A-4C a F-8E “From Hancock to Hanoi Hilton” 1/72

Protože jsem teď něco málo dodělal, tak si tady zakládám další tematickou stavbu, která se mi již delší dobu honí hlavou. Tentokrát to bude trochu „z jiného soudku“ a to sice z období války ve Vietnamu. Konkrétně je námětem této stavby příběh dvou letců z letadlové lodi CVA-19 USS Hancock, kteří byli v v rámci operace „Rolling Thunder“ v červnu roku 1966 krátce po sobě sestřeleni a oba strávili téměř 7 let v severovietnamském zajetí.
Nejdříve tedy pár slov a obrázků k příběhu pilota A-4C Paula Galantiho. Ten byl v říjnu 1964, přiřazen k jednotce VA-216 dislokované na zmíněné letadlové lodi USS Hancock, která v říjnu 1965 připlouvá do oblasti Jihovýchodní Asie, aby se zúčastnila letecké kampaně „Rolling Thunder“. Galanti odlétal 97 bojových misí, než byl 17. června 1966 sestřelen severovietnamskou protiletadlovou obranou a následně zajat. Téměř 7 let pak strávil v nechvalně známém zajateckém komplexu „Hanoi Hilton“ a válečným zajatcem zůstal až do svého propuštění 12. února 1973.
V osudný let pilotoval Galanti Skyhawk A-4C, NP-693, Bu.No. 149528, který však není fotograficky zdokumentovaný a zřejmě se ani nejednalo o jeho stroj.
Sám Galanti je vyfocen u stroje NP-694, Bu.No. 148442, na kterém bylo údajně uvedeno jeho jméno. Tento stroj je také podstatně lépe zdokumentován.
Navíc byl tento stroj také předmětem rekonstrukce a jeho slavnostní kolaudace se v červnu 2006 zúčastnil i sám Paul Galanti.
Nejdříve tedy pár slov a obrázků k příběhu pilota A-4C Paula Galantiho. Ten byl v říjnu 1964, přiřazen k jednotce VA-216 dislokované na zmíněné letadlové lodi USS Hancock, která v říjnu 1965 připlouvá do oblasti Jihovýchodní Asie, aby se zúčastnila letecké kampaně „Rolling Thunder“. Galanti odlétal 97 bojových misí, než byl 17. června 1966 sestřelen severovietnamskou protiletadlovou obranou a následně zajat. Téměř 7 let pak strávil v nechvalně známém zajateckém komplexu „Hanoi Hilton“ a válečným zajatcem zůstal až do svého propuštění 12. února 1973.
V osudný let pilotoval Galanti Skyhawk A-4C, NP-693, Bu.No. 149528, který však není fotograficky zdokumentovaný a zřejmě se ani nejednalo o jeho stroj.
Sám Galanti je vyfocen u stroje NP-694, Bu.No. 148442, na kterém bylo údajně uvedeno jeho jméno. Tento stroj je také podstatně lépe zdokumentován.
Navíc byl tento stroj také předmětem rekonstrukce a jeho slavnostní kolaudace se v červnu 2006 zúčastnil i sám Paul Galanti.