Inak aby to nevyšumelo, na nejakej fotke S-ka sa mi zdalo že malo tuším tie nočné výfuky s nariasenými koncovkami. Ale nie som si istý.Tak si to radšej pokontróluj. Bol by to pekný detail…robia sa 3d.
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
Hmm, tie samostatné výfuky od AIMS vyzerajú naživo dobre? Do budúcna zvažujem na Do-217-E aj na toho Ju-88 H-1 lebo mám v tom sete tie výfuky odliate tiež spolu s tými dielmi za motormi. Sú na internete náhľady ale málo ostré. Ale aspoň som sa tam v náhľadoch leptov inšpiroval ako samodomo vyrobím tie dvierka toho vlezu do kanclu zvnútornej strany. Mám akurát fotku kde je tá partia z vnútornej strany zakrytá hladkým plechom na pántoch.
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
Ďakujem za foto. Predávajú aj samostatne u poliakov, takže fajn. Mňa tam vynímočne oslovilo pár užitočních leptov do kokpitu, hlavne tie vstupné dvierka, ktoré možno otvorím podľa toho ako sa mi podarí interiér. Tam ďakujem za tú fotku kde je vidno krajnú prepážku. Kedysy som kupoval od nich v Mošoni set na R-ko ale motory ťažké hrudy a kokpit dosť jednoduchý aj keď tam dali aspoň chýbajúce upotrebiteľné diely. Lenže kokpitplechy boli na ICM takže prepážka za čelním štítkom oproti Dragonu užšia…Ale zase dobre že ten majiteľ sa o to zaujímal už vtedy. Teraz keď je 3d tak už kvalita lepšia, napr. tie výfuky. A škoda aj toho brexitu, lebo tie ceny. Mám ináč navyše kabínku od Falconu ak by si pokazil.
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
Dik.Tu kabinu si budem pamatat Skusal som vakuovu kabinku nahradit tou zo stavebnice.Je tam predna cast prekrytu navyse,no ten na A-ckovy trup nesedi,je uzsi,je urceny pre G.Asi iny trup,ine rozmery.Bolo by jednoduhsie nahradit ho krytom zo stavebnice.
Áno ten G-čkový predok u Dragonu má navýšené bočné hrany pod tým odhazovateľným vrchlíkom a tým pádom je prekryt v rámiku “H” nižší. A-čko to má komplet zarovno. Tam som nadlepoval pásiky plastu odsadené o hrúbku kabíny. A v reále to všelijak odstáva. Ale vaku sa prispôsobí. Ja to práve preto hore nechávam pružné aby sa to dalo vo finále ladiť, hlavne zpasovať najprv ten čumák lebo tam je viac kriviek aby si čo najmenej tmelil. A nelepil som ani ten predok zvlášť, na rozdiel od návodu…to je známa vec. Ono tam je aj za kabínou posunuté rytie voči sebe a celkovo vzadu ho treba prerobiť lebo ten trup je sice univerzál, ale G-čkové rytie. Ale to všetko určite vieš. U toho H-čka ten korpus dolepím zvlášť, lebo to je prerábka z rozrobeného. A u tvojho S-ka vlastne netuším z čoho vychádzalo lebo tej variante som ešte neprišiel na chuť.
Naposledy upravil Lubomír Tomík dne 07 říj 2024, 16:11, celkově upraveno 1
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
… ešte takto, či sa dobre chápeme. Ak nie tak radšej brnkni nech to tu nemotáme. Som si vzpomenul že mi tam zkusmo nesedel vpredu ten A-čkový sklenený čumák v napojení na časť v oblasti prierezu trupu pred pilotom, ten bol tuším fakt užší, tak som to rezal pred čelným štítkom a nadstavoval aby to sadlo na ten predok. A tiež ten krycí panel káblov vľavo pod kabínou je tuším u A-čkovej stavebnice narytý trochu príliš rovnobežne obdĺžnikový, u G-čka je Ok. Zužoval sa smerom dozadu podla zakrivenia trupu. Nepamätám sa už presne pretože som ho robil úplne nanovo pretože H-čko bolo celkovo predĺžené.
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
Až teraz som si uvedomil že komplet hlava a skleník bez toho čumáku vychádzal asi z G-čka a to ma to donútilo v rýchlosti omrknúť tie náhľady na sety od AIMS. Na to tvoje S-1 s BMW určili ako základ polotovar A-čko s inou hlavou s kabínou, kdežto u S-3 s Jumo zase G-6 s vyhovujúcou hlavou a kabínou a to určite ohĺadom motorov pretože tie rezinové BMW už mali hotové dávnejšie na R-ko. Máš asi smolu že si nešiel do S-3. Výškovky neriešim lebo…napr. Paragon u svojej konverzie na H-2 s G-čkovou hlavou a podtrupovou výzbrojov ale A-čkovým chvostom šli do stavebnice G-čka, pridali oblý rezinový chvost a do plániku nákres úpravy výškovky rezaním a brúsením. Pre tie S-ká by bola teda Ideál univerzál ohľadom motorov aj kabíny stavebnica G-1/10 lebo ako jediná obsahuje BMW a keby ešte pridali aj rámček so staršou výškovkou, ale… Našiel som náhľady aj na ten tvoj set na S-1 a máš tam teda akurát v rezine ten G-čkový spodok s vlezom. Blbá bude úprava usadenia novšieho čelného štítu sa mi zdá a to zaoblenie čumáku…ale zase máš tuším navyše rezinovú smerovku….
Tieto konverzie hlavne u viacmotorákov majú svoje Kúzlo…
Naposledy upravil Lubomír Tomík dne 08 říj 2024, 00:48, celkově upraveno 2
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
Vyhrabal som ešte tú vacu kabínku určenú na S-T verziu a tiež na G verziu od Squadronu ktorá kopíruje príslušné diely z toho Dragonu lebo mi to nedalo , potom na A-čko od CMK a vzájomne porovnal a zistil že som vyvodzoval na základe predošlej debaty a bez patričních podkladov po ruke mylný záver. … Je komplet staršieho typu hlavne teda ten pilotov prekryt s menšími čelními oknami ako u verzií A/C ..okrem toho gulatého čumáku samozrejme, vpredu bez otvoru na MG a s jedným zadným streliskom a mala by teda pasovať..takže mi neide do hlavy prečo nesedí na diely v tej stavebnici Netuším akú verziu robil Dragon ako prvú. S aiá je história tích zmien, úprav. Tam trochu zavádza že všetky zadné trupy majú G-čkovú paneláž. Bohužial to pohľadom nezistím ako to sedí. To by som musel vycvakať aktuálne A-čkové diely z nenačatej stavebnice z rámčeka. Ako som písal vyššie tak ja som u tej mojej rozrobenej konverzie na H-1 príslušné partie rozlepil aby som mohol urobiť nový kokpit. Takže ma to ešte čaká.
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica
Ahoj, písal som ti do mejlu ohladom tích vrtulí od Dragonu pre teba a pre istotu aj sem.. Pri prehladke krabice s He-219 ma sa mi zazdalo že vrtulové listy v stavebnici majú trocha iný tvar ako tie čo mám zafixované v hlave z obrázku s rezinovými od SBS ku He-219 a že mi tvarovo pripomínajú tie na Junkersa s BMW. Na fotke je ten svetlejší plast ten od Dragonu… majú rovnakú dĺžku a tvarovo sa mierne líšia ale to teraz neriešim. Možno Tamiya ich má nepresné tak ako napr u Corsaira. Tak sa pozri či ich nemáš, alebo u vás v obchode alebo, niekto z okolia. Robia sa dva sety..rozdielne akurát dĺžky kuželov. A hlavne sú kvalitné, tenké, tie listy. A je to aj pre ostatních informácia, že existuje kvalitnejšia náhrada k výliskom. S tuším ani nestoja veľa.
Přílohy
Luboš Tomík MCMLXV. "Čo sa človek natrápi, než o všetko príjde." Milan Lasica