Mám taký zvláštny pocit, že v AMK tak akosi nerátali s tým, že by niekoho mohlo čo i len napadnúť postaviť ich Hi-Tech-Top-Grade-State-Of-The-Art-Cutting-Edge-Madafaka-Piece-Of-Shit-Kit so zatvorenou kabínou... Inak si vzniknutú situáciu neviem vysvetliť. Akosi som s tým nerátal...Foto pre lepšiu predstavu....
Přílohy
neznam no... bol by som rád ak by mi tento problém niekto potvrdil, pretože tak ako mi to naservírovali číňania som nebol schopný prekryt nijako zavrieť...možno som len sprosté ceľe...
... určite si viete predstaviť ten pôžitok pri vycvakávaní podpery na hotovom uzavretom kokpite...
...a dodatočné brusenie... tu niekde som začal túto stavebnicu vyslovene nenávidieť, takže akákoľvek snaha o objektivitu je totálne v rici...
...
... v prednom kokpite som si už nič vycvakávať nedovolil nakoľko tam bolo ešte menej miesta ako vzadu, tak som toto zverstvo spáchal na sedačke... tiež už bola hotová
Po tomto martýriu sa mi nejako podarilo natrepať sedačky do vane tak aby to nevadilo zavretiu prekrytu. Ešte pred tým som vybral sedačky od Quickboostu a porovnal ich rozmery s tými od AMK... Rozdiel vo výške bol pomerne drastický a nie len to, celkovo sa mi zdá ta sedačka u AMK akoby bola v inej mierke oproti tej od QB... Hodnotiť kto to má správne nebudem ale vzhľadom na to čo sa dialo pri snahe zavrieť prekryt mám isté, malilinké podozrenie kto to posral... Fotky nemám...Ak má niekto stavebnicu a sedačky od QB/Airesu a má dzeku to vyfotiť, nech to sem kľudne hodí. Povenoval som sa vajčakom, ktorých som šlohol z Tamiye. Tam som sa trochu zdržal, pretože nakoľko sú panáci z iného modelu tak bolo potrebné upraviť polohu rúk pilota tak aby v jednej držal knipel a v druhej reguláciu ťahu motorov. Nejako som ich vymaľoval, na tomto musím zapracovať lebo je to celkom bieda. Trochu som sa zapotil pri umiestňovaní dekálov na helmy ktoré sú z takisto z Tamiye (notoricky známe hrubšie nepoddajné japonské dekály ) a chcelo to pomerne dosť originálneho Gunze Softeru aby si dali povedať, NEO by si pri nich ani neprdol... Musel som posádke odreazať z nôh (pilotovi v polke píšťal a RIOvi chodidlá) aby som ich tam dostal a zadky im podložiť kúskami rámčeka aby v tých KOKOTSKÝCH sedačkách neboli utopení... Zámer sa celkom podaril...
Přílohy
sedačky na mieste... predná je LTT (len tak-tak) ...
Ještě si dej pozor na díl U21, který se vlepuje do překrytu kabiny. Po té co jsem ho vlepil do překrytu jsem zjistil, že kabina nejde dolícovat ke trupu. Jednak se překryt opíral o sedačky ( což už máš opravený) a za druhý ten díl U21 se mi opíral o kryt zadní přístrojovky Jinak ten kokpit máš parádní
To Jarda: čo sa týka dosadnutia skompletovaného prekrytu to bude obsahom nasledujúceho príspevku. Pridávam fotky retrospektívne, kokpit mám už dávno zavretý a pripravujem sa na nástrek kamo. Veľmi pekne ďakujem za pochvalu, stále by sa to dalo spraviť aj lepšie no vzhľadom na to, že je kabína dole a prekryt priam ukážkovo skresľuje tak by to nemalo žiadny význam. Inak,vôbec by som sa nehneval ak by si tu pridal aj nejaké foto zo svojej stavby nech sa mi zvýši motivácia lebo momentálne zvádzam boj samého so sebou . Dáva mi to dosť zabrať.
Ahoj, chcem sa opýtať, tie revell aqua používaš na detaily? Som začiatočník ešte len a neviem si moc rady... Ak na to nastriekam lak či už gunze alebo mrp tak to nebude znovu mokré? Dík za odpoveď a veľa šťastia.
Když už se s tím tak patláš, tak sem nějak nepostřehl systém odmlžování v oblasti čelního štítku? Budeš dodělávat a nebo už je na pevno a dodělat už nebude možné? Překryt kabiny pokud vidím dle renderů sytém odmlžování má.
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, Su-22M4 KP, MiG-23ML Edu
To Stanik: Ahoj, áno používam ich na drobné detaily ale napríklad som s nimi maľoval komplet pilotov. Podľa mňa sú to výborné farby na štetec ak ich riediš originálnym riedidlom alebo používaš mokrú paletu. Inak, podľa mňa nie sú na zahodenie ani čo sa týka striekania, len s nimi nie je práca úplne intuitívna (ako napr. s tamiyou alebo gunze) a treba sa to s nimi naučiť. V tomto mi tu iste nedá za pravdu veľa modelárov ale mne fungovali. Tieto vodovky po úplnom zaschnutí (cca 4 hodinky) v pohode vykryjú a laquer farby/laky, len to na nich samozrejme nemôžeš naliať jak pomyje šviňom... Pekne jemné vrstvičky a budeš OK.
To Kansas: Áno, je to tam od výroby akurát to nie je na fotkách vidieť kvôli Surfaceru
Pripravil som si číre diely. AMK ponúka dve varianty prekrytov: klasický kompletne číry, a verziu s rámom so šedého plastiku do ktorého sa zacvakujú priehľadné časti. Druhá varianta je super nápad s-nie-tak-celkom-super prevedením. Pri takomto spôsobe by jeden očakával, že to tam musí dokonale zapadnúť ale pri teste na sucho som si povedal, že pre mňa tadiaľ cesta nevedie. Nevravím - poskladať sa to určite dá ale fakt sa mi s tým nechcelo jebkať. Radšej som zvolil klasiku aj za cenu dvoch (nechápem prečo) deliacích rovín a trošku posunutým rámovaním (malinké zuby od presadenia formy) ale tak nejak som si na tieto veci u AMK zvykol. Ako písal Jarda pár príspevkov späť, diel U 21 (vnútorná konštrukcia prekrytu s klimatizáciou) po nalepení spôsobí to, že prekryt nedolieha na miesto preň určené. To som vyriešil veľmi elegantne : hrubou silou. A tam kde to úplne nedoliehalo ani potom som napchal tenučké plastové doštičky. Doštičku som použil aj na spoj čelný štítok-trup a čelný štítok-prekryt . Pred nalepením drobností som vymaskoval a nastriekal vnútorné rámovanie. Viac povedia foto.
Přílohy
skompletovaná kabína...
vyplnenie medzery pred čelným štítkom tenučkou doštičkou kôli pohodlnej obnove paneláže a spoj pod štítkom pretmelený Tamiya CA easy sanding... pre mňa najlepší sekunďák na tmelenie...
To Andrej_Sk: Nie, toho som sa nebál nakoľko je Tamiya skôr strednej viskozity (nevzlína tak ako riedke sekunďáky) a už ho používam dlhšie čiže +/- viem ako sa chová .. A hlavne tá brúsiteľnosť je oproti ostatným sekuďákom s ktorými mám skúsenosti neporovnaťeľná. Výborné je takisto, že akurát dokončujem už druhú tubu, (mám ju otvorenú cca rok) a obidve som dokázal spotrebovať úplne do konca, čo tiež nie je pravidlo u väčšiny sekunďákov a pri tom ho nijak špeciálne neskladujem.
Po poriadnom vyschnutí lepididla som sa pustil do brúsenia spojov medzi kabínou a trupom a medzi čelným štítkom a prekrytom. Rovno som zobral komplet celú plochu, aby som to dal pred maskovaním do konečného finišu. U AMK je problém pri čelnom štítku, majú asi zle opracovanú formu, pretože rámovanie a nítovanie na lavej strane je zle osdtrieknuté resp. kus chýba. Priznám sa že som mal slabú chíľku a chybajúce níty som som doplnil len tak baj-d-fak a prisahal som si že na to dlabem . Takže na druhý deň som tmelil a opravoval to svinstvo čo som navystrájal. Aby som si trochu oddýchol od toho brúsenia a leštenia, vysochal som si novú pitotku (mosadzné rúrky rôznych priemerov pozasúvané jedna do druhej, evergreen a hustý sekunďák upevnené do proxonu a opracované ) . Nie je to síce Master ale ten poslúžil ako vzor a je určite lepšia a o mnoho pevnejšia ako tá zo stavebnice.
Přílohy
...
doleštená kabína a prvý pokus o prepichanie a doplnenie nítov... spravil som to úplne na prd tak som potom opravoval...
Po dlhšej odmlke som späť. Nakoniec som to nejako dokopal do finálneho surfu. Celý model som potom nastriekal čiernym Surfacerom 1500 od Gunze. Malý postreh: Mám všetky Surfacery 1500vkovej sorty (okrem mahagónu) ale musím skonštatovať, že ten čierny je z nich absolútne najhorší na nástrek a pripadá mi aj nejako veľmi agresívny na holý plast (preto som ho striekal na šedý Surfacer 1200). Všimol som si to už pri predchádzajúcom kite ktorý som staval. Máte niekto podobnú skúsenosť ? Najprv som si myslel, že som retard a že s tým neznam robic ale otestoval som som aj ostatné 1500vky a všetko v pohode... Zaujímavé. Späť k postupu : Zabudol som na "chodníčky" nad nasávaním (stavebnica to rieši dekálom ale ten som použiť nechcel) tak som to vymaskoval a striekol minimálne nariedeným Surfacerom 500 (len toľko riedidla aby to prešlo cez 0,5 mm trysku) a pri vyššom tlaku striekol. No - bolo to skôr také prskania ale práve to mi zabezpečilo tú správnu šmirgľovitú textúru. Potom som bielou farbou nastriekal "marble coat" (tote bile fľaky) a cez Uschiho šablóny cez bielu striekol veľmi svetlú sivú gunze (nepamatám presne číslo ale mám dojem že to bola FS 36622) nakvôli farebnej variácii a viac ohraničeným okrajom. Medzitým som si začal pripravovať aj krídla. Nítovanie na slotoch bolo celé na prd a tak som sa ho rozhodol poprepichovať. Po dokončení som ho hodil do skúšobného surfu a pustil sa do druhého. Ako tak pozerám, coškaj mi nevychádza. Tu som zistil že tam kde bola na prvom slote nítová rada tak na druhom je linka paneláže. Škoda, že som si to nevšimol skôr , mohol som ušetriť zdĺhavé vypichovanie. Tak nejako som predpokladal, že budú rovnaké. Na druhú stranu u AMK nič neobvyklé (zámky na motorových gondolách, rozdielna paneláž na sacích kanáloch). Farby pre TPS mám Gunze aj AK Real Colors tak som spravil na krídle z vrakoviska porovnanie odtieňov. Nakoniec som sa rozhodol pre AK. Na oko mi pasovali vecej.
Přílohy
chodníček...
...zbytočná pichačka...
...kus som ho nasolil...
... porovnanie odtieňov : z ľava do prava : FS 36375, FS 36320, FS 35237. Vrch gunze, spodok ak real colors. FS 35237 sú si celkom podobné medzi oboma výrobcami (gunze je tmavšia) ale FS 36375 a FS 36320 sú u gunze dosť do modra.