Stránka 1 z 2

Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 06 úno 2016, 22:46
od DUNDR
Model KP, bude to krabička s minimálním upgradem. Do kokpitu použity dekály ze stavebnice, jen jsme nedal pásy přes opěradla, ale úchyty vycházejí z "oválků" v opěráku. Upravena jen POMka, aby byly synchronní a ne jedna na volnoběhu a druhá na plný plyn. Doplněny lampičky, kožené madlo na štítku a vnitřní trubková konstrukce překrytu. Návod uvádí kokpit v modrošedé, reálně i dle fotek je to čistě světle šedá. Kola jsou asi o 1 mm větší / reál 420 mm /
Budu dělat vojenskou UC-124. Dekál kódů zespodu je určitě menší než reál. Fotek mnoho není, mám pár pochybností:
1. O barvě vrtule zepředu. Dal bych tam spíše tu zelenou než žlutou, která je na fotkách ale už aeroklubových mašin.
2. Černé pole kolem výfuků. Na žádné fotce jsem to neviděl.
Poradí někdo?

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 08:43
od Pavel Klouček
Milane černé pole kolem výfuků měly určitě armádní 305ky, pak stříbrné 226ky a i některé barevné a prototyp Z-26. U armádních zelených mašin jsem to taky nikde nepotkal, ani u následné služby u aeroklubů. Vrtuli bych volil taky zelenou, ty žluté jsou spíš pro Z-226.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 09:48
od DUNDR
Ahoj, díky za fundovanou odpověď. Dobrá je recenze v Modeláři 6/2014, kde jsou nafoceny důležité detaily jako trimy, vyvažovací závaží a disky kol.
Odřízl jsem "bouli" na spodní straně levého křídla, což je kryt vypouštěcího kohoutu olejové nádrže a zatmelil vstup vzduchu v náběžce k olejové nádrži, inspirován v jiném tématu na toto éro:
viewtopic.php?f=897&t=100357

Pár fotek na dostupné doplňky, které uplatním až u verze C-205. Plechy dělá MARABU a resiny Pavla. Vylepšuje třeba kryt podvozkové nohy, který by měl mít u křídla rádius. Navíc jsem si nevšiml, že jedna noha je o 1 mm delší atak éro kulhá.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 10:07
od Pajas
Ne nekulhá. Je pravda že všechny letadla řady 26 občas takto stojí,ale je to dáno buďto špatnou funkcí tlumičů podvozku,někdy se při posunu po zemi do zatáčky nakloní a již se úplně nevrátí zpět. Stačí pohoupat za konec křídla a je to OK a nebo když nestojí na úplně rovné zemí tak dochází k přetékání palivy do nádrže jednoho křídla a pak se letadlo nakloní také. Ale v zásadě stojí rovné , obě podvozkové nohy jsou stejně dlouhé.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 10:13
od Pajas
Ještě k té fotce výše. Tady se jedná,pravděpodobně,o Z-126T , to znamená přestavba z nějaké Z-226(převážně nebo možná vždy Z226T). Tam potom zůstaly olejová nádrž v křídle , tedy platí ta spára a to vyboulení na spodní straně , padací ventil. A pozor , v kabině ovládání klapek pákou na pravé straně , ne elektricky jako u pravověrné Z-126. Došlo,v podstatě pouze k výměně pohonné jednotky a její zástavby do draku,instalace v trupu zůstali stále jako Z-226T , samozřejmě hlavní pilotní sedadlo je to přední.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 10:18
od Kubouš
Na reálném éru možná jsou stejně dlouhé, ale na modelu určitě ne. Delší nohu jsem vždycky v tlumiči rozřízl, ubrousil jeden "kroužek" a znovu slepil.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 12:39
od Pajas
Na modelu nevím, neznám,nemám, pro mně je to,bohužel, již měřítko mimo moje zrakové rozlišení.
Jen jsem psal že na skutečných letadlech se to objevuje,ale není to konstrukční úmysl,pouze chyba v tlumičích a určitý nedostatek palivové instalace.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 13:24
od DUNDR
No to by mne opravdu nenapadlo, že by byla ve skutečnosti jedna noha delší. samozřejmě jsem myslel model. Už to nebudu trhat, budu tedy tvrdit, že to občas bývá... Koukal jsem na fotky, že to rozhraní barev na vrtuli také asi podléhalo změnám. U těch C-5 je ta barva od špičky vrtule nějak dál než dnes. Naštěstí mám foto přímo na UC-124, bohužel jen zezadu.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 17:13
od Pajas
Jistě,ale na té fotce,co jsi sem dal je opravdu nakloněná na levou stranu. to je fakt a tak jsem raději psal jak to v reálu je.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 19:38
od DUNDR
Díky, pochopil. Nástřik Céčkami - spodek RLM65, vršek C54 Khaki green. Po nástřiku lesklého laku Superclear II , ředěného levellingem mi to udělalo krupičku a jsou tam matné fleky.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 07 úno 2016, 23:31
od Pavel Klouček
Nakonec si tedy šel do tmavé khaki? Já bych spíš hlasoval pro tu světlejší podle fotky. Ale jinak se to rýsuje pěkně.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 08 úno 2016, 00:05
od DUNDR
Světlou si schovávám až někdy na C-5. Ty světlé šedozelené už budu mít tři / C-6, C-104 a C-11 /, tak to bude ve vitrínce trochu kontrastnější.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 08 úno 2016, 01:29
od ujík
Sleduju všechny chlívky a moc pěkná práce všude. Ta hromadná skupinka je parádní. =D>

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 08 úno 2016, 11:12
od DUNDR
Díky za podporu. potřebuji poradit ještě se:
1. Spotřeboměry. V krabici "late" má KP i dekály na ukazatele stavu paliva. Znamená to, že vojáci používali jiné?? Nikde jsem nesehnal foto oné části.
2. Ta kolejnice, co se po ní odsouvá překryt počítám, že je v barvě kovu nebo "jetá" - odřená barva od používání ??
3. Černé lemy kolem prolisů madel. Byly na světlých C-5, ale tady nevím...
Předem děkuji za rady.

Re: Zlín C-105 Ranná verze , KP, 1/72

PříspěvekNapsal: 09 úno 2016, 20:15
od Samosseto
Pajas píše:Ještě k té fotce výše. Tady se jedná,pravděpodobně,o Z-126T , to znamená přestavba z nějaké Z-226(převážně nebo možná vždy Z226T). Tam potom zůstaly olejová nádrž v křídle , tedy platí ta spára a to vyboulení na spodní straně , padací ventil. A pozor , v kabině ovládání klapek pákou na pravé straně , ne elektricky jako u pravověrné Z-126. Došlo,v podstatě pouze k výměně pohonné jednotky a její zástavby do draku,instalace v trupu zůstali stále jako Z-226T , samozřejmě hlavní pilotní sedadlo je to přední.


Ovšem v případě OK-DVG se jedná původně o Zlín Z-26 / C-5 přestavěný na Z-126 a olejová nádrž v křídle byla doplněna při poslední GO v roce 1997 u Zlin-Avion Servisu. Klapky samozřejmě zůstaly elektrické.

Kontrolní otázka : Dokázal by někdo uhodnout, co má Z-126 OK-DVG z typu Z-326 Trenér Master ?