Dalším důvodem, proč mám MPM, jsou dekály. Chci čs mašiny a protože ty má MPM krabičkově obsazené, nebyl dosud důvod na aftermarket. Jinak řečeno, na aftermarket dekály by nebyl model. Dále mám dekály Avalon, a zatím zvažuju použít je + popisky MPM. Na dekálech Avalonu je chyba v popisu "Pařížanky" a to, že se jedná o prototyp L-39. Nebyl to prototyp už proto, že Pařížanka nesla nádrže. Prototypy L-39 ale byly verze C a ta nemohla nádrže nosit. Na Céčku byly závěsníky jen kvůli nácviku zbraní jako bombardování a zřejmě i pro raketové bloky UB-16 (ale ty rakety již nevím jistě). Mechanické zavěšení je stejné, prostě na oko, ale na UB musí být ještě elektroinstalace a ovládání v kabině. v Paříži byl vystaven prototyp L-39ZO, který měl 4 závěsníky, úpravu konstrukce a mohl i tedy nést nádrže.
Při popisu L-39 vycházím hodně z mé paměti, L-39 jsem se učil na typovku jako mechanik, ale je to již dávno. Korekcím mých tvrzení se proto nebráním. Dále mohu doporučit stránku l-39.cz.
Další verzí byl letoun L-39ZA, který měl instalovaný kanon GŠ-23 umístěný pod trupem a zásobníkem na 150ks nábojů, přístupný z levé strany v oblasti přední kabiny. To zmiňuji proto, že ačkoli je TRM označena jako L-39C, je v rámečku i kanon a na křídle dírky jako příprava nalepení 4. závěsníků, což je špatně. Céčko mělo dva závěsníky, na každém křídle jeden. Závěsníky ale nejsou ve stavebnici obsaženy a návod k nalepení kanonu nenabádá.
Moje stavba a srovnání bude tedy ryze subjektivní a nekorektní a tak bude na každém, co si z toho veme - a tak mi nenadávejte.

K dostání jsou již tři sady doplňků od Eduardu, malá do kabin, pásy a velká sada. Mám tu menší, pásy a oboustranné masky, které jsou podle mého o otevřených překrytů nutností (pokud si je tedy někdo nevymaskuje sám).
A zatím tedy jen slovní popis Trumpety. Model je z vícedílné formy, což pro nás znamená, že má rovnoměrně rytí po celém trupu, nikde se neztrácí. Jeho velikost (jemnost a hloubka) je podle mého tak akorát - není vlásenkově tenké aby se muselo prorývat ani humpolácké Airfixí. Podle výkresů na výše uvedené stránce jsem zatím našel jednu krytku navíc na pravé polovině trupu. Podle mě tedy trup dobře odpovídá verzi C. Co bude tedy v kabičce verze ZA bude překvapení. Od forem je na trupu jemná linka, která bude stačit přelíznout smirkem. Krytky mají naznačené rychlošrouby "tečkami", jiné znázornění nýtování na trupu není. Malinko nýtování je na křídlech.
V modelu jsou obsažené i podvozkové šachty. Ty jsem zatím blíže neprohlížel, na modelu je asi zavřu. Kryty podvozkových šachet nezůstávaly otevřené, i při poklesu tlaku v hydraulice zůstaly zavřené, měly mechanický zámek. Pokud jsou někde na letounu otevřené, udělalo se to ručně. Ale je tedy možné mít na modelu šachty otevřené i zavřené.
Dále má model oddělené kormidla i klapky, mimo výškovky - kde je to potřeba nejvíce. Výškovka měla pružinový posilovač, který na zemi tlačil výškovku na "nataženo" tj byla nahoru. Bylo možné aretovat knipl a poté byla výškovka malinko potlačená. Klapky jsou zjednodušené, na letounu byly Fowlerova typu - měly ještě slot, což u modelu není. Klapky se nesklápěly, ale vyjížděli v rolnách po vodítkách ven - ty mají takové aerodynamické kapky - kryty - na horní straně křídel. Při stavbě si posoudím, jak moc modelově lze udělat klapky otevřené či je lepší je nechat zavřené. Měly dvě polohy (mimo zavřené) na start a přistání a při pojíždění se používala menší otevřená poloha (tuším že na start).
To be continued.....