Bf 109G-4 aneb "Když chybí kyslík" duel 1/72 a 1/48

Vážení příznivci drobných plastikových arytmií, malých přestaveb a Luftwaffe. Vítejte u druhého dílu našeho
"Duelu". Vítáni jsou samozřejmě i všichni ostatní, včetně zvědavců, čumilů, kibiců potažmo odborníků.
Náš skromný dvoučlenný (zatím) spolek si vás dovoluje pozvat ke sledování dalšího dílu tématicky zamě-
řeného na prototypy a zkušební stroje Luftwaffe 1935 - 1945.
Ve druhém pokračování byl vylosován další z bezedného klobouku prototypů a bizarností Luftwaffe stroj
Bf 109G-4 s pokusnou aparaturou vstřikování kapalného kyslíku do turbodmychadla běžného motoru Daimler Benz.
Tento nápad ovšem pochází z tykve mého kolegy Lukáše, takže na krkolomné nápady vyrovnává na 1:1. Jsem si
poměrně jistý, že až nastane ten správný čas, dostaneme vypolstrované pokoje bez kliky hned vedle sebe. Při
troše štěstí to bude jedna dvoulůžková cimra...
Stavby prvního dílu zde: viewtopic.php?f=57&t=117767
Lukášova 1/72 v galerii zde: viewtopic.php?f=6&t=120076
Moje 1/48 v galerii zde: viewtopic.php?f=6&t=120250
Co se předlohy týče, nelze dohledat moc informací. Letoun byl upraven z klasické verze G-4 výrobního bloku
začínajícího s velkou pravděpodobností 14 8xx (kresba 14 851). Byl osazen překrytem kabiny typu "Erla Haube",
krátkým anténním sloupkem, vyšší dřevěnou směrovkou a ostuhovým kolem z verze G-6 (nevím, jak na to autor
přišel, když na fotkách není ostruha vůbec vidět). Byl celkem silně přestříkán (zadní část se jeví tmavší,
patrně RLM 74. Rám překrytu kabiny je vůči trupu velmi tmavý. Pohrávám si s myšlenkou, udělat ho v kombinaci
RLM 66/76. Do něj směrem od kraje dovnitř (ke sklům) zasahují pole kamuflážních barev RLM 74/75. Sloupek
antény je taky velmi tmavý. Barva "roury" bude v první třetině asi holý plech(?) a zbývající delší část RLM 02.
Na ní jsou vidět také malé tmavší přestřiky barvou v pravidelných vzdálenostech. Zřejmě se jedná o přestříkání
nýtů nebo svarů, to je ve hvězdách.
Na vrtulovém listu (možná ne jenom na jednom) je jakýsi nápis, zřejmě křídou. Přečíst ho nedokážu, ale něco
tam načmárám, aby autenticitě bylo učiněno za dost.
Pro letoun Luftwaffe je také velmi netypické označení stroje "H I", což má údajně znamenat letoun číslo 1
zkušebního pilota Karla Hannese. Na tomto stroji, který měl výrazně lepší rychlost stoupání dosáhl jiný
zkušební pilot Hans-Bruno Fay sestřelu výškového průzkumného Spitfiru. Stroj byl testován v belgických
Antverpách v Deurne v první třetině roku 1943.
Kolega patrně zvolí jako výchozí bod pro měřítko 1/72 stavebnici AZ a já opět poškádlím eduardí Overtrees
ve čtvrtce. Ku pomoci nám budou ještě sloužit trubičky patřičných průměrů ke ztvárnění "rouroústrojí"
na levoboku.
Protože na TH+TX ještě pár drobností chybí, jen jsem vycvaknul z rámečku díl trupu a začal trochu poměřovat co a jak.
Nevyužitou směrovku jsem vzal z rámečku už postavené G-6. Rovněž tak kabinu Erla Haube a ostruhové kolo.
Takže není ani potřeba znásilňovat jinou stavebnici. Stavbu začnu pravděpodobně zítra...
A co na to můj český kolega El Key?
"Duelu". Vítáni jsou samozřejmě i všichni ostatní, včetně zvědavců, čumilů, kibiců potažmo odborníků.
Náš skromný dvoučlenný (zatím) spolek si vás dovoluje pozvat ke sledování dalšího dílu tématicky zamě-
řeného na prototypy a zkušební stroje Luftwaffe 1935 - 1945.
Ve druhém pokračování byl vylosován další z bezedného klobouku prototypů a bizarností Luftwaffe stroj
Bf 109G-4 s pokusnou aparaturou vstřikování kapalného kyslíku do turbodmychadla běžného motoru Daimler Benz.
Tento nápad ovšem pochází z tykve mého kolegy Lukáše, takže na krkolomné nápady vyrovnává na 1:1. Jsem si
poměrně jistý, že až nastane ten správný čas, dostaneme vypolstrované pokoje bez kliky hned vedle sebe. Při
troše štěstí to bude jedna dvoulůžková cimra...
Stavby prvního dílu zde: viewtopic.php?f=57&t=117767
Lukášova 1/72 v galerii zde: viewtopic.php?f=6&t=120076
Moje 1/48 v galerii zde: viewtopic.php?f=6&t=120250
Co se předlohy týče, nelze dohledat moc informací. Letoun byl upraven z klasické verze G-4 výrobního bloku
začínajícího s velkou pravděpodobností 14 8xx (kresba 14 851). Byl osazen překrytem kabiny typu "Erla Haube",
krátkým anténním sloupkem, vyšší dřevěnou směrovkou a ostuhovým kolem z verze G-6 (nevím, jak na to autor
přišel, když na fotkách není ostruha vůbec vidět). Byl celkem silně přestříkán (zadní část se jeví tmavší,
patrně RLM 74. Rám překrytu kabiny je vůči trupu velmi tmavý. Pohrávám si s myšlenkou, udělat ho v kombinaci
RLM 66/76. Do něj směrem od kraje dovnitř (ke sklům) zasahují pole kamuflážních barev RLM 74/75. Sloupek
antény je taky velmi tmavý. Barva "roury" bude v první třetině asi holý plech(?) a zbývající delší část RLM 02.
Na ní jsou vidět také malé tmavší přestřiky barvou v pravidelných vzdálenostech. Zřejmě se jedná o přestříkání
nýtů nebo svarů, to je ve hvězdách.
Na vrtulovém listu (možná ne jenom na jednom) je jakýsi nápis, zřejmě křídou. Přečíst ho nedokážu, ale něco
tam načmárám, aby autenticitě bylo učiněno za dost.
Pro letoun Luftwaffe je také velmi netypické označení stroje "H I", což má údajně znamenat letoun číslo 1
zkušebního pilota Karla Hannese. Na tomto stroji, který měl výrazně lepší rychlost stoupání dosáhl jiný
zkušební pilot Hans-Bruno Fay sestřelu výškového průzkumného Spitfiru. Stroj byl testován v belgických
Antverpách v Deurne v první třetině roku 1943.
Kolega patrně zvolí jako výchozí bod pro měřítko 1/72 stavebnici AZ a já opět poškádlím eduardí Overtrees
ve čtvrtce. Ku pomoci nám budou ještě sloužit trubičky patřičných průměrů ke ztvárnění "rouroústrojí"
na levoboku.
Protože na TH+TX ještě pár drobností chybí, jen jsem vycvaknul z rámečku díl trupu a začal trochu poměřovat co a jak.
Nevyužitou směrovku jsem vzal z rámečku už postavené G-6. Rovněž tak kabinu Erla Haube a ostruhové kolo.
Takže není ani potřeba znásilňovat jinou stavebnici. Stavbu začnu pravděpodobně zítra...
A co na to můj český kolega El Key?