Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Rozestavěno
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

P-38J-25 Lightning Academy 1:72

In-progress builds
Odeslat odpověď
Příspěvků: 94 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 20 bře 2024, 07:49

S přední podvozkouvou šachtou asi nic lepšího nepůjde dělat než ji oblepit plechy od Eduardu. Vše pěkně sedí ale blbě se to fotí...
Přílohy
20240316_210411.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 21 bře 2024, 07:24

Od verze J-25 výše je v náběžné hraně křídla reflektor.
Po vypilování příslušného zářezu jsem ho obestavěl černými destičkami, vyvrtal dirku a do ní vsadil imitaci reflektoru vyseknutou z postříbřené polystyrénové destičky.
Teď to ještě zalepím kouskem průhledného rámečku a pak už jen brousit a leštit...
Přílohy
8_reflektor2.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 22 bře 2024, 08:41

O zaměřovačích používaných v P-38 by se dal napsat také elaborát (:)
Používaly se postupně tyto zaměřovače:
  • N-3B
  • N-3C
  • N-9
  • L-3
  • K-14
K-14 se měl podle všeho montovat od verze J, ale prý jich byl značný nedostatek, proto ho nalezneme až ve verzi L.
Zaměřovače L-3 a N-9 si byly natolik podobné, že v jedné knížce je podrobná malůvka s popiskem že jde o L-3 a v jiné totožná malůvka s tvrzením že jde o N-9.
Hledal jsem marně víc informací, možná jde o stejný/podobný výrobek dvou různých firem?
Každopádně u verze J lze nejčastěji očekávat instalaci zaměřovače N-9/L-3

Zaměřovač ze stavebnice představuje zřejmě K-14, ten použijeme jen stavíme-li verzi L-5
Resinový díl pochází z kokpitové sady Aires - ten je moc velký a pod kryt kabiny se nevejde
Plechový díl je Eduard a ten pasuje nejlépe. Nenašel jsem odvahu ho přilepit zevnitř na sklo, tak jsem ho dal na kryt palubní desky.

EDIT: Kolega mě upozornil na diskusi o zaměřovačích na Hyperscale https://www.tapatalk.com/groups/hypersc ... 26247.html která do tématu vnáší - jak jinak - rozpory. A pak si modeláři vyber...
Přílohy
10_zamerovac1.jpg
zaměřovač ze stavebnice na rámečku s čirými díly, resin Aires a plech Eduard
10_zamerovac4.jpg
kokpit se zaměřovačem před přilepením překrytu kabiny
Naposledy upravil HALOGEN dne 24 dub 2024, 07:36, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 22 dub 2024, 06:25

Tímto příspěvkem zpočátku nebudu ani tak nosit sovy do Athén, ty jsou totiž pro našince dost z ruky, jako spíš poctivé české dřevo do lesa - a nedělal bych to kdybych na Scalemates nezahlédl fotku modelu P-38 s bočními okny vyklopenými ve stylu Me-110.
Takže: boční skla Lightningu, vyztužená do kříže, se zasouvala do bočnic kokpitu stejně jako v autě. V kokpitu byla klička, krterou se okno vysouvalo/zasouvalo.
Okno můžeme modelářsky ztvárnit buď zavřené, nebo ho zkrátit v libovolné výšce.
Vzhledem k tomu, že klička k otevírání byla vevnitř, nabízí se otázka, jak pilot otevíral okno když chtěl nastoupit? Zkuste si to v autě s otevřenými dveřmi a stůjte vně: na kličku nedosáhnete.
Jak pilot otevíral okno když chtěl nastoupit? Jak ho zavíral po vystoupení z letadla? :?:
Pozn: Lightning neměl elektrické ovládání oken [-(, a to ani za příplatek :)
Přílohy
11_kabina.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod Pavel Klouček » 22 dub 2024, 07:28

No řekl bych že pozice pilota byla trochu jiná než příklad s řidičem a autem. Při dostatečném předklonu tam určitě dosáhnout šlo.
Přílohy
img_54-4.jpg
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7457
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod Hofal » 22 dub 2024, 07:47

Jestli to chápu správně, tak na kličce byla pojistka, která vyřadila mechanismus a okno sjelo dolů viz str 69 manualu

https://stephentaylorhistorian.files.wo ... manual.pdf
Hofal
 
Příspěvky: 53
Registrován: 07 led 2024, 09:25
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod Vici » 22 dub 2024, 08:58

Dalo to to pravda chvíli hledání, ale otevírá se to tak jak jsem si myslel
https://www.youtube.com/watch?v=fKK1tFbzVkA
Leave No Man Behind
BFC č. 3861
Vici
 
Příspěvky: 1013
Registrován: 09 dub 2006, 16:14
Bydliště: Shangri-La
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod Pavel Klouček » 22 dub 2024, 09:23

Ta pojistka u kličky zřejmě jen blokuje nechtěné pootevření oken. Na tom videu je myslím vidět, že opravdu zatočí kličkou a okno sjede.
Pavel Klouček
 
Příspěvky: 7457
Registrován: 28 pro 2004, 07:28
Bydliště: Liberec
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod Vici » 22 dub 2024, 09:36

On tam bude hlavně jiný převod než u stahovačky u auta, čili tou klikou netřeba zdaleka tolikrát otočit
Starší verze to měly zdá se stejně, akorát horní část krytu se odklápěla na bok
https://www.youtube.com/watch?v=DbJ2LyLzgOo
Leave No Man Behind
BFC č. 3861
Vici
 
Příspěvky: 1013
Registrován: 09 dub 2006, 16:14
Bydliště: Shangri-La
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 22 dub 2024, 12:01

Díky kolegové za informace, doplnil jsem si vzdělání :)
Pavle pozor, ta fotka co jsi sem dal je "v zrcadle", správně vypadá takhle
EDIT: Ten pilot mi byl nějaký povědomý, druhé foto této série je ve Walkaroundu, totéž je ve Franksovi (Valiant) Carolina maneuvres, 1941 P-38D
Přílohy
lightning_kabina.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 23 dub 2024, 11:44

Tato informace tu byla už diskutována, dám zde jen proto aby byly všechny informace na jedné hromádce:
Maska od Eduardu na čelní kryt kabiny je příliš dlouhá, je nutné ji o cca 1,5mm zkrátit viz obrázek. Kabina navíc nepasuje a musí se mírně dotmelit. Špatně se to dělá :?
Přílohy
11_kabina2.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 24 dub 2024, 07:09

Po nástřiku Surfaceru model vypadá takhle :-D
Přílohy
12_surfacer2.jpg
12_surfacer4.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod Pavel Škoda » 24 dub 2024, 07:29

Máš to pěkný Pavle, zejména nýtování to hodně oživilo =D>
warbirds-blog.cz
Galerie modelů
FB Warbirdsblog
Uživatelský avatar
Pavel Škoda
 
Příspěvky: 1307
Registrován: 21 črc 2004, 09:30
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 26 dub 2024, 06:36

"Black line" Lightning :-D
Přílohy
14_cerna1.jpg
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: P-38J-25 Lightning Academy 1:72

Příspěvekod HALOGEN » 29 dub 2024, 08:53

Maskovací orgie 8-[
U kovového povrchu je velmi obtížné rozhodnout, který panel má být jak zbarven, fotografie jednotlivých kovových Lightningů se hodně liší, například fotografii potvrzující výkres z polské monografie AJ_Press (tmelení a stříkání stříbrné barvy vs původní plech) jsem našel jednu jedinou a ostatní fotografie takto stříbrně zbarvený P-38 nepotvrzují... Kresba která se tu objevila v jiném tématu a která odlišuje panely asi na 6 odstínů barev Alclad mi přijde "přestřelená" - no a tak udělám stříbrný povrch na "pocit" jak se mi bude líbit s přihlédnutím k fotografiím konkrétního letounu.
Na internetu jsem našel dvě výživná témata věnující se pilotovi a jeho letounu s dalšími fotografiemi.
https://ww2aircraft.net/forum/threads/d ... 096/page-6
https://www.americanairmuseum.com/archi ... aul-j-sabo
Překvapil mě záběr pilota v kabině se starším typem pancéřové opěrky - že by ještě tento konkrétní P-38J-25 byl takto vybaven? Nebo jde o jiný letoun? EDIT: Jde o jiný letoun, možná je to ten co je pojmenovaný IONE?
Další překvapení byl záběr na levý závěsník s dobře patrnou střeleckou kamerou z verze L: že by polní modifikace? Na této verzi by ta kamera v závěsníku neměla být...
Uff... :shock:
Přílohy
15_maskovani2.jpg
15_maskovani1.jpg
Naposledy upravil HALOGEN dne 06 kvě 2024, 06:33, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
HALOGEN
 
Příspěvky: 381
Registrován: 15 črc 2005, 13:39
Bydliště: Dobrovice
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 94 • Stránka 4 z 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Zpět na Rozestavěno

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY