Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 1388 • Stránka 35 z 93 • 1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 93
  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Darth Vader » 09 úno 2015, 22:58

Ahoj, omlouvám že otravuji ale toto téma je hojně navštěvované a já mám dotaz na téma B-17, třeba mi tu někdo z vás pomůže. Věděl by tu někdo co je to za verzi a případně i příslušnost k jednotce stroje na fotografii? Věnuji se převážně technice, toto je pro mně pole neorané. Díky
Přílohy
10978520_613959378748283_699439475349306210_n.jpg
Uživatelský avatar
Darth Vader
 
Příspěvky: 894
Registrován: 25 črc 2007, 17:36
Bydliště: Královské Vinohrady
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 10 úno 2015, 10:26

Darth Vader píše:Ahoj, omlouvám že otravuji ale toto téma je hojně navštěvované a já mám dotaz na téma B-17, třeba mi tu někdo z vás pomůže. Věděl by tu někdo co je to za verzi a případně i příslušnost k jednotce stroje na fotografii? Věnuji se převážně technice, toto je pro mně pole neorané. Díky


Ahoj a neomlouvej se. Od toho tady toto téma je ne :-D
Je to B-17G Boeing Belle patřící k 100th BG. Proto to D na pravém křídle.
https://100thbg.com/index.php?option=co ... Itemid=326
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Darth Vader » 10 úno 2015, 11:19

Moc děkuji [-o<
Uživatelský avatar
Darth Vader
 
Příspěvky: 894
Registrován: 25 črc 2007, 17:36
Bydliště: Královské Vinohrady
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 10 úno 2015, 21:50

Jarda_Kral píše:
Darth Vader píše:Ahoj, omlouvám že otravuji ale toto téma je hojně navštěvované a já mám dotaz na téma B-17, třeba mi tu někdo z vás pomůže. Věděl by tu někdo co je to za verzi a případně i příslušnost k jednotce stroje na fotografii? Věnuji se převážně technice, toto je pro mně pole neorané. Díky


Ahoj a neomlouvej se. Od toho tady toto téma je ne :-D
Je to B-17G Boeing Belle patřící k 100th BG. Proto to D na pravém křídle.
https://100thbg.com/index.php?option=co ... Itemid=326


Jarda už odpověděl, já bych jen dodal pro upřesnění . Bombardovací velitelství 8. letecké armády se dělilo na tři divize . První divize měla geometrický symbol trojúhelník , druhá kruh a třetí čtverec. Na tomto symbolu bylo písmeno bombardovací skupiny ( v tomto případě D , 100th BG) na bocích letadla byla dvojice kódových písmen označující příslušnost k peruti a individuální písmeno stroje ( v tomto případě EP 351st BS -bomb squadron, individuální E posléze přeznačen na Z) První a třetí divize měla B 17 a druhá divize od určitého data výhradně B 24. Fotka je zajímavá tím, že stroj má instalován pravý lícní kulomet a levý zatím ne, evidentně osazován na základně. Také lafetáž kulometu radisty je jakási polní varianta. Na odtokové hraně křídla a náběžné výškovky jsou jakési bílé značky ,zřejmě pro boční střelce. A nakonec, patina stroje je velkou výzvou pro modeláře :wink:
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 11 úno 2015, 08:44

misak58 píše: Jarda už odpověděl, já bych jen dodal pro upřesnění . Bombardovací velitelství 8. letecké armády se dělilo na tři divize . První divize měla geometrický symbol trojúhelník , druhá kruh a třetí čtverec. Na tomto symbolu bylo písmeno bombardovací skupiny ( v tomto případě D , 100th BG) na bocích letadla byla dvojice kódových písmen označující příslušnost k peruti a individuální písmeno stroje ( v tomto případě EP 351st BS -bomb squadron, individuální E posléze přeznačen na Z) První a třetí divize měla B 17 a druhá divize od určitého data výhradně B 24. Fotka je zajímavá tím, že stroj má instalován pravý lícní kulomet a levý zatím ne, evidentně osazován na základně. Také lafetáž kulometu radisty je jakási polní varianta. Na odtokové hraně křídla a náběžné výškovky jsou jakési bílé značky ,zřejmě pro boční střelce. A nakonec, patina stroje je velkou výzvou pro modeláře :wink:


Děkuji také moc za vysvětlení. Kdysi jsem stavěl právě B-24 A ta má v bílém kruhu písmeno P. Tento Liberátor budu stavět časem také 1/48. Teď už chápu rozdělení. Patina je určitě vývza. Je vidět že okouření výrazně zasahuje i přes výdechy horkého vzduchu na křídlech. Nemluvě o omláceném pravém koncové části křídla s Déčkem a levý vyšisovaný znak.... 8-)
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 11 úno 2015, 15:18

Jarda_Kral píše:
misak58 píše: Jarda už odpověděl, já bych jen dodal pro upřesnění . Bombardovací velitelství 8. letecké armády se dělilo na tři divize . První divize měla geometrický symbol trojúhelník , druhá kruh a třetí čtverec. Na tomto symbolu bylo písmeno bombardovací skupiny ( v tomto případě D , 100th BG) na bocích letadla byla dvojice kódových písmen označující příslušnost k peruti a individuální písmeno stroje ( v tomto případě EP 351st BS -bomb squadron, individuální E posléze přeznačen na Z) První a třetí divize měla B 17 a druhá divize od určitého data výhradně B 24. Fotka je zajímavá tím, že stroj má instalován pravý lícní kulomet a levý zatím ne, evidentně osazován na základně. Také lafetáž kulometu radisty je jakási polní varianta. Na odtokové hraně křídla a náběžné výškovky jsou jakési bílé značky ,zřejmě pro boční střelce. A nakonec, patina stroje je velkou výzvou pro modeláře :wink:


Děkuji také moc za vysvětlení. Kdysi jsem stavěl právě B-24 A ta má v bílém kruhu písmeno P. Tento Liberátor budu stavět časem také 1/48. Teď už chápu rozdělení. Patina je určitě vývza. Je vidět že okouření výrazně zasahuje i přes výdechy horkého vzduchu na křídlech. Nemluvě o omláceném pravém koncové části křídla s Déčkem a levý vyšisovaný znak.... 8-)


Motor č.1 byl zjevně kouřící přeborník. Kouřil tak až je konec levé výškovky úplně černý. O to méně kouřil motor č.2. Kouřivost 3 + 4 byla vzhledem ke stáří stroje v normálu.
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 11 úno 2015, 21:40

misak58 píše:Motor č.1 byl zjevně kouřící přeborník. Kouřil tak až je konec levé výškovky úplně černý. O to méně kouřil motor č.2. Kouřivost 3 + 4 byla vzhledem ke stáří stroje v normálu.


Asi velká spotřeba oleje nebo jak se říká po našem over serviced. Souhlasím je to fakt zajímavý. :wink:
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Pavel Vacek » 12 úno 2015, 11:28

Super téma, pozorně sleduji .. dovolte mi přispět s mojí troškou do mlýna : jak by jste si vysvětlili "barvu" gondol mašin na přiložených fotkách ?
Přílohy
UX-X.jpg
UX-U.jpg
Crashed.jpg
Plzeň, KPM Kaznějov
Uživatelský avatar
Pavel Vacek
 
Příspěvky: 1289
Registrován: 01 bře 2005, 09:51
Bydliště: Plzeň
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod Jarda_Kral » 12 úno 2015, 17:38

Pavel Vacek píše:Super téma, pozorně sleduji .. dovolte mi přispět s mojí troškou do mlýna : jak by jste si vysvětlili "barvu" gondol mašin na přiložených fotkách ?


Na konci cowlingů od motorů jsou ventilační klapky. Tím se regulovalo chlazení motorů. Ale také tam tudy utíkal veškerý bordel v podobě oleje atd. Spolu s prachem to vytvořilo takovéhle zbarvení. Obecně se cowlingy natíraly na vnitřní straně aby odles slunce neoslňoval piloty. Na NMF mašinách to byla Oliv Drab. A hodně mašin takhle vypadá. Věřím, že Misak58 nám to objasní podrobnějí.
https://www.dynamicscalemodeling.cz/

http://www.flyforfun.cz
http://www.new.museum119.cz
Uživatelský avatar
Jarda_Kral
 
Příspěvky: 1579
Registrován: 23 bře 2010, 07:48
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 úno 2015, 20:31

Ano :) my se s Jardou doplňujeme. On je rychlej a já důslednej 8-)
Na zbarvení gondol mělo vliv několik faktorů. Jednak , jak již Jarda napsal, motory Wright Cyclone měly netěsné sběrné výfukové potrubí. To mělo za následek dvojí druh zašpinění gondol . Jednak ty dobře viditelné dlouhé jazyky očazení táhnoucí se od prstence klapek chlazení , které vznikaly nepochybně připalováním motorového oleje, který prolínal nějakou mě dosud neznámou netěsností v horní části motoru a byl unášen a napalován postupně po celé hloubce křídla. Přesněji, při pohledu na motor a gondolu zezadu, na 11 hodině (viz foto 03.,04.,05.) z fotky je jasné , že místo úniku je u všech motorů stejné, bez ohledu na stranu křídla. Stejné jazyky se postupně tvořily i na spodní straně gondol . Na bocích gondol se pak tvořily zvláštní, prouděním vzduchu vzhůru přes náběžnou hranu křídla, jazyky očazení vycházející z míst kde byly na výfukovém prstenci spoje. (Mě připomínají tvarem taková andělská křídla, foto. 08.,09.,10.). Tyto šmouhy v barevné škále od bělo - šedo - béžové po tmavou, hnědo - šedou barvu mají na svědomí výfukové plyny , potažmo jejich složení . Bělavé šmouhy do béžova má na svědomí chudá směs benzínu , která pomalu hořela a dohořívala ještě během cyklu výfuku. Chemické sloučeniny olova z takto špatně spálené směsi tvořily za výfuky (nebo místy kudy plyny unikaly) výrazné světlé šmouhy táhnoucí se často po celé délce trupu nebo gondoly( foto.06.,07.,08.). Nebo, naopak tmavé šmouhy z příliš bohaté směsi, tvořící saze z nedokonalého spalování. Piloti B 17 ovládali jak nastavení bohatosti směsi , tak hodnotu tlaku v sacím potrubí motorů regulací otáček turba. Ne vždy optimálně. Dalším faktorem bylo použití nerezového plechu na krycí panely bezprostředně za klapkami chlazení (jsou to ty tmavší plechy s dvojicemi otvorů a štěrbinami na obr 01. a 02.) Byly použity protože duralový plech by nevydržel tepelné namáhání v blízkosti výfuku a bortil by se. Podobné nerezové plechy má kupříkladu okolo výfuků P51 Mustang , nebo B 29 má celou přední část motorového krytu z nerezu) . Samozřejmě na tento rozpálený plech se unikající provozní kapaliny velmi dobře napalovaly. Záleželo také , zda li byl stroj NMF nebo ještě kamuflovaný. Kamuflážní barva OD má tendenci v žáru zesvětlat , nebo naopak na ní lépe ulpívají nečistoty , než na hladkém plechu. Samosebou pak vnější část gondol v NMF vypadá odlišně od vnitřní anti glare OD . Přikládám několik fotografií B17 v různém stadiu očazení. Shora i zdola. Některé fotky již proběhly ale jako referenční materiál jsou nejvhodnější.
Přílohy
01..jpg
02..jpg
03..jpg
04..jpg
05..jpg
06..jpg
07..jpg
08.jpg
09..jpg
10..jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 úno 2015, 20:45

Další série . Popis na předešlé stránce.
Přílohy
11..jpg
12. velmi chudá směs.jpg
13. Gondoly v barvě dobře propečeného steaku..jpg
14..jpg
15.Motor č.4 a gondola známé A bit ó Lace. Mechanici si při zpětné montáži plechů nelámali hlavu zdali je OD anti glare, nebo NMF..jpg
16..jpg
17..jpg
18..jpg
19..jpg
20. na gondolách začínající ,,andělská křídla,, od chudé směsi.jpg
Naposledy upravil misak58 dne 14 úno 2015, 01:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 úno 2015, 20:55

Ještě deset
Přílohy
21..jpg
22..jpg
23..jpg
24..jpg
25. stroj N je zánovní, ostatní mají plechy již řádně opečené..jpg
26..jpg
27..jpg
28..jpg
29. zde pěkná ,,andělská křídla,, viz.txt., stroj je stíhán Me 210 nebo 410..jpg
30..jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 úno 2015, 21:10

Pár strojů zespodu
Přílohy
001..jpg
002..jpg
003..jpg
004..jpg
005..jpg
006..jpg
007..jpg
008..jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod misak58 » 13 úno 2015, 21:25

Pro Petra. Našel jsem fotku která je popsána jako ,,čaj o desáté,,. Nepoznám Bassingbourn, ale nedal bych mnoho za to, že je to LMM :)
Přílohy
pp-10oclock-tea.jpg
Uživatelský avatar
misak58
 
Příspěvky: 448
Registrován: 21 úno 2009, 03:52
Bydliště: U kněžské louky 4 , Praha 3
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: B-17 Flying Fortress SKUPINOVKA

Příspěvekod petr mikloš » 14 úno 2015, 00:35

Parádní fotky :P . Jestli je to LMM měl bych jít upravit tu astrokopuli a nebo dělat že jsem tu fotku nikdy neviděl :lol: .
Uživatelský avatar
petr mikloš
 
Příspěvky: 589
Registrován: 01 zář 2012, 18:57
Bydliště: Olomouc
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 1388 • Stránka 35 z 93 • 1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 93

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 9 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY