Ahoj všichni, tož včera jsem se díky laskavosti své ženy dostal na 3 hodiny k modelařině (vzala děti a vyrazila s nimi na procházku). Tož jsem opravdu celé tři hodiny poctivě makal a okrašloval Mezka decály od AML. Pracuje se s nimi špičkově, ale některé drobné nápisy jsou u hranice mých schopností. Nejhorší byla kokarda na pravé straně kormidla (kvůli výřezu na táhlo) a ty rovné tenké chodníčky na křídlech. . Po 2,5 hodinách jsem měl olepená kormidla a trup ke kabině a musel jsem si dát znaky na křídla, abych měl pocit, že se na tom éru alespoň něco změnilo. . Ale zatím to nevypadá až tak zle. Jen nevím, zda se mi to povede dokončit do Nymburka.Času je teď fakt málo. Zvažuji, že bych ji tam vzal v jakémkoli stavu, ať ji vidíte na vlastní bulvy a můžete posoudit, zda se do toho pustit taky (ale s tím setem by to neměl být problém - tedy jestli bude ). Dnes mě navštívil sám Pán zla. Z výtahu se napřed vyvalilo hejno netopejrů a pak, v temném příšeří sám veliký Houmí. Zkoukl Boubelku kritickým zrakem, ale vypadalo to, že není až tak zhnusen, jak jsem čekal. Tož jsme debatovali, až tohle dorazíme, do čeho dál a vypadá to na Avii C-2 1/48 od Special Hobby. Přidá se případně někdo ? V množství je síla a též motivace k dokončení. Jedině Shindy by musel složit povinně kauci .
Přílohy
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
C-2 mě leží slepená v hrubý stavbě ve skříni. Po zhotovení nový šachty, přerytí , onýtování povrchu a zhotovení vysunutých klapek mě došla síla. Třeba se k ní časem vrátím.
Já ty chyby taky nijak neřešil jen jsem je odhalil ... ten motor má špatný průřez ve své nejhrubší části. Nic co by nespravilo trochu tmelu. V triádě jsou na to fajn výkresy s průřezama.
C-2 mám hodně roků hotovou, jen z krabičky. Vzpomínám na to nějak smíšeně. Hlavně mě nakrklo, když jsem chtěl přilepit štítek a ten byl o hodně menší než díra v trupu. Takže dolepit, dotmelit, znovu natříkat...
MiGy-21MF 1:48 hotovo 9413, Rozestavěné MF: 9805 a 7702+(Tatra141) MiG-21PFM:7909
Ahoj, chlapi, nestrašte, ještě jsem nedokončil jednu hrůzu a další před náma ? To má člověk za to, že si chce vrátit do police své kamarády z dětství - svatou trojici : S-199, C-2 a Aero C-3 . Asi si pro odreagování koupím S-92 od Tamky . Vypadá to, že se stavbou těhlech potvor zažíváme skutečné retro - návrat do padesátejch se všemi problémy, jež znárodněný průmysl čekají . No potěš. Ale malý je jen ten, co si klade malé cíle. Dneska jsem usadil hlavně 20mm kanonů a udělal ty manžety okolo vstupů do gondol. Nemáte tušení, zda byly plátěné nebo kožené? A pak jsem se odměnil usazením znaků na spodek křídel .
Tak zatím, držte mi palce, odjíždím do doupěte Temného pána. Vezu mu tribut za právo na život v podobě té Avie C-2 od Special Hobby. Musel jsem šáhnout do hloubi svých skrýší a se skřípěním zubů vytáhnout jednu ze tří nasyslených. Búúúúú, teď už mám jen dvě .
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Nazdar Hugo, "Mezek" ve Tvém podání je fešný (i přes použití rašplových technik a odstínu topol jarní ). Manžety kanónů jsou podle Kbel kožené, podle dobových fotek z WWP asi taky. Soukromě se kloním k použití kůže - pokud náhodou mezek střílel dlouhou dávkou, rozpálil hlaveň bez tepelného krytu a pokud by na ní byla plátěná manžeta, spálila by se. Kůže vyšším teplotám odolává mnohem lépe.
Petr Koliba - bývalý člen bývalého klubu KPM Apolo Kopřivnice
Ahoj všichni, díky Komisaři za názor, my jsme předtím zas s Houmím spekulovali, že při namoknutí a opětovném vyschnutí a ve vyšších výškách by mohlo být lepší impregnované plátno, nicméně ten argument se snášením vyšších teplot hlavně je dost pádný. Budou kožené. jinak pro všechny. Byl jsem v neděli na Aviatické pouti v Pardubkách (mimochodem skvělé a velký dík pořadatelům) a podařilo se mi tam zakoupit horkou novinku z nakladatelství Svět křídel. Je to kniha s poněkud zavádějícím názvem Stříbrný tryskáč MIG-15 a podtitulem Proudové začátky čs.letectva 1950-1957 od autora Libora Režňáka. Poněkud zavádějící název vidím v tom, že kniha je našlapaná fotkama S-199, CS-199, C-33, C-2 atd., neboť mapuje nehody a havárie všech typů v popisovaném období. Je to úžasná studnice informací na toto zatím dost nezpracované období a mohu vřele doporučit. 567 stran na křídě, ISBN-978-80-87567-14-2. Cena byla v Pardubkách prý nižší, než bude na krámě, ale tyto informace je třeba platiti "zlotom" . Howg, domluvil jsem. Na Boubelce nic nového, neb jsem v sobotu fáral opět v tom sklepě a v neděli se odškodňoval v Pardubicích.
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Ahoj všichni, Lakovna národního podniku Avia hlásí : "Hotovo ! Plán jsme splnili ! Chřtány imperialistických válečných štváčů zalijeme naší mírovou ocelí !" . Tak, decály jsou naneseny, celkem jsem spokojen, ale přeci jenom se najdou chybičky (ten kód na boku jsem posunul blbě o 4 mm blíž k ocasu než měl ve skutečnosti být. Jenže jsem na to přišel až při usazování pomlčky, když už GY bylo dávno suché. Y jsem opravoval, takže nebylo cesty zpět. No, ale já se s tím naučím žít . Ale tedy s decály AML se po technické stránce dělá špičkově. Omezují vás pouze vaše vlastní nedostatky, v mém případě volšový ruce. Některé malé nápisy byly na hranici mých schopností. Ale nacpal jsem je tam ve finále všechny . Asi největší opruz by usadit přerušované dlouhé čáry vedle křídelních boulí. Obtisky jsou tenké, ale naštěstí se netrhají (ale kroutí se sv.ně jak hadi ) . Takže teď s Boubelkou přeletím na letiště Brno Slatina a projde nějakým tím jemným provozním zašpiněním. Ale protože jsou letouny ve společném socialistickém majetku a pozemní obsluha je zajisté prověřená a třídně uvědomělá, tak jsou opečovávány (alespoň na dobových fotkách mos ušpinění vidět není). Vypadá to, že slovutná komise s jeho milostí, vyšetřujícím soudcem Jindřichem Františkem Bobligem z Edelstadtu koná svou práci opravdu svědomitě, protože mraky nad Zálabím se tiše rozešly a zlo si někde ve smradlavém sklepení líže utrpěné rány. Každopádně po něm není ani vidu ani slechu a Hugoušek bude opět slavit triumf uprostřed svého milovaného královského města. Přemýšlím, že bych si (při vší své skromnosti) mohl nechat vztyčit sochu v nadživotní velikosti hned vedle morového sloupu (jak symbolické - sousoší na morovém sloupu nechám doplnit o dvě postavy, svíjející se u mých nohou ). K tomuto nápadu mě dovedl starosta nedalekého městyse (tedy on tak tomu místu říká), který si nechává po každém prdu umisťovat měděné pamětní plakety se svým jménem. Ale není divu, vždyť chodil do učení k tomu nejlepšímu. Ten teď ovšem sedí v Litoměřicích a já bych si troufal tvrdit, že ani v městysi nepanuje nejlepší nálada . To jen malá, mimomodelářská, odbočka. Jestli budu mít čas k dokončení, tak bych vzal Boubelku od 10 do 12 hod do Nymburka, aby jste si ji mohli prohlédnout na vlastní oči. Tedy, pokud to v závěru nepohnojím.
PS: mrkněte na ty mírně vystupující přetmelené spáry na trupu. To se mi taky líbí. Ale inspirovalo mě čiré zlo, tuhle Houmího zásluhu mu nesmíme upírat. Kór teď, když na něj dopadla spravedlnost a dostihly ho jeho temné skutky.
Přílohy
Je lepší být překvapený pesimista než překvapenější optimista!
Vážený pane kolego. Přestože zde na fóru moc nepřispívám , jelikož si myslím že na mé výlevy není nikdo zvědavý, tedˇ už nemůžu zůstat stranou. BRAVO !!! Můj výkřik zní okresním městem. Gratuluji k Boubelce, tortury které Jste podstoupil byly neskutečné a přesto Jste vytrval a dovedl Jí vítěznému konci. Jsa být starou strukturou, které jsou zcela cizí nové šejdyngy, vašyngy a jiné yngy Vám tleskám. . Prokázal Jste dostatek morálněvolných vlastností a Boubelku navzdory agresivnímu autolaku zdárně dovedl ke zrození. Hlavně prosím ve své činnosti neprodleně pokračujte , zaslechl jsem cosi o Aradu, nebotˇ bez Vašich literárních příspěvků by již nikdy nebylo fórum tím, čím je. AtˇZlo zhyne ! Váš obdivovatel Pepík - Chomutov