Ty káble jsi klidně mohl udělat jemnější, ale ono toho zpod krytu nebude moc vidět, takže to je buřt. Ale moc pěkný Ta stočená plastová tyčka by ti nepraskala, pokud bys jí natočil na nějakou kulatinku přibližnýho profilu do kterýho jsi to stáčel (jako sporálovitě to natočit) a nechal chvilku ve vařící vodě - pak zchladit a ono to pak už zůstane stočený
Tak koukám jak kolegové šperkují své Wildcaty a i já se rozhodl udělat více než si asi stavebnice zaslouží. Podařilo se mi sehnat od kamaráda za pár piv nepotřebný motor z Trupeťácký stavebnice (On osadil Vectorem a ten je libůstka ). No mě bude stačit tenhle. Prozatím jsem ho osadil lepty a vydrátkoval (ty plocháče jsem nemohl ve dvaatřicetine zkousnout). Zítra dodělám zbylou kabeláž zadní části a drobné drátky v předu. Bohužel jsem si hned u první hvězdy přidělal práci páč sem myslel na blbosti a odvrtal zaústění do válců pro drátky úplně mimo . Teď to hold zakápnu vteřiňákem a poopravím. Jinak velké díky Edíkům za sehnání setu interieru na Revell a tak jsem začal poprvé pracovat s lepty (ohyb, lepení) musím říct, že mě modelaření neskutečně znovu chytlo a i když není moc času, tak je ten volný téměř všechen na stavění. Konečně mám vše pohromadě a dám do kupy interiér a asi říznu lehce do trupu, aby bylo vidět zhora do šachty na podvozek. Uvidíme. Teď jen zahnat noční můry z barvení leptu a celkově všeho s možností Washe a patiny.
Jakube upravovat motor nemusím. Je průměrově snad jen na desetiny milimetru stejný, takže žádný problém. Něco jiného je délka, protože stavebnice končila u mototu v půlce druhé hvězdy. Divně to vypadalo, tak jsem sháněl náhradu a přemýšlel dopředu o detailnější podvozkové šachtě. Do Vectoru jsem nešel jen kvuli tomu, abych ho "nezazdil" ve stavebnici, kterou dělám po X letech a když sem dostal tenhle ještě v rámečku nebylo co řešit. Navíc tím vyřeším dvě mouchy jednou ranou, protože pěkně zasahuje do šachty, tak jak má a já jen dodělám kabeláž, nosný rám a doplňky a budu mít na co doma ve vitrínce koukat .
Práce pokračují i když né takovým tempem jak bych si představoval. Bohužel nemám jen modelařinu , ale přesto mě chuť ke stavění neopouští a to je dobře . Na modelu se pokračuje kompletací kokpitu a spoustou drobností. Namátku jen: Odřezání a ztenčení přední části krytů motoru, kde se dodělavá (vyrabí) kompletní motorové lože pro jiný motor, než ten co byl ve stavebnici. Kompletní přestavba kokpitu, kde se odřezala a doplnila spousta věci. Čekám jen na HGW pásy (WWII pro námořní ameriku) a už jsem je dnes zahlédl na aukčním portálu , tak brzy budou a budu moct domalovat (zašpinit) a zkomletovat kokpit. Dále se pracuje na podvozku a doplnění podvozkové šachty o elektoinstalaci a nádrž v její horní části, tak aby bylo možné otevřít jeden boční panel. Motor je již kompletní a čeká jen na drybrush a možná na nějaký ten wash (ten se ještě uvidí) mám z něho celkově obavy . Jeho foto dodám až bude kompletně hotov ted bych to tady plevelil. No a jako poslední se celkově pracuje na výztuhách křídel, aby seděla alespoň trochu geometrie, jelikož bez ní by to bylo celé jak do vrtule .
Zákládní nástřik na surf je GSI H58 interior green, kterou měli podle dokumentace mít britské martlety. Snad jsem to našel dobře. Přístrojovka je zatím jen osazena na sucho pro kontrolu zpasování.
Zadní přepážka je taky hotová a je kousek vidět ve spod pod kokpitem. Přístojová deska má zatím jen ve středu film bez krycího leptu. ten právě zasychá po nástřiku.
Velkou část detailu zvýrazní až zašpinění (drybrush, wash)
Úprava (odřezání) předního motorového prostoru, pro výrobu přepážky motoru, lože motoru, chladičů a přívodu vzduch ke karburátorům, tady uvidím jestli se mi ty rozvody vzduchu vejdou?
zkouška kompletace podvozku, pro zjištěni jak se vejde lože motoru a kolik bude poté místa na doplňky v šachtě.
Ludku díky jsou to mé první lepty a dělám je bez ohýbačky jen za pomocí pinzet a celkem je to fuška . No ostatně víš sám a obdivuji pořád tvou práci na leptech v podvozkové šachtě a to je 1/48 (v ja už bych se dávno zbláznil ). Jinak ještě jednou obrovské dík za podklady. Ležím v nich vic, než dělám na modelu, abych tam něco radikalně nezmršil. Ted hlavně řeším jak udělat uchycení motoru k šachtě, aby bylo trochu věrné. Stavebnice nic nemá, tak vemu asi inspiraci od tvé stavby. Tam mi to připadá hodně blízko k podkladům. Holt HobbyBoss není Revell . Koukám jak jedeš u sebe a máš můj velký obdiv těším se na tvůj další progres.
Pavle jen male upozorneni,pokud budes nejakym zpusobem dodelavat vnitrek podvozku tak bacha na ruzny verze....wildcaty se vybavenim sachty docela dost lisily.Treba nepatrny rozdil v oznaceni mezi F4F-3 a F4F-3A uz znamena uplne jiny motor i prepracovanou sachtu.To same plati pro dalsi verze a asi nema cenu to nejak dal rozvadet,to poznas z fotek...chtel jsem tim jen rict aby sis opravdu zjistil k jake verzi je dana fotka,podle ktere budes detaily dodelavat.Me to totiz ze zacatku dost prekvapilo,jak moc se to lisi
Luďku v té vybavenosti podvozkové šachty máš 100% pravdu a já si ke všemu vybral ještě Britskou variantu F4F a tam je těch materiálů mnohem méně než na její jiné varianty. No nějak se s tím poperu a v podkladech a fotkách ležím permanetně .Určitě se tam najde spousta chyb a bude pořád o čem přemýšlet. Hlavní je jít do toho a dotáhnout tuhle pamětní a né moc kvalitní stavebnici k nějakému hezkému modelu do skříňky na koukání a taky po těch letech bez modelařiny je vlastně procvičující a učební v nových technikách . Dnes jsem poprvé sáhl na wash a celkové tvoření olétání motoru. Snad se mi to i povedlo, jen by to chtělo sluníčko a denní světlo takhle při zářivce to není tak kontrastní. Zadní část motoru co bude v šachtě dodrátkuju až při usazení skrz přepážku k nosníku, abych špinil společně.
vše barveno GSI H, Drybrush Tamyia X11 chrome silver a wash je test HGW dark dirt a black
Vyroben nosný rám motoru do podvozkové šachty. Umístění snad správně dle dokumentace a délka zaměřena podle motorové přepážky, která bude po vzoru uložení motoru od trupeteru (jelikož mám tento motor od kamaráda bez lože). Přepážka bude z výstražných destiček a opatřena lepty nahrazující dvojici chladičů v šachtě a další doplňky s ní související.
síla profilu je 1,5mm a měla by odpovídat tlošce 50mm skutečného nosníku. jeho reálnou tlouštku se ale jen domnívám?
Vnitřní část podvozkové šachty hotova. Do kokpitu zbývá jen doplnit pásy a ty dodám příští týden. Zkoušel jsem Leptané od Edů, ale vůbec se mi nepovedly tak dám plátěné od HGW (vyzvedávám příští týden).Kompletně se vyrobila nádrž na olej+rozvody k motoru, elektoinstalace+rozvody v podvozkové šachtě, usazení motoru do vyrobené protipožární přepážky a usazení na vyrobené motorové lože. Nasucho to zatím pasuje do trupu dobře, jen je problém z pokrouceným trupem jako takovým . Trochu pomohla horká voda a část snad vyřeší vzpěry v trupu. Jsou slepena křídla a VOP. Křídla jsou napevno do pozice letu, protože je bylo nutné hodně vystužit z důvodu pokroucení. Jsou již ve finálním surfu po opravách nýtování a rýtí. Naštěstí nebylo potřeba moc opravovat po 1.surfu. Celkově udělán můj 1.wash v životě a jěště lehce proběhne patina a nějaké to ušmudlání uvnitř podvozkové šachty. No a bude se zavírat trup a kompletovat pro barvy. Přístě už bude vypadat snad jako letadlo .