Stránka 2 z 8

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 18 zář 2018, 05:16
od Marek Nováček
Pěkná stavba a děkuji za perfektní úvodník =D> =D>

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 23 zář 2018, 18:24
od Marcel Matuška
Marek Nováček píše:Pěkná stavba a děkuji za perfektní úvodník =D> =D>

Také děkuji. Velmi mne těší, když to někoho zaujme.

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 23 zář 2018, 18:49
od Marcel Matuška
Tak jsem zainvestoval do nových nýtovacích koleček.
Trup jsem ještě onýtoval tím starým, kde bylo pro vlastní kolečko použito hodinářského ozubeného kola.
100_1322.JPG

Vpichy od takového kolečka jsou hranaté a ve větší míře také dochází k vytlačování okolního materiálu nad povrch. Byl jsem na něj ale zvyklý a ta zmiňovaná hranatost vpichů je vidět jen při zvětšení na fotkách... K zakoupení nových koleček mne donutil zejména fakt, že kolečko začalo mít vůli a hůře se s ním už držela rovina.
100_1323.JPG

Jak jsem již psal v předchozím příspěvku, tak jako náhradu jsem si vybral nástroje od Douska s kolečky Rossie the Riveter. Schválně píši v množném čísle, protože jsem zainvestoval více než dvojnásobnou částku a koupil jsem si rovnou i dvojité kolečko. To našlo uplatnění hned tady na vršcích křídel a s investicí jsem spokojený, protože bez něho bych to takhle určitě neudělal.
100_1324.JPG

Jinak při srovnání s tím předchozím kolečkem jsou ty nové od Douska o poznání jemnější a také vytlačují méně materiálu. Až mám skoro strach, jestli to není až moc jemné a jestli tam bude držet wash...no, uvidíme.
100_1325.JPG

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 23 zář 2018, 19:15
od Hansi
Je to Dousek, nie Doušek ...

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 23 zář 2018, 19:30
od Bari Ball
Marceli nemusíš sa obávať! Mám tie isté a nitoval som s nimi Kittyhavky. Sú velmi dobré.

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 23 zář 2018, 19:46
od Marcel Matuška
Hansi píše:Je to Dousek, nie Doušek ...

Děkuji za připomínku. V textu opraveno a velmi se tímto omlouvám panu Douskovi za zkomolení jeho obchodního jména. Vůbec nechápu, jak jsem na to přišel ](*,)

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 23 zář 2018, 19:51
od Marcel Matuška
Bari Ball píše:Marceli nemusíš sa obávať! Mám tie isté a nitoval som s nimi Kittyhavky. Sú velmi dobré.

Igore, děkuji za dodání důvěry. Četl jsem na ně velmi pozitivní recenze a jsem rád, že i Tvá osobní zkušenost s jejich použitím a konečným výsledkem ty recenze potvrzuje.

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 24 zář 2018, 07:32
od ujík
Sem budu chodit nakukovat. ;-I

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 02 říj 2018, 21:12
od Marcel Matuška
Pokračuji trochu na přeskáčku se stavbou Fw-190A-6/R7. Toho tady letos stavěl Karel Pilát, takže má stavba určitě nebude nijak moc objevná. Použiji ale trochu jiný postup, jak se k této verzi dopracovat. Nejméně práce s úpravami by podle mne byla kombinace trup A5 plus dodatečné pancéřování a křídla early A8 se zadní částí centroplánu A5. Při této kombinaci je ale třeba použít dvě stavebnice a zbylé díly nelze nijak zkombinovat, takže zůstanou jako odpad (stavěl jsem takto už normální A6). Jako základ pro tuto stavbu tedy použiji verzi A8 s raným křídlem. A to jednak proto, že pancéřování mělo na A6/R7 jinak rozdělené panely a oproti A8/R2 se to musí stejně předělat a pak při této volbě je minimální odpad nevyužitých dílů.

Na A8 bude tedy třeba zrušit tyhle krytky související se zařízením MW50 a zatmelit spodní zámky krytu motoru.

100_1129.JPG

100_1143.JPG

Pancéřování budu vyrábět z destičky Evergreen 0.2 mm.

100_1145.JPG

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 02 říj 2018, 21:33
od Jan Pavlik
On to bude mít Karel asi lépe nastudovaný, ale mě přijde, že bílá 2 měla normální pancíř jako verze R2 a ten odlišný měla bíla 7 co stavěl Karel, možná se pletu?

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 02 říj 2018, 23:07
od Marcel Matuška
Jan Pavlik píše:On to bude mít Karel asi lépe nastudovaný, ale mě přijde, že bílá 2 měla normální pancíř jako verze R2 a ten odlišný měla bíla 7 co stavěl Karel, možná se pletu?

Bílá 2 i bílá 7 byly obě verze A6/R7 a ty měly první provedení pancířových plátů, které bylo odlišné od pozdějšího provedení u verze A8/R2. Tady je detailní foto rozdělení pancířových plátů u verze A6/R7.
Pancíř A6-R7.jpg


Vím o dvou dostupných fotkách bílé dva, ale bohužel ani na jedné není zrovna ten pancíř dobře vidět.
Back up disck photos 129.jpg
Back up disck photos 129.jpg (12.25 KiB) Zobrazeno 4097 krát


Ten profil, který mám použitý v úvodu, je podle mne špatně. Odlišné provedení pancíře u verze A6/R7 se mimo jiné dá dohledat i v knize "Focke Wulf Jagdflugzeug - Fw 190A, Fw 190 «Dora», Ta 152 H" od Petera Rodeike.
1d552dc48e27ee108953af294a802e9a.jpg

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 02 říj 2018, 23:53
od kitir
Marcel Matuška píše:Pokračuji trochu na přeskáčku se stavbou Fw-190A-6/R7.

Pomůcka, možná užitečné pro ostatní.

100_1129.JPG

Chyby jsou také duplikovány v 1/48...

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 03 říj 2018, 06:55
od Karel Pilát
Marcel Matuška píše:Pokračuji trochu na přeskáčku se stavbou Fw-190A-6/R7.
... Pancéřování budu vyrábět z destičky Evergreen 0.2 mm.

Jenom si ohlídej, aby Ti ty pláty zakryly z boku i spodní rám dílu čelního štítku kabiny. Tohle má Eduard špatně i u A-8.

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 03 říj 2018, 08:08
od Jan Pavlik
Díky za informace [-o< ....taky mám tenhle typ v plánu.

Re: Bf-110 a Fw-190 „Viermot Experten“, Eduard, 1/72

PříspěvekNapsal: 03 říj 2018, 13:58
od Marcel Matuška
kitir píše:Pomůcka, možná užitečné pro ostatní.

Moc děkuji. Je vidět, že máš Fw-190 opravdu dobře nastudovanou [-o<

Já to na tomhle modelu asi předělávat nebudu, protože už mám hlavní sestavy křídla a trupu v kupě i s vyleštěným povrchem připraveným na surf.
Nicméně to budu aplikovat na ty další dvě stodevadesátky a předpokládám, že i pro ostatní je toto určitě užitečné ;-I