Nadherna cista prace libi se mi cistota a celkove provedeni povrchu,koukam ze s vyzbroji sis taky pekne vyhral.Odreninky tak akorat....jediny co me trosku nesedi je velikost "vypaleni" za vyfuky.Te sede barvy mi tam prijde moc,pokud to mas podle fotek tak samozrejme ok,jen mi to hlava nebere,ze by to barvu vypalilo az tak daleko....ale celkove je to naprosta spicka
Díky všem za slova chvály! Luďku, podle fotografií byly čmoudíky různě dlouhé (ty nejdelší dosahovaly až pod směrovku) a i různě barevné. Viděl jsem nádhernou fotku, kde patrně letadlo opršelo, takže přes ně vedly takové tenké "čůrky". Bohužel přenést to na model bych nedokázal. I tak jsem se dost natrápil (první pokus trval 4 hodiny!!!). Použil jsem syntetické Tamiye z důvodu jejich 100% matnosti a možnosti omytí v případě neúspěchu (což jsem taky dvakrát udělal). Ovšem rychlé zasychání barvy na jehle uvedená pozitiva rychle odsunula do pozadí. No a když jsem stopy rozmazal při napouštění paneláže, tak jsem myslel, že mě odvezou. Takže příště syntetiku NE!
Martine, odřeniny jsou malovány světle šedou. Myslíš, že letadla i zvenčí stříkaly zelenou základovkou? Já bych se spíš přikláněl k šedé.
Tak to museli poradne tahat za plyn ze to dokazali takhle opalit az pod ocas jinak se syntetikou od Tamiye mam podobny zkusenosti.Navic ani nejde skladovat naredena,nevim proc ale predredena stribrna mi vyschla v bralence za necely mesic,zbyl jen skraloup zlaty gunze C v konjunkci s alclady
To Pavel, v dokumentu Slavná letadla v díle na Helcata je záběr z lakovny kdy nanáší kamuflážní barvu a povrch je na dobovém barevném filmu žlutozelený, takže si myslím že Zink Chromate byla nanesená i na vnější povrch, dává to smysl jako antikorozní ochrana proti soli, Japonci třeba používali např. u Seirana červený suřík tuším. Bez základovky by sůl rozežírala alcladový plechy a další slitiny poměrně rychle, stačí se podívat na naše domácí mazlíčky, jakmile tě odprejskne barva i s plničem-základovkou třeba na lemu blatníku tak po zimě kdy se solí máš pěkně vykvětlou zahradu.
Martin má pravdu, na několika fotkách je vidět, že pod barvou je žlutozelená základovka a že nátěr oprejskal - jenže hlavně zpočátku války, kdy každý letadlo bylo potřeba na frontě, je vidět, že je letadlo oprejskaný až na kov a základovka prosvítá jen na okrajích oprejskání nátěru. Takže asi by bylo dobrý udělat nějaký mix oprejskání včetně toho, že bych zvolil několik odstínů šedé podle místa, kde to odprejsklo - vpředu a na místech intenzivního opotřebení (šrouby, servisní panely) světlejší odstín - pokud to bylo odřeno spíš náhodou (boty, "nehody", flak), tak tmavší...
Kolečka luxus, výzbroj pěkná ale nevim jak věrohodný jsou ty hlavně.
Na hodně fotkách jsou vidět hlavně zasunutý v kovový trubce čili není vidět perforace na hlavni. Upřímně jsem nepátral po tom co je správně, i když jsou kulomety vůči sobě posunuté a přesahují náběžku, nemyslím že by nechali hlaveň jen tak, zdá že tam byla trubka, podobně jako u P-47. Taky jsem si pořídil QB hlavně ale dám tam asi radši kousky jehel .
Martine, podle fotek je možné obojí (obě provedení i QB nabízí). Každopádně zakončení je stupňovité, takže použití injekční jehly nebude to pravé ořechové.
Napsal jsem to nepřesně , měl jsem namysly kombinaci jehli a ustí hlavně z rezinu, vsunout to do sebe pompatřičné upravě vnitř. průměru jehly nebo pr, hlavně. Muzeální kusy jsem záměrně nezmiňoval, dle dobových fotek je možná častější var.2 s trubkou.
bralenky a syntetika k sobe nejdou.akrylovy redidlo ti z bralenky nevyprcha ale syntetika ti projde tim mekkym plastem a bralenku pak muzes vyhodit.vim to z vlastni zkusenosti nejen z bralenky ale i z injekcni strikacky a plastove krabicky,kde sem nechal bralenku s redidlem a mohl sem vyhodit jak bralenku tak krabicku.takze do bralenek pouze ne synteticky barvy
jinak model moc peknej,to ocouzeni vypada moc hezky