noci jsem smolil dekály, pěkně postupně a levou stranu mám komplet. Bohužel dekály od OWLu sice potěšily příjemným použitím a dobře po adhesolu okopírovaly povrch, ale tohle jsem nečekal:
Takhle pěkně šedé jsou na archu...
...a tohle mi udělaly na černém podkladu - ganz bílé
Bokorys z REVI a hlavně tahle fotka říkají, že bílou určitě ne!
To bílé H má v obtisku správně bílou konturu, ale na modelu bych to teď nepoznal, kdybych nevěděl, že tam je. Napadá mě leda dva tři panáky slivky, hodně naředěnou světle šedou s retardérem a zkusit to nejtenčím štětcem promalovat, než označení půjde pod vrstvu finálního laku. A pak už jenom případně korigovat washem...
Napsal jsem jim mail a uvidím, co k tomu řeknou. Na prachy zpátky dlabu...a nevím, kdyby mi třeba poslali náhradu, možná bych dokázal ty zavadlé odstranit (dávat to dvojitě přes starý obtisk bych asi nechtěl). Jinak fakt ten štětec no... Včera v noci jsem dodělal obtisky na pravé půlce mašiny, akorát teď jsem to kódové označení vynechal. Popisky jenom které byly červené, popř. které jdou vidět na fotce předlohy či jiných nočních stodesítek. Už se těším, jak to zalakuju a budu patinovat...