Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

PAKÁRNY

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 2444 • Stránka 44 z 163 • 1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 163
  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Airacutter » 18 úno 2019, 22:09

Tak to je riadna socharina =D> :sculptor:
49-53 Albánsko; 49 Sýria; 52 Egypt; 52 a 54 Guatemala; 53 DDR; 53 Irán; 56 a 57 Sýria; 57-59 Indonézia; 58 Libanon; 59 Irak; 59 Kambodža; 59-00 Kuba; 60-65 Kongo; 60 Laos; 61-63 – Kuba; 61 Dominikánska rep.; 63 J. Vietnam; 63 Irak; 64 Brazília; 65-67 Indonézia; 70-79 Kambodža; 70-73 Čile; 71 Bolívia; 76 Argentína; 79 Salvador; 81-82 Čad; 81-90 Nikaragua; 83 Grenada; 89-94 Panama; 86-91 ZSSR
Uživatelský avatar
Airacutter
 
Příspěvky: 1730
Registrován: 16 zář 2009, 12:13
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod hans dlouhán » 18 úno 2019, 22:21

To je řádnej masochismus =D> , ale jak se tak dívám na to srovnání s fotkou, není SOP na modelu úplně jiná? Tvarem i velikostí.
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Uživatelský avatar
hans dlouhán
 
Příspěvky: 9542
Registrován: 17 lis 2008, 19:34
Bydliště: Rakousko, kousek od Linze
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Dr. zvied » 19 úno 2019, 21:45

Ano. Původní vacuform byl koncipovaný jako A.304. Proto ten jiný tvar SOP. Dokud budu pracovat na trupu, nechám to tak. Zatím ještě nemám úplně promyšlené, jak se s tím popasuju.
Uživatelský avatar
Dr. zvied
 
Příspěvky: 1641
Registrován: 26 dub 2010, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod mitte » 20 úno 2019, 07:55

Mám takový pocit, že obsahem vacuformu A-304 od MH bylo i samostatné směrové kormidlo pro A-204 ne? Jako jediný "konverzní" díl.
Hotovo 1/72 2025:
Leopard 2A4 (Trumpeteer - mizerný model!), Praga Škoda L (Peewit)


Hotovo 1/72 2024:
2x S-199 (Eduard), 9K72 / SS-1B SCUD-B (Revell), Blenheim IF (Airfix), CB-36 (Tamiya), LT-40 (Attack), LT-35 (FtF), OA-30, (FTF), CS-199 (Eduard), B-36 (Hasegawa), S-92 (Revell)
mitte
 
Příspěvky: 619
Registrován: 19 črc 2005, 08:44
Bydliště: Tábor
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod JiříVránek » 20 úno 2019, 18:24

to je teda mazec ! ted už chápu co ti tak dlouho trvá. To Aero bude ůžasné ! pokud teda můžu názor, tak bych prvně zkusil vytvořit podlahu v místě pro pasažéry a pak se pasoval s trupem a následně s interiérem. přijde mi škoda to lepit k sobě a pak zase rozřezávat
Uživatelský avatar
JiříVránek
 
Příspěvky: 2488
Registrován: 01 bře 2017, 20:54
Bydliště: Mokrá u Brna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Dr. zvied » 20 úno 2019, 23:55

Tvůj názor Jirko, je zcela na místě. Ale ten trup není slepený. Tedy ne celý. Navíc bych se nerad dostal do situace, kdy řeším několik problémů najednou:
1. Kabinka. Čumák je v čelním řezu poněkud nesymetrický, tím pádem změřit polohu bočních okýnek pilotního prostoru je tak trochu rébus. Výsledek poznám, až do toho říznu.
2. Čumák. Jako takový je v přední části (kuželu), při pohledu shora, značně zúžený. A i když jsem před zbroušením dílů obrys trupů obryl jehlou, při sesazení mi vznikla v čumáku mezera, kdy stlačením této části mezera sice zmizela, ale zvětšilo se zúžení. To vede k tomu, že při pohledu shora je čumák špičatější, než jak je tomu ve skutečnosti. A mám za to, že levá polovina trochu ujíždí. Co s tím? Soutěžnák z toho asi nepostavím. Snažím se postavit aspoň pěkný vitríňák. Jak to zamaskovat? Přeci kvůli tomu nebudu odřezávat celý čumák, abych se s ním potom dělal přes kopyto?
3. hans dlouhán zmiňuje směrové kormidlo. Myslím si, že teď by to byla chyba zbrousit ho do "zúženého" tvaru - jeho původní podoby. Současný "široký" tvar mi vyhovuje pro udržení "neslepené" zadní části trupu pohromadě (přikládám ilustrační foto, kde jsem červenou znázornil slepenou část trupu). mitte má pravdu, že vacuform obsahoval i onu "zúženou" - původní pohyblivou část SOP, ale tu jsem před léty svou nešikovností znehodnotil v prvopočátcích stavby, a vůbec je otázkou zdali je tento díl použitelný. Ve vacuformu byly i další konverzní díly, např: prodloužené motorové gondoly - nepoužitelné, okýnka z acetátové fólie - nepoužitelné. A pokud bych se rozhodl pro podobu letadla se zatažitelným podvozkem (ten se skládal z rezinových dílů odlitých v bláně - úspěšně zlikvidováno), tak bych se do úpravy pohyblivé části SOP ani pouštět nemusel. Ale já si vybral podvozek s kalhotami. (:)
4. Podlaha. Nic mi nebrání v tom, abych teď udělal podlahu do části pro pasažéry. Ale mám dilema - nosníky křídla. Mám udělat podlahu v celku s imitací nosníků? Nebo rozdělit podlahu na tři části a "nějak" to slícovat s nosníky, které chci nacpat do křídla, aby mi správně drželo tvar, zjm. vzepětí? Mám tu podlahu udělat za a) správně - tedy podle plánů, nebo za b) to nějak zakamuflovat a posadit ji trochu (asi tak o 2 mm) výš? Add a) Nosníky jsou poměrně vysoké a jsou zřetelně vidět. Add b) Spokojím se jen s jakousi atrapou nosníků. A proč ne ? Vždyť s interiérem se nijak moc dělat nemusím. Max. udělám nosnou konstrukci a hotovo. V té podobě, ve které chci model postavit, skutečný letoun neměl vnitřní vybavení. Takže žádné sedačky, žádný tapecírung...

Zkrátka, chtěl bych se stavbou pohnout, ale pokud mám stále o čem přemýšlet, tak ten trup hned tak neslepím.
Přílohy
20190212_000850m.jpg
Uživatelský avatar
Dr. zvied
 
Příspěvky: 1641
Registrován: 26 dub 2010, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod JiříVránek » 21 úno 2019, 14:04

ted už je na to třeba pozdě ale napadlo mě to udělat naopak. Co takhle slepit k sobě kýlovku a čumák nechat volně. Dal by se tak vypodložit destičkama, aby tvarově trochu nabyl a doladit tak jeho tvar. Celej trup bych k sobě stáhnul páskou a vyřezal okna. Tím, že je trup rozevíratelnej, se dá kompletovat i interiér a zároven ti vše drží ocas. Ta kýlovka by se pak dala snadno vybrousit do správnýho tvaru.
Jako nosníky bych použi ocelový drát, Já používám drát na svařování 1.5mm
Uživatelský avatar
JiříVránek
 
Příspěvky: 2488
Registrován: 01 bře 2017, 20:54
Bydliště: Mokrá u Brna
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod kvaker » 21 úno 2019, 17:18

Nosníky procházely kabinou cestujících nad její podlahou. Fotka i popis jsou v Jakab č.4 na straně 26.
kvaker
 
Příspěvky: 347
Registrován: 04 led 2008, 14:16
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Dr. zvied » 21 úno 2019, 23:56

to kvaker
Díky za připomínku. Publikaci mám a je pro mě skoro jako manuál. Akorát ten vacuform vůbec nasedí na plány, protože forma byla vyrobena podle jiného zdroje. Mimochodem všiml sis také té tiskové chyby na stranách 37 a 63?

to Jirka
Vůbec není pozdě. Prostě jenom rozříznu čumák, na kterém je práce jako na kostele (vlastně jako na celém modelu) a klidně můžu pokračovat podle Tvé rady. Ale já teď potřebuju udělat kabinku, která je přímo závislá na čumáku, abych potom v klidu mohl dělat interiér pilotního prostoru. A s tím kuželem si později nějak poradím.
Uživatelský avatar
Dr. zvied
 
Příspěvky: 1641
Registrován: 26 dub 2010, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod petr21 » 22 úno 2019, 07:30

Zda se mi to nebo je ten cumak stejne kratky? Pokud ano, tak nejjednodussi varianta je stejne ho uriznout, vyrobit kopyto a vytahnout novy cumak. Ale socharina je to zajimava.
Nikdo není dokonalý, i ho*no má svoje mouchy
Uživatelský avatar
petr21
 
Příspěvky: 1758
Registrován: 16 črc 2012, 10:41
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod MRMLA » 24 úno 2019, 21:08

Já vám teda nic neporadím, páč stejně nic nevím, můžu jenom říct, že jste kluci šikovný! =D> [-o<
M.R.M.L.A.
Martinova Rekonstrukční Manufaktura Létavých Aparatur
Uživatelský avatar
MRMLA
 
Příspěvky: 5008
Registrován: 22 čer 2014, 22:03
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Dr. zvied » 26 úno 2019, 01:00

to petr21
To se Ti zdá. Naopak čumák je spíš delší díky tomu, že kabinka je nepatrně posunutá dozadu a má větší sklon. Problém, který mě opravdu trápí je to, že při pohledu shora je čumák ostrý a ne zakulacený. V čelní řezu je proto čumák oválný a ne kulatý. Říznout do toho pochopitelně můžu, ale to se mi nechce, hned z několika důvodů. Cesta nejmenšího odporu je asi nesmysl... Takže mi nezbývá nic, než přijít na nějaký kompromis. A těch budu muset u modelu udělat ještě spoustu, aby se model podobal tomu, co z toho chci mít.
Uživatelský avatar
Dr. zvied
 
Příspěvky: 1641
Registrován: 26 dub 2010, 16:26
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod kvaker » 26 úno 2019, 20:34

Dr. zvied píše:to kvaker
Díky za připomínku. Publikaci mám a je pro mě skoro jako manuál. Akorát ten vacuform vůbec nasedí na plány, protože forma byla vyrobena podle jiného zdroje. Mimochodem všiml sis také té tiskové chyby na stranách 37 a 63?


Všimnul jsem si (po upozornění). ;-)
kvaker
 
Příspěvky: 347
Registrován: 04 led 2008, 14:16
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Airacutter » 28 úno 2019, 18:27

Mili pakolegovia,

Pako16 sa opat hlasi do liecebne. Vyslo to trochu inak, ako som zamyslal, ale ako sa vravi, clovek mieni, vaku meni.
Co mam na plane? Dane lietadlo tu uz je vydarene rozrobene, hoci v inej mierke, takze trochu budem liezt do kapusty. Pustim sa do dalsieho MiGa, tentokrat MiG-3 od Hi-Kit v 1/48. Vaku dielov je pomerne malo, hmota je dost tvrda a diely na vaku standard pomerne hrube, co nemusi byt nevyhoda. Zato su modelara pripravene obstastnit pytliky so slizovozelenymi odlievanymi dielmi a dve podvozkove nohy zo vzacneho kovu. Pocit deluxe umocnuje planzeta plechov a film palubnej dosky. Dekalovy arch impozantny, no neviem, ci stale pouzitelny.
Stavebnica ma pre mna hned dva problemy. Za prve, kabina je vekom zazltnuta, takze si po rokoch precvicim je li to kopyto, vakni to, a budem si musiet novu kabinku vytiahnut sam. V tejto mierke som ziadny aftermarket nenasiel (Trumpetyrska kabina je asi eno-nuno a vytunit nie je co).
Druhym problemom su spominane odlievane diely. Uprimne, dost ma desia. Niektore su odliate v kvalite, ktora by robila problemy, ine by som zrejme ponicil uz pri vyslobodzovani a zacistovani. Kokpit je predsa len dost zjednoduseny. Nastastie par sikovnych hlavicek v polske lidove republice, ale prdlajs, v Cechach, prislo s dopingom, ktory velmi rad vyuzijem. Aires dodal kokpit, vyzera fesne a chutne. Quickboost zase pokryl vyfuky, vrtulovy kuzel a vrtulu a zo sady kniplov pre Lavocky som jeden cmajzol a supnem ho do kokpitu MiGa (to radsej nikomu nehovorte).
Obavam sa, ze postup nebude tak svizny, ako s MiGom-9...
Přílohy
MiG-3, Hi-Kit, vacu 48_01.jpg
Zacina to tak nevinne... :D
MiG-3, Hi-Kit, vacu 48_02.jpg
Riadna kolaz materialov, od vacu caz PUR a plechy az po kovove nohy.
MiG-3, Hi-Kit, vacu 48_03.jpg
Coz takhle dat si doping?
49-53 Albánsko; 49 Sýria; 52 Egypt; 52 a 54 Guatemala; 53 DDR; 53 Irán; 56 a 57 Sýria; 57-59 Indonézia; 58 Libanon; 59 Irak; 59 Kambodža; 59-00 Kuba; 60-65 Kongo; 60 Laos; 61-63 – Kuba; 61 Dominikánska rep.; 63 J. Vietnam; 63 Irak; 64 Brazília; 65-67 Indonézia; 70-79 Kambodža; 70-73 Čile; 71 Bolívia; 76 Argentína; 79 Salvador; 81-82 Čad; 81-90 Nikaragua; 83 Grenada; 89-94 Panama; 86-91 ZSSR
Uživatelský avatar
Airacutter
 
Příspěvky: 1730
Registrován: 16 zář 2009, 12:13
Bydliště: Bratislava
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: PAKÁRNY

Příspěvekod Potoxon » 02 bře 2019, 11:13

Tak tohle je řádněj DOPING :shock: Hlavně ten zelenej :-D Další zajímavá stavba. ;-I

- Nemá někdo náhodou volný vakáč 1/48 Mc 202 ? - O:) :money:
rozestavěno: Mirage 1, Mc 205, Ki-61, Hs-132
Potoxon
 
Příspěvky: 2385
Registrován: 25 zář 2016, 21:04
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 2444 • Stránka 44 z 163 • 1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 163

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Lukáš Hrubeš a 6 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY